Darmowa wycena

    Jeśli chcesz by Twoje zapytanie trafiło szybciej do odpowiedniego specjalisty wypełnij i wyślij poniższy szczegółowy formularz.

    Możesz także skorzystać z prostego formularza w stopce strony, aby nasz konsultant skontaktował się z Tobą.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez RSS Media Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (31-223), ul. Pachońskiego2/220, zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji przesłanego za jego pośrednictwem zgłoszenia. Zapoznałem/am się z Polityką Prywatności. Wiem, że moja zgoda może być w każdym czasie odwołana poprzez wysłanie maila na adres: iod@seolo.pl

    [c4wp_nocaptcha g-recaptcha-response]

    20+ pomysłów na interesujące posty na Facebooka niezależnie od branży!

    pomysly-ma-posty-na-facebooka

    Prowadzisz Fanpage swojej firmy lub chcesz zabłysnąć jako gwiazda internetu? Szukasz niebanalnych i ciekawych pomysłów na posty na facebooku, które przyciągną do Ciebie pokaźne grono odbiorców? Ten artykuł jest właśnie dla Ciebie! Dowiesz się z niego:

    • jak tworzyć atrakcyjne dla odbiorców treści,
    • jakie posty na Facebooka cieszą się największym zainteresowaniem,
    • jak w prosty sposób wejść w interakcje z fanami Twojego Fanpage’a.

    Zanim poznasz przetestowane i niezawodne pomysły na posty na Facebooka, zapoznaj się jeszcze z kilkoma podstawowymi zasadami, które wskażą Ci, jak przygotować grafiki, które zwrócą uwagę odbiorców i zostaną przez nich zapamiętane.

    Podstawowe zasady czyli: jak przygotować posty na Facebooka?

    Tworząc jakiekolwiek posty na Facebooka musisz pamiętać, że Twoi odbiorcy w znacznej mierze są wzrokowcami. Dla nich przede wszystkim liczy się – dobra grafika. Czym charakteryzuje się dobra grafika? Grafika użyta w poście na Facebooku musi mieć odpowiedni rozmiar oraz jak najlepszą jakość. Jeśli zdjęcie jest niewyraźne, rozmazane, a grafika przygotowana “na szybko” i niechlujne – nie licz raczej na duże zainteresowanie Twoim postem, nawet jeśli opublikujesz bardzo ciekawe treści.

    podstawowe-rozmiary-postow-na-facebooka

    To samo tyczy się sytuacji, gdy publikujesz post całkowicie pozbawiony elementów wizualnych – takich jak grafika czy video. Tego typu post nie będzie tak często udostępniany, a zainteresowanie nim z pewnością będzie niższe niż postem graficznym.
    Dobrą praktyką dotyczącą postów jest umieszczanie swojego logo na przygotowanych grafikach. Nawet jeśli utworzony przez Ciebie post “zabłądzi” gdzieś w internecie, internauci, dzięki zamieszczonemu logotypowi, będą mieli możliwość odnalezienia Twojej firmy i Twojego Fanpage’a.
    Oczywiście, gdy przygotowujesz posty na Facebooka, nie zapominaj o prawach autorskich do zdjęć! Pomimo iż w internecie możesz znaleźć mnóstwo grafik, nie wszystkie możesz wykorzystać. Idealną sytuacją jest, gdy posiadasz i wykorzystujesz zdjęcia wykonane przez Ciebie lub na Twoje zlecenie (np. przez wynajętego fotografa). Jeśli jednak chcesz skorzystać z darmowych grafik w internecie – pamiętaj, żeby korzystać koniecznie z portali, które takie zdjęcia oferują – jak np. pixabay.com. Chyba nie chcesz być oskarżony o kradzież w Internecie, prawda?
    Jeśli masz już podstawowa wiedzę i szablon graficzny – możesz przystąpić do działania i zacząć tworzyć swoje posty na Facebooku. Przejdźmy zatem do kreatywnych pomysłów, które mogą posłużyć Ci za inspiracje!

    Pomysły na posty na Facebooka

    posty-na-facebooka-inspiracje

    1. CYTATY – pomimo iż jest to chyba najbardziej popularny pomysł na posty na Facebooka, to sprawdza się doskonale! Odpowiednio wyszukane cytaty, przygotowane na interesującej, przyciągającej uwagę grafice często uzyskują nawet kilkakrotnie więcej polubień i udostępnień niż inne posty!

    2. HUMOR – kawał? mem? czy zabawna fotografia? Wszystko to doskonałe pomysły na post na Facebooku. Przygotowując tego typu post, zwróć uwagę na dwie rzeczy: a) Kim są fani Twojego Fanpage’a? b) Czy żart w jakiś sposób wiąże się z Twoją branżą czy tematyką profilu?
    Wrzucanie grafik czy kawałów dotyczących sytuacji w Polsce w latach 80-tych nie wzbudzi raczej wielu emocji u nastoletnich odbiorców Fanpage’a. I na odwrót – memy z fidget spinnerami nie zainteresują raczej 50-latków. Pamiętaj, aby dostosować post do Twoich odbiorców!

    3. AKTUALNOŚCI BRANŻOWE – technologie przyszłości zawsze interesują ludzi. Śledź nowinki z polskich i zagranicznych portali, pamiętając jednak, że nie każdy z fanów Twojego Fanpage’a posiada specjalistyczną wiedzę. Aktualności branżowe przekazuj w taki sposób, aby nikogo nie zanudzić 😉

    pomysly-na-wpisy-na-facebooka

    4. PORADY – posty na Facebooka z krótkimi poradami, tak samo jak serie cytatów, również cieszą się dużą popularnością.

    5. WSPOMNIENIA – odbiorcy lubią poznawać historię. Pokaż w poście jak 20 lat temu wyglądał Twój biurowiec, pracownicy Twojej firmy lub jak przez lata zmieniał się Twój sztandarowy produkt. Tego typu “powrót do przeszłości” nie tylko przywołuje miłe wspomnienia ale często także bawi do łez 😉

    6. INFOGRAFIKI – czyli po prostu grafiki zawierające sporo informacji (np. o proponowanych przez Ciebie usługach lub produktach).

    7. PROMOCJE – kto z nas nie kocha promocji i zniżek? Przekaż informację o promocji w Twojej firmie w formie postu graficznego – udostępniany ma szansę stworzyć darmową reklamę. Zawsze możesz mu też odrobinę dopomóc, uruchamiając “promocję postu” na Facebooku.

    8. CIEKAWOSTKI – posty na Facebooku dotyczące ciekawostek dają bardzo duże pole do popisu, gdyż ciekawostki mogą dotyczyć właściwie wszystkiego! Najlepiej oczywiście gdyby kręciły się wokół tematu związanego z fanpagem, który prowadzisz.

    9. STATYSTYKI – podobnie jak ciekawostki są mile widziane przez odbiorców. Sprzedajesz karmę dla psów? Podaj ile karmy zjada statystyczny pies jednego roku. Zajmujesz się organizacją wesel? Na grafice umieść liczbę ślubów zawartych w zeszłym roku. Wszystko zależy od Twojej kreatywności!

    10. DOKOŃCZ ZDANIE – tego typu zabawy cieszą się powodzeniem, jeśli Twój fanpage ma już jakieś grono aktywnych odbiorców. Pamiętaj, że wymyślone przez Ciebie zdanie musi zachęcać do zabawy, jednocześnie nie wzbudzając negatywnych emocji, np.
    Jedyną rzeczą, którą zabrałabym/zabrałbym na bezludną wyspę jest _____ .
    Tylko ja i _____ – idealne popołudnie.

    11. PYTANIE – kolejna forma sprzyjająca wzbudzeniu aktywności wśród fanów. Pytanie może dotyczyć wprowadzenia nowych produktów (np. Na jaki smak naszego soku czekacie?) lub bezpośrednio tematów, jakie mają być poruszane na Fanpage’u (np. O czym chcecie przeczytać w przyszłym tygodniu?). Oczywiście, ważne, aby odpowiadać na to, co napiszą odbiorcy i pokazywać, że pytanie nie jest rzucone tylko na zachętę, ale że naprawdę zdanie klientów jest dla nas ważne.

    pytania-na-fanpageu

    12. O SOBIE – przedstaw swoją firmę, siebie. Pokaż budynek i ludzi w nim pracujących. Co jakiś czas przypominaj, gdzie jeszcze w internecie można znaleźć Twój biznes.

    13. PO GODZINACH – czasem warto pokazać, że też jest się człowiekiem. Współpracownicy zrobili Ci głupi kawał czy ktoś do pracy przyniósł przepięknie wyglądające babeczki? Wrzuć post na Facebooka i pochwal się jak wygląda praca w waszym zespole. A może blogujesz? Pokaż zdjęcia z przygotowania do sesji – czasem to co za kulisami jest jeszcze ciekawsze niż to, co na pierwszym planie!

    14. FAQ – często dostajesz powtarzające się, podobne pytania? Być może warto odpowiedzieć na nie w formie postu na Facebooku. Tym samym rozwiejesz wątpliwości klientów.

    15. DIALOG – podobnie jak w przypadku żartów, konieczne jest tu wyczucie. Unikaj prezentowania rozmów ze swoimi klientami, lepiej zamieścić te “podsłyszane” itd. Nie chcielibyście przecież nikogo urazić czy zawstydzić!

    16. DIY – ostatnio ogromną popularnością cieszą się filmiki pokazujące jak wykorzystać przedmioty codziennego użytku w nietypowy sposób, a tym samym zaoszczędzić parę groszy. Idealnie, jeśli filmik możesz nagrać sam!

    17. RYWALIZACJA – kto z nas nie spotkał się na Facebooku z postem typu Lubisz to? Kliknij “Lubię to”! Nie lubisz? Kliknij “Przykro mi” ? Jest to stosunkowo łatwy sposób na poszerzenie zasięgu posta, zbudowane aktywnością. Jednocześnie kliknięcie emotikonki nie wiąże się praktycznie z żadnym wysiłkiem, dlatego użytkownicy Facebooka chętnie biorą udział w tego typu zabawach.

    jak-tworzyc-ciekawe-tresci

    18. KONKURS – nawet jeśli wymaga większej aktywności, czego się nie robi dla wygranej? Pamiętaj, że tworząc konkursy na Facebooku musisz zapoznać się z regulaminem, tak aby nie złamać jego zasad!

    19. ŻYCZENIA – posty na Facebooka z życzeniami również cieszą się dużym zainteresowaniem. Przygotowując je musisz jednak liczyć się z dużą konkurencją – Twój post musi być naprawdę wyjątkowy i wyróżniać się spośród innych. Dobrze, jeśli uda Ci się znaleźć także bardziej niszowe “święta” związane z Twoją branżą. Np. jeśli prowadzisz księgarnie, możesz opublikować posty z życzeniami na dzień książki, dzień bibliotekarza, lub na datę urodzin / śmierci sławnych pisarzy.

    20. PODZIĘKOWANIA – choć może Ci się wydawać, iż podziękowania to raczej jednorazowy pomysł na post, nic bardziej mylnego! Szczególnie jeśli będziesz tworzyć posty na Facebooka po przekroczeniu okrągłej liczby fanów, np.: Jest nas już 1 000! Dziękujemy! lub podziękowania dla kontrahentów (których możesz oznaczyć w poście), np. Firma X – dziękujemy za 10 lat udanej współpracy! Podziękowania znacznie ocieplają Twój wizerunek i pokazują, że zależy Ci na dobrych stosunkach z ludźmi.
    Myślisz, że to wciąż za mało? Kieruj się kreatywnością! Czyli pora na obiecany plus – Nie bój się eksperymentować! Masz świetny pomysł na posty na Facebooka ale nigdzie jeszcze czegoś takiego nie widziałeś? To nic! Będziesz pierwszy! Uruchom tylko wyobraźnie – publikuj komiksy, udostępniaj zdjęcia Twoich fanów, zadawaj zagadki (np. zapytaj jaki produkt widoczny jest na zdjęciu), wgrywaj filmiki i twórz zabawne gify!
    fanpage-na-facebooku-ciekawe-pomysly-na-posty

    Podsumowanie

    Pamiętaj, że aby Fanpage był ciągle pełen ruchu trzeba o niego dbać i systematycznie publikować wpisy! Nawet najlepsza grafika, publikowana raz w tygodniu nie zapewni Twojemu Fanpage’owi oczekiwanego zasięgu. Z drugiej strony publikując posty na Facebooka pamiętaj również o starej polskiej zasadzie “co za dużo to niezdrowo”, dlatego dbaj o fanów, jednocześnie nie spamując ich tablic kilka razy na godzinę, co mogłoby przynieść całkowicie odwrotny skutek niż wzrost polubień Twojego Fanpage’a… Więcej o tym, dowiesz się przechodząc do sekcji „Prowadzenie Fanpage’a na Facebooku„.

    Brak komentarzy

    Dodaj komentarz: