ECO Comfort to stale rozwijająca się firma, która obecnie jest jedną z wiodących marek zajmujących się montażem rekuperacji w Polsce. Już kilka lat temu, gdy rozpoczynaliśmy współpracę z ECO Comfort, firma posiadała trzy bardzo dobrze zorganizowane ekipy montażowe, kadrę doświadczonych doradców oraz projektantów. Od samego początku współpracy cały zespół ECO Comfort wykazywał duże zaangażowanie wskazujące na fachowe i profesjonalne podejście do klientów, jak i chęć dzielenia się wiedzą i udzielania wskazówek merytorycznych. Takie podejście w dużym stopniu usprawniło cały proces tworzenia wartościowej strony internetowej.
ECO Comfort poprzez świadczenie profesjonalnych i skoncentrowanych na potrzeby klientów usług, jak i poprzez stałą współpracę z naszym zespołem:
- corocznie realizuje kilkaset instalacji mechanicznych z odzyskiem ciepła,
- posiada, aż 11 doświadczonych i dobrze zorganizowanych zespołów montażowych,
- dysponuje firmową domeną będącą jedną z najmocniejszych w branży, co przełożyło się na pozycje TOP 3 na trzy kluczowe frazy monetyzujące ( czego dwie to TOP1), oraz ruch branżowy o szacunkowej wartości, aż 4000 $ miesięcznie!
Wykonane działania
W jaki sposób udało nam się osiągnąć tak dobre wyniki, oraz jakie konkretnie działania podjęliśmy w czasie kilkuletniej współpracy?
Istotne było podjęcie jasno sprecyzowanych kroków i ich skrupulatna realizacja, a dokładniej:
- przygotowanie już na etapie tworzenia witryny odpowiedniej i dopasowanej do tematyki firmy – struktury strony,
- dopracowanie formularza kontaktowego ułatwiającego pozyskanie wartościowych informacji dla zespołu doradców ECO Comfort,
- dokładna analiza konkurencji, w celu opracowania szczegółowej strategii budowania linków oraz określenia listy portali do stałej współpracy,
- stworzenie sekcji specjalisty po to, aby formułować wartościowy content potrzebny do budowania odpowiedniego – topical authority,
- systematyczna optymalizacja i doskonalenie treści najistotniejszych podstron,
- regularne publikacje artykułów sponsorowanych oraz eksperckich na wybranych portalach.
Zmiana ruchu organicznego od początku współpracy z ECO Comfort:
Źródło: Ahrefs
Najważniejsze elementy optymalizacji
Od jakich zadań zaczęliśmy realizować wyznaczone cele określone z zespołem ECO Comfort?
To istotne, aby stworzyć harmonogram prac oraz sumiennie realizować wyznaczone cele. Takie działanie pozwala nie tylko, na kontrolę nad zadaniami, ale przede wszystkim w naturalny sposób wpływa na moc domeny.
Zaplanowanie struktury strony – analiza konkurencji i wyników w top 10
Na samym początku współpracy z ECO Comfort, w dużej mierze skoncentrowaliśmy się na analizie silnych stron konkurencji. W top 10 na najbardziej konkurencyjne frazy można było znaleźć zarówno wykonawców instalacji z zakresu rekuperacji, jak i większe portale informacyjne lub budowlane. Analiza wykazała dużą korelację pomiędzy ilością i jakością treści informacyjnych oraz pozycjami na kluczowe frazy. Pozwoliło nam to w odpowiedni sposób przygotować strukturę strony tak, aby najważniejsze frazy kluczowe znalazły się w optymalnych częściach witryny. Jednocześnie, ze względu na obecność w top 10 dużych portali musieliśmy zadbać o tematyczność witryny, i jak najlepsze pokrycie tematyczne – zgodne z konceptem topical authority.
Topical authority, jako istotny element podczas tworzenia treści
Istotne przy tworzeniu treści, jest ich formułowanie zgodnie z konceptem – topical authority. Tą metodą przygotowywany był kontent do sekcji strefa specjalisty. Słowa kluczowe, które były wpisywane w wyszukiwarkę Google w kontekście rekuperacji, pomp ciepła – stanowiły inspiracje do tego jaki kontent powinien zostać przygotowany i opublikowany na stronie. Jest to bardzo istotne jeżeli zależy nam na dobrym pozycjonowaniu strony oraz na przekazaniu poszukiwanych informacji przez klientów. Warto publikować wysokiej jakości artykuły, które są mocno związane z daną branżą.
Strategia linkowania, a analiza profilu linków konkurencji
Analiza linków, która prowadziła do stron konkurencji pozwoliła:
-
- odnaleźć najbardziej wartościowe miejsca na pod publikacje
- wybrać odpowiednią częstotliwość linkowania
- odpowiednio zdywersyfikować profil linków
Całość ułożona w optymalny harmonogram z czasem pozwoliła dogonić bardzo mocną już na ten moment konkurencję posiadającą domeny z długą historią.
Na poniższym wykresie zaprezentowano jak zmieniała się widoczność witryny od początku współpracy z ECO Comfort: