Darmowa wycena

    Jeśli chcesz by Twoje zapytanie trafiło szybciej do odpowiedniego specjalisty wypełnij i wyślij poniższy szczegółowy formularz.

    Możesz także skorzystać z prostego formularza w stopce strony, aby nasz konsultant skontaktował się z Tobą.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez RSS Media Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (31-223), ul. Pachońskiego2/220, zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji przesłanego za jego pośrednictwem zgłoszenia. Zapoznałem/am się z Polityką Prywatności. Wiem, że moja zgoda może być w każdym czasie odwołana poprzez wysłanie maila na adres: iod@seolo.pl

    [c4wp_nocaptcha g-recaptcha-response]

    Blog firmowy – skuteczna i darmowa forma reklamy?

    blog-firmowy-skuteczna-forma-reklamy

    Współczesny marketing jest bardzo wymagający, szczególnie jeśli chodzi o merytoryczne treści. Dlatego też w ostatnim czasie blog firmowy stał się popularnym i, co najważniejsze, skutecznym kanałem dystrybucji. Jednak coraz trudniej o ciekawą i unikatową treść, która przykuje uwagę czytelników. Blog firmowy w dużej mierze przyczynia się do zmiany postrzegania firmy przez klientów. Im bardziej merytoryczny blog, tym bardziej zmieniamy się w oczach ludzi w godnych zaufania specjalistów. Blog może pomóc przedsiębiorcy w dotarciu do klientów, przyciągnięciu ich uwagi i interakcji z nimi.

    Analiza rynku marketingu internetowego wskazuje, że właściciele firm coraz chętniej podchodzą do prowadzenia specjalistycznych blogów. Wynika to najprawdopodobniej ze spadającej popularności tradycyjnych form reklamowych – wskaźnik CRT reklamy banerowej wynosi obecnie mniej niż 1% (dla porównania – w 1998 roku usytuował się on na poziomie ok. 40%). Dane te wyraźnie pokazują zmieniające się potrzeby użytkowników – nie szukają już oni reklam wprost zachwalających konkretny produkt czy usługę, ale raczej wartościowej wiedzy, która pomoże podjąć im świadomą decyzję konsumencką.

    Tendencje te znajdują swe odbicie w strategii marketingowej licznych przedsiębiorstw – z roku na rok rośnie liczba blogów firmowych, a te istniejące mogą pochwalić się naprawdę długim stażem. Jako główne powody zakładania blogów przedsiębiorcy podają m.in. chęć bycia postrzeganym przez klientów jako ekspertów, a także edukacja użytkowników i pomaganie im w rozwiązywaniu problemów.

    Blog bardzo często rozumiany jest jako pamiętnik. Oczywiście może nim być, gdy prowadzi go osoba prywatna, jednak w przypadku przedsiębiorcy ma on zdecydowanie inną formę.

    Blog firmowy ma za zadanie rozwiewać wątpliwości klientów z konkretnej dziedziny. Powinien dostarczać ludziom wiedzy, której poszukują. Nie jest to natrętna forma reklamy, dlatego tematyka bloga firmowego nie powinna dotyczyć jedynie oferty firmy – ma zbudować jej pozytywny wizerunek.

    Skuteczność blogów w pozyskiwaniu nowych użytkowników nie jest tylko sloganem. Badania wskazują, że firmy prowadzące regularnie bloga zwiększają liczbę osób odwiedzających stronę i wyrażających chęć zakupu danego produktu czy usługi aż o 128%!

    prowadzenia-bloga-firmowego

    Blog firmowy – ale właściwie po co to wszystko?

    Przed założeniem bloga firmowego każdy przedsiębiorca powinien sobie odpowiedzieć na kilka pytań. Przede wszystkim należy się zastanowić, jakie tematy będziemy na nim poruszać. Pamiętajmy, że blog firmowy to nie jednorazowa aktywność – żeby przyniósł on jakiekolwiek efekty, musi być prowadzony systematycznie. Dlatego jeśli już na samym początku działalności zabraknie nam pomysłów, nie ma sensu marnować czasu.

    Do prowadzenia bloga firmowego potrzeba samozaparcia i systematyczności, jeśli zatem przedsiębiorca wie, że nie będzie miał czasu na takie działania lub jego zapał bardzo szybko opadnie, warto powierzyć to zadanie agencji marketingowej lub jednemu z pracowników. Pisanie na interesujące tematy związane z działalnością firmy, może okazać się rozwojowe i interesujące.

    Regularnie prowadzenie bloga procentuje wieloma korzyściami dla firmy. Blog zbliża przedsiębiorcę do klientów – przestają oni czuć tę niewidoczną barierę w relacji firma-klient. Treści pojawiające się na blogu firmowym mogą zachęcać ludzi do dyskusji, wyrażenia własnej opinii oraz zadawania nurtujących ich pytań. Takie rozwiązanie pozwala na ukazanie społeczeństwu „ludzkiej twarzy” biznesu. Jest to też doskonała okazja na zaprezentowanie kreatywności pracowników firmy. Za pomocą bloga firmowego budowany jest autorytet przedsiębiorstwa i tworzona historia marki.

    Roboty Google lubią świeżość, dlatego promują w algorytmach wyszukiwania strony, na których regularnie pojawiają się nowe treści. W tekstach tworzonych z myślą o blogu firmowym można przemycić słowa kluczowe oraz linki, co z kolei wpływa pozytywnie na SEO. Ponadto wpisy na blogu są dobrze indeksowane, co z kolei znajduje odzwierciedlenie w pozycjonowaniu ogólnym oraz tworzeniu tzw. długiego ogona. A w jaki sposób pisanie bloga firmowego oddziałuje bezpośrednio na firmę? Okazuje się, że może być narzędziem integrującym pracowników i doskonałą okazją do ich dodatkowego zaangażowania. Ten szeroki zakres benefitów można uzyskać za pomocą bloga i zarazem stosunkowo niedużym nakładem środków finansowych w porównaniu do innych narzędzi.

    Może się wydawać, że świat marketingu nie daje ludziom nic za darmo, jednak przedsiębiorcy często zapominają o możliwości dodania zakładki na swojej stronie internetowej lub założenia bezpłatnego portalu.

    Nie oszukujmy się jednak – prowadzenie bloga firmowego nie zawsze jest miłe, proste i przyjemne. Przedsiębiorcy często nie zdają sobie z tego sprawy i nie wiedzą ile obowiązków ze sobą niesie takie działanie. Sama reklama to w dzisiejszych czasach zbyt mało. Społeczeństwo jest coraz bardziej wymagające, co zmusza właścicieli firm do podejmowania coraz to nowych wyzwań oraz wykorzystywania najnowszych strategii.

    Blog firmowy – jego wady i największe zalety

    wady-i-zalety-blogow-firmowych

    Fenomen blogów firmowych związany jest ze stale rosnącym zasięgiem blogosfery w Polsce. Dobra, przyciągająca uwagę internautów strona, niesie za sobą wiele korzyści. Przede wszystkim przedsiębiorcy mogą dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców, czyli potencjalnych klientów. Jest to jeden z chwytów marketingowych, które opierają się na darmowej, albo zdecydowanie tańszej reklamie niż te w klasycznej formie. Koszty ograniczają się jedynie do opłat za Internet i wynagrodzenia dla grafika czy programisty oraz do ewentualnej opłaty za platformę, na której blog firmowy zostanie umieszczony.

    Nie da się ukryć, że blogi firmowe są doskonałym narzędziem komunikacyjnym. Przedsiębiorcy mogą w łatwy i ciekawy sposób przekazywać informacje na temat nowości w firmie, przy jednoczesnym uzyskiwaniu niemal natychmiastowej informacji zwrotnej od klientów. Wielu przedsiębiorców obawia się komentarzy klientów, jednak jest to najlepszy sposób na sprawdzenie, co tak naprawdę odbiorca sądzi o oferowanych produktach i usługach oraz co warto na przyszłość poprawić. Firma, wchodząca w dialog z klientami jest postrzegana przez nich lepiej i korzystniej, ponieważ przestaje być niedostępna, anonimowa i głucha na sugestie odbiorców.

