Dla każdego z naszych klientów planujemy indywidualne, dopasowane do potrzeb i oczekiwań strategie, jednak opierają się ona zwykle na jednym wspólnym celu – osiągnięciu magicznego TOP 10 w wynikach wyszukiwania Google. Nie inaczej było w przypadku Toyota Wózki Widłowe, gdzie tworzyliśmy od podstaw strategię SEO i stronę internetową.
Toyota Wózki Widłowe na rynku jest już od 1994 roku, jako część grupy Lemarpol. Z Seolo związała się jednak dopiero pod koniec 2017 roku. Na co dzień zajmując się sprzedażą wózków jezdniowych podnośnikowych, nasz klient chciał przenieść część swoich działań do sieci. Rozpoczynając współpracę wspólnie wyznaczyliśmy podstawy naszej działalności, która dotyczyć miała:
- stworzenia kreacji wizualnej strony oraz wdrożenia jej;
- jak najszybszego uzyskania widoczności na monetyzujące frazy kluczowe;
- uzyskania widoczności podobnej do największych marek konkurencyjnych – takich jak Jungheinrich czy Still.
Szczególny nacisk położyliśmy na analizę stron konkurencji pod kątem optymalizacji struktury strony. Na tej podstawie przygotowaliśmy taką strukturę, które umożliwiała maksymalnie szybki wzrost widoczności.
Jednym z działań, które okazało się szybko strzałem w 10- tkę było utworzenie specjalistycznej sekcji „blogowej”, z aktualnymi wpisami oraz poradami, która szybko uzyskała liczne grono odwiedzających witrynę.
Strategia działań
Działania zostały rozpoczęte od szczegółowej analizy konkurencji. Pozwoliła ona zauważyć, które z konkurencyjnych stron są najbardziej widoczne. Analiza wykazała m.in., że w Top 10 o najważniejsze frazy konkurują zarówno strony branżowe marek jak np:
- still.pl
- jungheinrich.pl
ale także duże portale z ofertami sprzedaży wózków widłowych takie jak OLX, Allegro, Gratka czy Otomoto.
Te informacje pokazały, jak ciężkie zadanie było przed nami. Musieliśmy tak dobrać strukturę tak aby móc konkurować z silnymi witrynami tematycznymi z długą historią a jednocześnie z największymi portalami jak OLX, Allegro, Gratka czy OtoMoto.
Właściwa struktura, zastosowanie strategii zgodnej z topical authority pozwoliły w zaledwie 1,5 roku prześcignąć na najważniejsze frazy kluczowe konkurencje posiadającą domeny z wieloletnią historią!
Jak udało się to zrobić?
Rozpoczęliśmy od sprawdzenia, która witryna jest najlepiej zoptymalizowana. Patrząc na poniższe zrzuty można zauważyć, że Jungheinrich posiada najbardziej wartościowy ruch, mimo tego, że Still posiada lepszy rating domeny:
Z kolei toyota-forklifts mimo całkiem dobrego ratingu domeny posiada bardzo niską szacowaną wartość ruchu. Dlaczego tak się działo? W momencie analizy, w tej witrynie występowało bardzo dużo podstron mało wartościowych dla wyszukiwarki. Powodowało to zbędne rozpłynięcie się mocy witryny.
Na podstawie powyższych wniosków przygotowana została dla naszego klienta witryna z minimalną potrzebną ilością informacje. Zapewniło to właściwy przepływ mocy wewnątrz strony.
Jakie zmiany wprowadziliśmy w witrynie?
• ujednoliciliśmy nazwy kategorii, wybierając je na podstawie liczby wyszukań poszczególnych haseł;
• Korzystając z wiedzy naszego klienta, licznych programów i narzędzi dostępnych nam na codzień (takich jak np. Surferseo.com czy CognitiveSEO), a także swoich umiejętności, nasi copywriterzy przygotowali wartościowe teksty (opisy, metaopisy czy treści do poszczególnych zakładek);
• na stronie głównej witryny wprowadziliśmy dodatkową sekcję z pytaniami często zadawanymi przez klientów w temacie wózków widłowych
Do zebrania pytań posłużyliśmy się m.in.:
– answerthepublic.com
– senuto.com
– Google suggest (autocomplete)
Natomiast odpowiedzi na nie uzyskaliśmy od specjalistów marki Toyota-Widłowe.
- Wprowadziliśmy sekcję blogową – na której zgodnie z koncepcją topical authority, regularnie, co 2 miesiące publikowany jest stale jeden artykuł. Na czym polega koncepcja topical authority? Przede wszystkim na regularnym publikowaniu treści, wysokiej jakości, powiązanych z branżą i poruszających wyczerpująco jak najwięcej jej zagadnień. Dzięki wprowadzaniu na stronę dużej ilości wartościowego, zgodnego z tematyką contentu, algorytmy Google odczytują stronę jako „eksperta” w danej dziedzinie i przyznają wysoki topical authority, który wpływa pozytywnie na pozycję strony.
- Dodatkowo zadbaliśmy także o regularne publikacje dotyczące produktów witryny w sieci. Od początku naszej współpracy na ogólnopolskich portalach branżowych i tematycznych publikujemy w imieniu naszego klienta artykuły dotyczące urządzeń i usług, jakie oferuje.
I dzięki temu strona toyota-widlowe.pl od kilku miesięcy może pochwalić się pozycją w Top 10 na kluczowe frazy branżowe.
Dowiedz się więcej o tym, jak to zrobiliśmy:
Jak dobry blog wpływa na wysoką pozycję strony?
Jak podkreślaliśmy już w case study innego naszego klienta, firmy DTS (o jej strategii więcej możecie przeczytać tutaj) w pracy nad odpowiednią pozycją witryny liczy się przede wszystkim regularność. Jednak sama regularność publikacji nie wystarczy, aby strona uzyskała wysoką pozycję w rankingu Google. Bardzo ważna jest także jakość tekstu. O tą zadbali nasi copywriterzy.
Tematy artykułów na blogu marki Toyota-Widłowe nie mogły być przypadkowe. Zależało nam na dotarciu wyłącznie do osób, które mogą być zainteresowane zakupem czy w jakikolwiek sposób związane z branżą logistyczną i transportową. W tym celu, wybierając tematy tekstów korzystaliśmy z narzędzi takich jak:
• Senuto.com
umożliwiające wyszukanie pokrewnych słów kluczowych na trzech poziomach dopasowania:
– w wyszukiwaniu dokładnym (obejmującym tylko konkretne, użyte słowo);
– przy uwzględnieniu odmian (dotyczy odmiany fleksyjnej i w kontekście innych wyrazów)
– przy uwzględnieniu synonimów (co znacznie zwiększa możliwości).
• Ahrefs.com – gdzie mogliśmy sprawdzić na jakie słowa kluczowe wyświetlają się witryny, które stanowią największą konkurencję dla naszego klienta.
Zgromadzenie wiedzy i niezbędnych słów kluczowych pozwoliło nam na przejście do następnej części – tworzenia wartościowych, atrakcyjnych tekstów.
Choć niektórzy sądzą, że praca copywritera to bułka z masłem, my wiemy, jak ważne jest pisanie artykułów i publikacji na wysokim poziomie, z zachowaniem wszystkich zasad
poprawnej polszczyzny, a przy tym po prostu… dających się dobrze czytać! W przypadku tego klienta, poza tymi oczywistymi wartościami, musieliśmy skupić się na wiedzy merytorycznej i zagadnieniach technicznych dotyczących tego tematu.
Każdorazowo przygotowane przez nas artykuły trafiały pod konsultację i do akceptacji naszego klienta. Dzięki temu udało nam się osiągnąć takie wyniki:
Przygotowując artykuły blogowe dla marki Toyota-Widłowe stale odnotowujemy rosnące wyniki ruchu organicznego w witrynie klienta:
A co za tym idzie, stale wzrasta ilość słów kluczowych pojawiających się Top 3, jak i Top 10 w pozycjach wyszukiwania: