Darmowa wycena

Jeśli chcesz by Twoje zapytanie trafiło szybciej do odpowiedniego specjalisty wypełnij i wyślij poniższy szczegółowy formularz.

Możesz także skorzystać z prostego formularza w stopce strony, aby nasz konsultant skontaktował się z Tobą.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez RSS Media Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (31-223), ul. Pachońskiego2/220, zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji przesłanego za jego pośrednictwem zgłoszenia.
Zapoznałem/am się z Polityką Prywatności.
Wiem, że moja zgoda może być w każdym czasie odwołana poprzez wysłanie maila na adres: iod@seolo.pl

 
Jak w ciągu 3 lat uzyskaliśmy ruch o szacowanej wartości aż 4 tyś $ miesięcznie dla

Eco Comfort – montaż rekuperacji Jak w ciągu zaledwie 3 lat uzyskaliśmy ruch o szacowanej wartości aż 4 tyś $ miesięcznie

branża: Montaż Instalacji

ECO Comfort to stale rozwijająca się firma, która obecnie jest jedną z wiodących marek zajmujących się montażem rekuperacji w Polsce. Już kilka lat temu, gdy rozpoczynaliśmy współpracę z ECO Comfort, firma posiadała trzy bardzo dobrze zorganizowane ekipy montażowe, kadrę doświadczonych doradców oraz projektantów. Od samego początku współpracy cały zespół ECO Comfort wykazywał duże zaangażowanie wskazujące na fachowe i profesjonalne podejście do klientów, jak i chęć dzielenia się wiedzą i udzielania wskazówek merytorycznych. Takie podejście w dużym stopniu usprawniło cały proces tworzenia wartościowej strony internetowej.

ECO Comfort poprzez świadczenie profesjonalnych i skoncentrowanych na potrzeby klientów usług, jak i poprzez stałą współpracę z naszym zespołem:

  • corocznie realizuje kilkaset instalacji mechanicznych z odzyskiem ciepła,
  • posiada, aż 11 doświadczonych i dobrze zorganizowanych zespołów montażowych,
  • dysponuje firmową domeną będącą jedną z najmocniejszych w branży, co przełożyło się na pozycje TOP 3 na trzy kluczowe frazy monetyzujące ( czego dwie to TOP1), oraz ruch branżowy o szacunkowej wartości, aż 4000 $ miesięcznie!

 

​Wykonane działania

 

W jaki sposób udało nam się osiągnąć tak dobre wyniki, oraz jakie konkretnie działania podjęliśmy w czasie kilkuletniej współpracy?

Istotne było podjęcie jasno sprecyzowanych kroków i ich skrupulatna realizacja, a dokładniej:

  • przygotowanie już na etapie tworzenia witryny odpowiedniej i dopasowanej do tematyki firmy – struktury strony,
  • dopracowanie formularza kontaktowego ułatwiającego pozyskanie wartościowych informacji dla zespołu doradców ECO Comfort,
  • dokładna analiza konkurencji, w celu opracowania szczegółowej strategii budowania linków oraz określenia listy portali do stałej współpracy,
  • stworzenie sekcji specjalisty po to, aby formułować wartościowy content potrzebny do budowania odpowiedniego – topical authority,
  • systematyczna optymalizacja i doskonalenie treści najistotniejszych podstron,
  • regularne publikacje artykułów sponsorowanych oraz eksperckich na wybranych portalach.

 

Zmiana ruchu organicznego od początku współpracy z ECO Comfort:

ecocomfort ruch organiczny ahrefs Eco Comfort - montaż rekuperacji <small>Jak w ciągu zaledwie 3 lat uzyskaliśmy ruch o szacowanej wartości aż 4 tyś $ miesięcznie </br></br> branża: Montaż Instalacji</small> 1

Źródło: Ahrefs

Najważniejsze elementy optymalizacji

 

Od jakich zadań zaczęliśmy realizować wyznaczone cele określone z zespołem ECO Comfort?

To istotne, aby stworzyć harmonogram prac oraz sumiennie realizować wyznaczone cele. Takie działanie pozwala nie tylko, na kontrolę nad zadaniami, ale przede wszystkim w naturalny sposób wpływa na moc domeny.

Zaplanowanie struktury strony – analiza konkurencji i wyników w top 10

Na samym początku współpracy z ECO Comfort, w dużej mierze skoncentrowaliśmy się na analizie silnych stron konkurencji.  W top 10 na najbardziej konkurencyjne frazy można było znaleźć zarówno wykonawców instalacji z zakresu rekuperacji, jak i większe portale informacyjne lub budowlane. Analiza wykazała dużą korelację pomiędzy ilością i jakością treści informacyjnych oraz pozycjami na kluczowe frazy. Pozwoliło nam to w odpowiedni sposób przygotować strukturę strony tak, aby najważniejsze frazy kluczowe znalazły się w optymalnych częściach witryny. Jednocześnie, ze względu na obecność w top 10 dużych portali musieliśmy zadbać o tematyczność witryny, i jak najlepsze pokrycie tematyczne – zgodne z konceptem topical authority.

Topical authority, jako istotny element podczas tworzenia treści

Istotne przy tworzeniu treści, jest ich formułowanie zgodnie z konceptem – topical authority. Tą metodą przygotowywany był kontent do sekcji strefa specjalisty. Słowa kluczowe, które były wpisywane w wyszukiwarkę Google w kontekście rekuperacji, pomp ciepła – stanowiły inspiracje do tego jaki kontent powinien zostać przygotowany i opublikowany na stronie.  Jest to bardzo istotne jeżeli zależy nam na dobrym pozycjonowaniu strony oraz na przekazaniu poszukiwanych informacji przez klientów. Warto publikować wysokiej jakości artykuły, które są mocno związane z daną branżą.

Strategia linkowania, a analiza profilu linków konkurencji

Analiza linków, która prowadziła do stron konkurencji pozwoliła:

    • odnaleźć najbardziej wartościowe miejsca na pod publikacje
    • wybrać odpowiednią częstotliwość linkowania
    • odpowiednio zdywersyfikować profil linków

Całość ułożona w optymalny harmonogram z czasem pozwoliła dogonić bardzo mocną już na ten moment konkurencję posiadającą domeny z długą historią.

Na poniższym wykresie zaprezentowano jak zmieniała się widoczność witryny od początku współpracy z ECO Comfort:

Źródło: Senuto

Odpowiednie miejsca do linkowania

 

Na co zwracaliśmy uwagę podczas wyboru odpowiednich miejsc na linki dla klienta oraz w ich pozyskiwaniu?

Istotne dla nas były elementy, takie jak:

  • tematyczność portalu,
  • systematyczność linków i ich odpowiednie rozłożenie w czasie,
  • wiek domeny,
  • ilość linków wychodzących z danej podstrony,
  • przy większych portalach – moc adresu URL, na którym znajdowały się inne podobne artykuły. Na moc takiego artykułu wpływa m.in. odpowiednie linkowanie wewnętrzne, w obrębie wybranego portalu.

 

Ważne! Przed publikacjami kontaktowaliśmy się bezpośrednio z redaktorami, którzy byli odpowiedzialni za publikację przygotowanych przez nas treści. Takie porozumienie miało na celu przede wszystkim poddanie sugestii działań oraz korekt, dzięki którym zwiększała się widoczność publikowanych artykułów w obrębie witryny. Takie czynności wiązały się z nietypowymi sytuacjami, np. kiedy nasz specjalista przygotowywał odpowiedni kod do wstawienia w wybranym portalu, po to, aby zwiększyć szansę na lepszą widoczność artykułu. Bardzo ważne jest, aby nad procesem publikacji czuwał nie tylko copywriter, specjalista z branży czy osoba nadzorująca dany projekt, lecz także webmaster lub programista.

 

Dobór słów kluczowych i udoskonalanie treści

Dobór słów kluczowych, udoskonalanie i rozbudowa istniejących już treści zgodnie z konceptem topical authority to bardzo istotny czynnik w procesie optymalizacji. W przygotowywaniu odpowiednich treści wspomagaliśmy się praktyczną wiedzą ekspertów z EcoComfort oraz specjalistycznymi narzędziami do analizy i tworzenia treści: Senuto, SurferSeo, CognitiveSEO.

Na co zwracaliśmy uwagę tworząc treści?

Szczególnie pomocne w Senuto są narzędzia do generowania pytań oraz sprawdzania słów zależnych.

Czym jest i jak wykorzystać opcje – pytań w Senuto?

Po wyznaczeniu i spisaniu słów kluczowych, które najlepiej pasują do branży naszego klienta, warto dowiedzieć się jakie są pytania, które zadają klienci w Google w kontekście całej branży. Do tego celu sprawdzi się opcja generowania pytańi w Senuto. Wystarczy skorzystać z zebranych słów kluczowych i wpisać je do Generatora Pytań, a system sam wskaże najczęściej zadawane pytania.

Przykład pytań z Generatora Pytań z Senuto:

ecocomfort pytania senuto Eco Comfort - montaż rekuperacji <small>Jak w ciągu zaledwie 3 lat uzyskaliśmy ruch o szacowanej wartości aż 4 tyś $ miesięcznie </br></br> branża: Montaż Instalacji</small> 9

Źródło: Senuto

W przykładzie ECO Comfort, opisywane narzędzie było bardzo przydatne. Po pierwsze za jego pomocą stworzyliśmy listę pytań i odpowiedzi z zakresu rekuperacji, co widać na poniższym przykładzie oraz stworzyliśmy odpowiednie tytuły, jak i śródtytuły do artykułów blogowych i zewnętrznych.

Przykłady pytań znajdujących się na stronie ECO Comfort:

ecocomfort pytania strona rekuperacja Eco Comfort - montaż rekuperacji <small>Jak w ciągu zaledwie 3 lat uzyskaliśmy ruch o szacowanej wartości aż 4 tyś $ miesięcznie </br></br> branża: Montaż Instalacji</small> 11

Źródło: ECO Comfort

Ok, mamy gotowe treści, ale co z tymi już istniejącymi?

Czy udoskonalanie treści już opublikowanych jest potrzebne?
Tutaj z pomocą przyszedł SurferSEO i opcja audytu publikacji. Dzięki wykorzystaniu dziesiątek czynników rankingowych oraz czytelnemu panelowi narzędzie dostarcza nawet skomplikowane dane w bardzo intuicyjnej formie. Warto tutaj zwrócić uwagę na to, że możemy optymalizować publikację praktycznie w czasie rzeczywistym.

Poniżej znajduje się przykład analizy treści na jednej z podstron ECO Comfort:

ecocomfort udoskonalanie tresci Eco Comfort - montaż rekuperacji <small>Jak w ciągu zaledwie 3 lat uzyskaliśmy ruch o szacowanej wartości aż 4 tyś $ miesięcznie </br></br> branża: Montaż Instalacji</small> 13

Źródło: Surfer SEO

Surfer SEO można wykorzystać także do analizy słów kluczowych i sprawdzenia tego jakich fraz powinniśmy użyć w tworzonej treści, aby lepiej rankowała w wynikach wyszukiwania.

Linkowanie wewnętrzne

Ten rodzaj linkowania to istotny element, który wpływa na przepływ mocy wewnątrz witryny. Odpowiednio przygotowana i stworzona struktura stron, jak i prawidłowe podlinkowanie każdej z nich wpływa na większą widoczność w Google, a co za tym idzie na większy ruch na stronie. W przypadku ECO Comfort linkowanie wewnętrzne opierało się przede wszystkim na podlinkowaniu wartościowej treści z sekcji  strefa specjalisty na innych podstronach. Przykłady takiego linkowania wewnętrznego można zobaczyć poniżej:

Źródło: ECO Comfort

 

Optymalizacja obrazków

 

Optymalizacja strony, to zarówno optymalizacja treści ale także wszelkiego rodzaju grafik jakie zostają zamieszczane na stronie. Bardzo często dołączone do treści grafiki pozwalają na lepsze zrozumienie poruszanego tematu. W przypadku tworzenia treści dla firmy Eco Comfort staraliśmy się o odpowiednie dopasowanie publikowanych zdjęć, tak aby czytana treść i obrazy były dla czytelnika jasne i zrozumiałe. Warto pamiętać, że optymalizacja obrazów to również zadbanie o ich odpowiedni rozmiar i rozdzielczość.  Nieodpowiednio skompresowane grafiki wpływają na prędkość ładowania się strony, która jak twierdzą eksperci jest czynnikiem rankującym. Co więcej prędkość ładowania strony, może mieć wpływ na to czy potencjalny użytkownik/klient zostanie na niej dłużej lub zniecierpliwiony opuści ją. Do optymalizacji grafiki bez utraty jej jakości wykorzystaliśmy można wykorzystać np. tinypng.com.

case study optymalizacja strony tinypng 1 Eco Comfort - montaż rekuperacji <small>Jak w ciągu zaledwie 3 lat uzyskaliśmy ruch o szacowanej wartości aż 4 tyś $ miesięcznie </br></br> branża: Montaż Instalacji</small> 21

Źródło: TinyPNG

Każdy publikowany element jest istotny dla procesu jakim jest optymalizacja strony, dlatego nie można zapominać o nazwie pliku graficznego oraz o jego opisie. Podczas przygotowywania obrazów dla klienta unikaliśmy automatycznie wygenerowanych nazw plików, ponieważ tekst ten jest odczytywany i analizowany przez roboty wyszukiwarki. Dobrze jest ująć w nazwie grafiki słowo kluczowe, które pojawia się w publikowanym artykule. Zaleca się, aby słowa w nazwie pliku były oddzielone za pomocą pauz oraz nie powinny uwzględniały polskich znaków.

case study optymalizacja strony tytul 1 Eco Comfort - montaż rekuperacji <small>Jak w ciągu zaledwie 3 lat uzyskaliśmy ruch o szacowanej wartości aż 4 tyś $ miesięcznie </br></br> branża: Montaż Instalacji</small> 23

Atrybut alt, czyli alternatywny opis zdjęcia pełni ważna rolę w procesie optymalizacji strony. Pozwala on czytelnikom dowiedzieć się, co znajduje się na wykresach, grafikach, ilustracjach. Opisywana treść wyświetla się w momencie kiedy nie ładują się załączone grafiki. Co więcej opisy te, tak samo jak tytuły grafik są czytane przez roboty, co przekłada się na jakość optymalizacji danej witryny.

case study optymalizacja strony alt 1 Eco Comfort - montaż rekuperacji <small>Jak w ciągu zaledwie 3 lat uzyskaliśmy ruch o szacowanej wartości aż 4 tyś $ miesięcznie </br></br> branża: Montaż Instalacji</small> 25

W celu uzyskania najwyższych pozycji na konkurencyjne frazy bardzo ważna jest nie tylko optymalizacja samej treści. Istotne jest zadbanie o całą witrynę w kwestii optymalizacji, w tym także na optymalizację obrazków.

Efekty zrealizowanych działań

 

Dzięki regularnym publikacjom w sekcji blogowej, które cechowały się odpowiednią długością treści oraz grafikami z przypisanymi opisami i tytułami poprawił się ruch organiczny na stronie ECO Comfort oraz widoczność witryny. Od początku współpracy, znacznie wzrosła ilość nowych i konwertujących użytkowników w witrynie. Wysokiej jakości publikacje przyczyniły się do tego, iż potencjalni czytelnicy zostawali na stronie i wracali na nią, gdyż znajdowali interesujące ich treści i informacje. Widocznym rezultatem podjętych działań dla ECO Comfort, jest artykuł blogowy – Rekuperacja – co to jest, jak działa?, który uplasował się na pierwszej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Wyniki z narzędzia Ahrefs przedstawiające ranking wyników wyszukiwania organicznego na hasło rekuperacja:

ecocomfort pozycje wyszukiwanie ahrefs Eco Comfort - montaż rekuperacji <small>Jak w ciągu zaledwie 3 lat uzyskaliśmy ruch o szacowanej wartości aż 4 tyś $ miesięcznie </br></br> branża: Montaż Instalacji</small> 27

Źródło: Ahrefs

Oprócz pozycji top3 na kluczowe fraz monetyzujące został odnotowany również systematyczny wzrost pozycji witryny na frazy z długiego ogona. Po 3 latach udało się osiągnąć ruch o szacowanej wartości, aż 4 000 $ miesięcznie!

ecocomfort wartosc ruch organiczny ahrefs Eco Comfort - montaż rekuperacji <small>Jak w ciągu zaledwie 3 lat uzyskaliśmy ruch o szacowanej wartości aż 4 tyś $ miesięcznie </br></br> branża: Montaż Instalacji</small> 29

Na dzień publikacji artykułu (jak również od dłuższego czasu wstecz) trzy najważniejsze frazy monetyzujące znajdują się w top 3 z czego dwie to top 1 , mimo konieczności konkurowania z bardzo mocnymi domenami! Kolejnym pozytywnym efektem współpracy z ECO Comfort jest przełożenie się działań optymalizacyjnych, w postaci zwiększenia się ilości doświadczonych ekip montażowych z 3 do 11!

 

Podsumowanie

 

Optymalizacja strony to długotrwały i czasochłonny proces, który w odpowiedni sposób może przynieść wiele satysfakcjonujących rezultatów. Przykład działań na podstawie firmy ECO Comfort wskazuje, iż firma w przeciągu roku zyskała nowych użytkowników, a tym samym nowych klientów. Wartościowa treść jaka została publikowana na stronie ECO Comfort, została pozytywnie przyjęta przez roboty Google, co przełożyło się na osiągnięcie stabilnej pozycji w wynikach wyszukiwania. Warto mieć na uwadze podczas całego procesu optymalizacji witryny, iż na pierwszym miejscu przy tworzeniu treści powinniśmy stawiać zadowolenie czytelników, gdyż to od nich zależy poziom konwersji zoptymalizowanej strony.