    Przedsiębiorcy muszą pamiętać, że informacje zwrotne nie zawsze będą pozytywne. Nieprzychylne komentarze również pojawiają się pod wpisami. Można zatem pokusić się o stwierdzenie, że dla niektórych prowadzenie bloga firmowego to strzał w kolano, ponieważ konkurencja na pewno nie omieszka wykorzystać każdego słabego punktu i wytknąć ewentualnych błędów czy przejęzyczeń. Pamiętajmy, że nie ma sytuacji bez wyjścia. Trzeba jednak regularnie śledzić pojawiające się komentarze i odpowiadać na nie z pozycji eksperta. Im szybsza reakcja tym lepiej. Należy pamiętać też o profesjonalnym podejściu – nie wolno obrażać użytkowników, nawet jeśli czujemy się wyprowadzeni z równowagi. Na każdy komentarz trzeba odpowiadać zachowując należyty szacunek do odbiorcy i nie dać się sprowokować. Jeśli to, co zostało napisane pod opublikowanym postem bardzo mocno nas zdenerwowało, należy odczekać chwilę – czasem skuteczniejszym rozwiązaniem jest odpowiedzenie na komentarz po dłuższym czasie (byle nie zbyt długim) niż odpisywanie pod wpływem negatywnych emocji. Pamiętajmy, że w ten sposób pokazujemy, że jesteśmy profesjonalistami i nawet z trudnymi klientami potrafimy sobie poradzić.

    Blog firmowy może również przyjąć formę poradnika. Uwzględnianie w nim pytań użytkowników i stworzenie bazy odpowiedzi, nie tylko zaciekawi klientów i pozwoli im poszerzyć swoją wiedzę, ale też utwierdzi w przekonaniu, że są ważni dla przedsiębiorstwa, a ich zdanie jest brane pod uwagę. Ponadto, takie stale powiększające się kompendium przyciągnie znacznie większą liczbę czytelników, którzy poszukują odpowiedzi na nurtujące ich pytania. A przecież każdy czytelnik jest potencjalnym klientem.

    Wadą bloga jest fakt, że nie śledzą go jedynie klienci, ale również konkurencja, mniej lub bardziej przychylna. Dlatego zbyt szczegółowe opisywanie życia firmy oraz jej rozwoju może być ryzykowne. Warto przed założeniem bloga firmowego określić, których tematów lepiej nie poruszać. Możliwości jest sporo – można opisywać życie firmy, jednak pomijając najważniejsze aspekty, które mogą zostać wykorzystane przeciwko nam przez konkurencję, ale można też się skupić na oferowanych produktach, usługach, planach. Blog może też przybrać formę newslettera z dziedziny, którą zajmuje się firma.

    Każde działania (lub ich brak) mają określone skutki. Warto przed założeniem bloga firmowego wiedzieć, dlaczego zaczynamy go prowadzić. Właściciele firm, którzy nie są do końca przekonani do tego rodzaju działań, nie mają pojęcia o tym, jak wiele zalet niesie on za sobą. Ta forma reklamy nie ma bezpośrednio zachęcić klientów do zakupów, ale ma budować dialog z odbiorcami oraz sprawić, by marka stała się bardziej rozpoznawalna.

    zbuduj-wizerunek-firmy-jako-experta

    Za pomocą bloga budowany jest wizerunek firmy jako eksperta, który doskonale zna swoją branżę i może (chce) dzielić się swoją wiedzą z klientami. Wzbudzenie zaufania i zbudowanie ugruntowanej pozycji wśród internautów sprawia, że przedsiębiorstwo zdobywa szacunek oraz nowych klientów.

    W ten sposób na bieżąco poznajesz potrzeby potencjalnych klientów. Zbierasz informacje, by móc wzbogacić swoją ofertę i dostosować ją do preferencji konsumentów. Komentarze pod opublikowanymi postami mogą okazać się najlepszymi wskazówkami.

    Blog firmowy jest wizytówką, która nie może być przesiąknięta wyłącznie ofertami i kuponami rabatowymi. Takie rzeczy powinny pozostać w kwestii sklepu internetowego. Blog powinien być okazją do zaprezentowania firmy od zupełnie innej strony, której klienci jeszcze nie znają. Opisanie na blogu firmowym tego, co nie jest na co dzień dostępne dla odbiorców, na pewno ich zainteresuje. Uchylenie rąbka tajemnicy zawsze jest intrygujące i przyciąga ciekawskich. Dzięki takim działaniom liczba odwiedzin strony wzrośnie, co poskutkuje zwiększeniem ilości stałych klientów.

    Nie zapominajmy jednak, że blog firmowy jest jedną z form reklamy. Pamiętajmy jednak o umiarze. W tym miejscu możemy w ciekawy sposób zaprezentować naszą ofertę, jednak nie jest to drugi sklep internetowy. Warto zatem uwzględnić cykliczne artykuły, dotyczące zastosowań oferowanych przez Ciebie produktów, w których można ukryć linki do oferty w sklepie internetowy.

    Blog firmowy wewnętrzny

    blog-firmowy-wewnetrzny

    Klasycznego bloga warto wspomóc blogiem firmowym wewnętrznym. Taka forma przeznaczona jest tylko dla pracowników firmy. Jednak czy aby na pewno warto go prowadzić?

    Za pomocą bloga firmowego wewnętrznego można docierać do każdego pracownika z aktualnymi informacjami, bez konieczności zwoływania zebrań. Taki rodzaj internetowej tablicy ogłoszeń daje możliwość zastosowania mniej oficjalnego tonu, co poskutkuje pozytywnym nastawieniem oraz zaangażowaniem ze strony pracowników.

    Blog wewnątrz firmowy może być doskonałym miejscem do przeprowadzania „burzy mózgów”, dlatego warto stworzyć w nim możliwość, nawet anonimowego, publikowania własnych pomysłów, czy też konkursów na najlepszą propozycję miesiąca. Takie rozwiązanie wzbudzi zaangażowanie ze strony pracowników, ale też da możliwość każdemu, nawet najbardziej nieśmiałemu pracownikowi, na wyrażenie swojej opinii czy wypowiedzenia się na forum.

    Blog wewnętrzny może przerodzić się w swego rodzaju archiwum wszystkich wydarzeń, planów, projektów czy pomysłów. Za jego pomocą każdy współpracownik będzie mógł wyszukać potrzebne mu informacje na tematy poruszane już na blogu. Zdecydowanie ułatwi to również wprowadzanie w działania firmy nowych pracowników i zapoznawanie ich z charakterem przedsiębiorstwa oraz panującymi w nim relacjami.

    Blog firmowy a sklep internetowy

    Wielu właścicieli sklepów internetowych nie decyduje się na założenie bloga firmowego, ponieważ uważa, że takie działanie jest zbędne i nie warte zachodu. Czy aby na pewno? Właściciele sklepów internetowych mają tę przewagę nad przedsiębiorcami oferującymi usługi, że mogą na blogach, w zależności od asortymentu, inspirować swoich klientów (“do czego zakładać najnowszy model szpilek”), uczyć (“jak zrobić pyszny obiad z produktów dostępnych w sklepie online”), podpowiadać najlepsze rozwiązania (“który produkt z asortymentu sklepu najlepiej się sprawdzi do usuwania plam z długopisu na ubraniach”) i wiele innych.

    Aby wyróżnić swój sklep internetowy na tle konkurencji warto skupić się również na założeniu bloga firmowego, który od razu zostanie zintegrowany ze sklepem.

    Blog, który działa w obszarze sklepu internetowego jest bezinwazyjną formą komunikacji z klientem, który sam wyraża chęć na zapoznanie się z treścią marketingową. Nie został zachęcony przez tysiące reklam – z własnej woli znalazł się na blogu i zapoznaje się z opublikowanymi treściami.

    Treści znajdujące się na blogu firmowym sklepu, powinny pomagać potencjalnym klientom w rozwiązywaniu problemów. Dlatego jeśli w swoim sklepie oferujesz, na przykład, sprzęt elektroniczny, warto skupiać się na treściach typowo poradnikowych. Wówczas rozkładając na czynniki pierwsze pralkę, możesz napisać, który model jest energooszczędny, który ma funkcję najkrótszego czasu prania, który najmocniejszego wirowania. Najlepszą strategią jest zaprezentowanie modeli, które znajdują się w ofercie twojego e-sklepu. Jest to strategia, którą można z powodzeniem zastosować w każdej branży, warto jednak wcześniej zorientować się z czym klienci mają największy problem, albo jakich informacji poszukują najczęściej.

    Roboty Google uwielbiają sklepy internetowe, w których znajduje się wartościowa, spójna i regularnie aktualizowana treść. Warto zaznaczyć, że blog firmowy powinien być ściśle związany z asortymentem sklepu, ponieważ w czasie używania w artykułach ważnych dla twojego sklepu słów kluczowych, występuje naturalne pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Blog firmowy musi się znajdować na tej samej domenie, co sklep, by roboty Google mogły skojarzyć blog z konkretnym sklepem.

    Blogi firmowe można z powodzeniem wykorzystać w social media. Internauci interesują się markami, nie tylko dlatego, że mają spełniające ich wymagania produkty, powodem jest również zapewnianie klientom wymarzonego stylu życia oraz dostarczanie emocji. Nie da się ukryć, że najmocniejszym nośnikiem tych wartości jest treść, i nie ma tu znaczenia, czy jest to tekst, audio czy wideo. Odbiorcy, o których dbają przedsiębiorcy, odpłacają się im z nawiązką.

    Pamiętajmy zatem, że blog firmowy w sklepie internetowym to miejsce, w którym klient zacznie poznawać markę, jest też ważnym źródłem informacji na temat firmy oraz oferowanych produktów. Dzięki blogowi potencjał SEO e-sklepu rośnie, możliwe jest budowanie długiego ogona. Ciekawie prowadzony blog firmowy daje możliwość pozyskania nowych, wartościowych linków – klienci będą się dzielić z innymi wpisami, które szczególnie ich zainteresowały, na forach i w mediach społecznościowych. Regularnie publikowane wpisy sprawią, że strona będzie na bieżąco aktualizowana, dodawane będą nowe treści, dzięki czemu Google zacznie zdecydowanie lepiej postrzegać twoją domenę. Prowadzenie bloga firmowego sprawi, że klienci zaczną bardziej ufać tobie i twojemu sklepu, ponieważ staniesz się dla nich ekspertem w danej dziedzinie, a twoje produkty staną się godne zaufania. Za pomocą bloga promujesz swoje produkty, a kompetentne teksty, wsparte promocją, poskutkują napływem nowych klientów.

    Liczby mówią same za siebie:

    • 82% klientów deklaruje, że chętnie czyta treści tworzone przez marki.
    • 70% internautów twierdzi, że dokonuje wyborów zakupowych, kierując się informacjami znajdowanymi m.in. na blogach.
    • Analiza zachowań internautów wskazała, że największym zainteresowaniem cieszą się wpisy, których długość przekracza 1500 słów.

    Ważne, by blog firmowy miał nieoficjalną formę, ponieważ tylko w ten sposób przedsiębiorca jest w stanie zbudować bliską relację z klientem, a tym samym może go z łatwością przekonać, że rozumie jego potrzeby. Dlatego warto zwracać się do czytelników na „Ty”, nikt nie powinien poczuć się urażony. W końcu netykieta pozwala nam skracać dystans w Sieci pomiędzy użytkownikami, ułatwia to rozmowy oraz osiągnięcie efektu perswazji.

    Blog firmowy – w jaki sposób prowadzić go, by przyniósł pożądane efekty?

    jak-prowadzic-blogi-firmowe

    Treści publikowane na blogach są uważane za formy content marketingu. Oczywiście nie wszystkie artykuły od razu można okrzyknąć mianem marketingu treści. Nie da się ukryć, że blogi firmowe są doskonałym miejscem do stworzenia i ugruntowania wizerunku eksperta w konkretnej dziedzinie. Publikowanie wpisów to również okazja do podsuwania klientom skutecznych rozwiązań ich problemów, ale także subtelna forma promocji.

    Treści na bloga firmowego muszą być starannie przygotowane dla określonego rodzaju klienta. Firma powinna postawić się na miejscu odbiorcy i zainteresować go, a także wiedzieć z jakim zagadnieniem klienci najczęściej mają problemy, by móc im pomóc. Artykuły muszą być, przede wszystkim, wartościowe. Mile widziane jest umieszczanie w nich wskazówek i informacji, które odbiorcy mogą w praktyce wykorzystać. Nic nie stoi też na przeszkodzie, by znajdowały się w nich akcenty rozrywkowe, które ukażą „ludzką twarz” firmy i pomogą stworzyć silne relacje z klientami.

    By zwykłych czytelników zmienić w stałych klientów, przedsiębiorca musi zadbać o wysoką jakość przekazu. Artykuły powinny być wartościowe, ale też i merytoryczne oraz eksperckie. Nie zawsze takim treściom podoła pracownik firmy oddelegowany do napisania artykuły, dlatego warto zastanowić się, czy nie powierzyć tego zadania firmie zewnętrznej. Najważniejsze, by autor wiedział o czym pisze i posiadał doświadczenie w obszarze marketingu, ale też potrafił stworzyć zarówno wokół marki, jak i produktu, treści przykuwające uwagę czytelników.

    W prowadzeniu bloga ważne jest nie tylko chwalenie się swoją zaawansowaną wiedzą z konkretnej branży. Chodzi, przede wszystkim, o nawiązanie kontaktu z czytelnikami oraz zachęcenie ich do dialogu. Umieszczanie wpisów, których użytkownicy nie mogą komentować nie ma większego sensu.

    Strach przed nieprzychylnymi komentarzami powinien zmobilizować przedsiębiorcę do publikowania jedynie wartościowych treści. Usuwanie negatywnych czy też niewygodnych komentarzy nie jest dobrym rozwiązaniem. Na każdy zarzut warto odpowiedzieć, by użytkownicy wiedzieli, że w naszej firmie problemy są rozwiązywane – nie unika się ich. Cenzurowanie komentarzy nie będzie dobrze postrzegane, internauci nie będą widzieć w nas profesjonalistów, a co za tym idzie – z czasem przestaną odwiedzać naszą witrynę. Użytkownik, którego wpis został skasowany poczuje się oszukany. Jeśli natomiast większa liczba odbiorców domaga się wprowadzenia pewnych zmian na blogu – dostosuj się, klienci czasami widzą więcej niż autor tekstów.

    publikowanie-tresci

    Aby z kolei uniknąć robotów spamujących można ustawić opcję zatwierdzania każdego nowego komentarza przez moderatora. Pamiętajmy jednak, by filtrować tylko spam i komentarze niekoniecznie na temat. Zatwierdzajmy zarówno te pozytywne jak i negatywne, do których będziemy mogli się publicznie odnieść.

    Najczęściej popełnianym przez przedsiębiorców błędem jest publikowanie na blogu firmowym tekstów nie związanych z działalnością firmy. Jeśli twoja firma zajmuje się organizacją eventów, na blogu nie ma miejsca na recenzje książek czy przepisy na świąteczne potrawy. Tematy poruszane na blogu firmowym muszą być tematycznie powiązane z zakresem działalności firmy.

    Prowadzenie własnej firmy nie jest prostym zadaniem – właściciel stale musi stawiać czoła wyzwaniom oraz rozwijać swoje przedsiębiorstwo. Kiedy dołożone zostanie do tego prowadzenie bloga firmowego, może się okazać, że nie wystarcza na niego czasu. A, wbrew pozorom, brak czasu to największy wróg tego rodzaju strategii. Czytelnicy będą wymagać systematycznego pojawiania się nowych wpisów na blogu. Kiedy odstęp czasowy pomiędzy artykułami będzie zbyt duży, znudzą się i całkowicie zrezygnują ze śledzenia bloga. Ważne, by w jakiś sposób ustalić z czytelnikami, kiedy będą pojawiały się nowe wpisy i bezwzględnie przestrzegać tych terminów. Zaleca się publikacje minimum raz w tygodniu. Rzadsze działania mogą poskutkować tym, że z czasem czytelnicy zaczną zapominać o odwiedzaniu naszego bloga, a wówczas już ich nie odzyskamy. Umówienie się z czytelnikami na jeden wpis w tygodniu jest o tyle wygodniejsze, że możemy wcześniej założyć, iż każdy kolejny artykuł będzie się ukazywał, na przykład, w środy. Wtedy użytkownicy będą wiedzieli, że w środowe wieczory mogą przysiąść nad kolejnym artykułem dotyczącym interesującej ich branży. Kiedy jednak wpis się nie pojawi, poczują się zawiedzeni, a kiedy zacznie się to notorycznie powtarzać – zrezygnują ze śledzenia bloga. Z każdej sytuacji jest jakieś wyjście – jeśli przedsiębiorca wie, że może mieć problem z dotrzymywaniem terminów, może umieszczać artykuły na blogu wcześniej i planować ich publikację na konkretny dzień. Opcja ta ułatwi mu wywiązywanie się z zobowiązań ku ogromnej uciesze użytkowników.

    W Internecie mile widziana jest odrobina fantazji oraz oryginalności. „Wyróżnij się, albo zgiń” – główna zasada funkcjonowania w Sieci. Dlatego też nie warto ograniczać wpisów na blogu do samego tekstu – wzbogacenie go o grafikę, infografikę, czy zdjęcia zrobione w firmie, zwróci uwagę czytelników i zachęci ich do zapoznania się z treścią. Jeśli mamy do czynienia ze sklepem internetowym, który posiada nowy produkt, może warto nakręcić filmik prezentujący jego zastosowania, albo zrobić kilka dodatkowych zdjęć, których nikt z konkurencji nie będzie posiadał. Mile widziane są wszelkiego rodzaju animacje, wykresy oraz prezentacje, które pomagają przekazać informacje w atrakcyjny dla odbiorcy sposób.

    Niezwykle istotny jest wygląd bloga. Jego szata graficzna, albo od razu przyciągnie uwagę użytkowników, albo od razu ich zniechęci. Zdecydowana większość ludzi jest wzrokowcami, dlatego jeśli coś nas zainteresuje to chcemy się temu przyjrzeć z bliska. Przedsiębiorca, który skupi się jedynie na treści, najprawdopodobniej zaniedba szatę graficzną. Jest to niezwykle istotny element bloga firmowego, żeby nie rzec, że podstawowy. Blog firmowy powinien nawiązywać wizualnie (szczególnie kolorystycznie) do logo i barw przedsiębiorstwa. Sama struktura strony musi być przejrzysta i czytelna, tak by użytkownicy już przy pierwszej wizycie mogli się po niej płynnie poruszać. Wbrew pozorom jest to istotne, ponieważ internauci cenią sobie praktyczność i użyteczność stron internetowych.

    Właściwy content w prowadzeniu bloga firmowego

    wlasciwy-content

    Właściwy dobór treści na bloga firmowego jest niezwykle ważny. Pamiętajmy, że nie jest to pamiętnik, żadnego czytelnika nie zainteresuje informacja dotycząca zepsutego ekspresu do kawy czy uschniętego storczyka na biurku koleżanki.

    Pomysłów na zainteresowanie odbiorców jest sporo. Nie wszystkie teksty musi tworzyć jedna osoba. Właściciel firmy może zarządzić cotygodniowe zmiany, tak, by każdy z pracowników opisał zakres wykonywanych przez siebie obowiązków w ciekawy sposób. Wówczas warto znaleźć też osobę, która zajmie się przeredagowaniem każdego tekstu na zrozumiały i w pełni poprawny język. Można pokusić się również o publikowanie raz na jakiś czas tekstów w formie wywiadu ze specjalistą z konkretnej dziedziny związanej z wykonywaną przez nas pracą.

    Kiedy decydujemy się na pisanie o innych pracownikach, należy pamiętać, że musimy uzyskać zgodę na wykorzystywanie ich wizerunku. Możliwe, że w podpisywanych przez pracowników umowach znalazł się odpowiedni zapis, jednak warto upewnić się zawczasu, by nie przysporzyć firmie problemów.

    Przed przystąpieniem do działań, należy ustalić z osobami decyzyjnymi, jakich tematów absolutnie nie wolno poruszać na blogu firmowym. Ważne, by osoba zajmująca się tworzeniem treści, również potrafiła „wyczuć” informacje, które mogą wpłynąć negatywnie na wizerunek firmy.

    Istotna jest również promocja bloga. Na stronie firmowej umieśćmy informacje o założeniu bloga firmowego, jednak całą swoją promocyjną uwagę skupmy na portalach społecznościowych. Warto wykorzystać potencjał Twittera oraz Facebooka. Wszyscy internauci, którzy śledzą poczynania naszej firmy w social media, powinni wiedzieć o powstaniu bloga. Zawsze można zdecydować się na promocję każdego nowego wpisu na Facebooku – dzięki temu użytkownicy szybciej dowiedzą się o nowym wpisie, ale również o działaniu bloga w ogóle.

    Ponadto, link do bloga firmowego można również umieścić w stopce newslettera. Warto zaznaczyć na blogu odnośnik do RSS-a bloga – znacznie ułatwi to subskrypcję treści. Jeśli zachowamy poziom bloga na wysokim poziomie, a jego treści będą naprawdę interesujące i przydatne, wówczas użytkownicy będą sami je polecać. Ułatwi to dotarcie do większej liczby odbiorców.

    Wszystkie teksty, które znajdą się na blogu firmowym muszą być unikatowe. Nie można kopiować treści z innych stron, ponieważ roboty Google szybko to zauważą i ustalą, gdzie tekst pojawił się jako pierwszy – ucierpi na tym cały blog i jego pozycja w wyszukiwarce.

    Blog firmowy jako skuteczna forma reklamy

    blogi-firmowe

    Każda firma, która chce być postrzegana jako nowoczesna i profesjonalna, powinna skupić się na komunikacji z klientami. Niezbędne jest budowanie szerszej relacji, dotyczącej nie tylko zawieranych transakcji. Dlatego tak istotny i skuteczny w działaniach marketingowych okazał się blog firmowy.

    Ważne są nie tylko pomysły na wpisy czy szata graficzna bloga. Sposób pisania artykułów oraz forma zwracania się do czytelników również mają ogromne znaczenie. Możesz pisać bezpośrednio do każdego internauty, możesz też przybrać formę bezosobową, bardziej informacyjną i oficjalną. Najważniejsze, by sposób komunikacji był adekwatny do celu prowadzenia bloga, jaki został wyznaczony podczas jego zakładania.

    Wpisy na blogu firmowym mogą przekierowywać do oferty firmy, taka opcja może dotyczyć zarówno produktów, jak i usług. Artykuł może opisywać życie firmy i przekierowywać do strony ofertowej – takie zmodyfikowane portfolio.

    Przedsiębiorca może zdecydować, że na blogu firmowym chce się skupić na komunikacji z klientem. Aby plan się powiódł, artykuły muszą być pisane w sposób, który zachęci czytelników do dyskusji w komentarzach. Dlatego właściciel firmy powinien zachęcać klientów do wyrażania swojej opinii, zadawania pytań oraz opowiadania o swoich wymaganiach.

    Blog firmowy szeroko otwiera wrota swych możliwości przed przedsiębiorcami. Najważniejsze, by w umiejętny sposób wykorzystać jego potencjał, tak by trud włożony w prowadzenie bloga firmowego zaprocentował wzrostem sprzedaży i wzmożonym ruchem w witrynie.

    Brak komentarzy

    Dodaj komentarz: