Darmowa wycena

Jeśli chcesz by Twoje zapytanie trafiło szybciej do odpowiedniego specjalisty wypełnij i wyślij poniższy szczegółowy formularz.

Możesz także skorzystać z prostego formularza w stopce strony, aby nasz konsultant skontaktował się z Tobą.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez RSS Media Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (31-223), ul. Pachońskiego2/220, zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji przesłanego za jego pośrednictwem zgłoszenia.
Zapoznałem/am się z Polityką Prywatności.
Wiem, że moja zgoda może być w każdym czasie odwołana poprzez wysłanie maila na adres: iod@seolo.pl

 
Case Study - Toyota wózki widłowe

Jak konkurować z OLX, Allegro, Gratka i OtoMoto
w branży motoryzacyjnej? Case Study dla Toyota wózki widłowe

Dla każdego z naszych klientów planujemy indywidualne, dopasowane do potrzeb i oczekiwań strategie, jednak opierają się ona zwykle na jednym wspólnym celu – osiągnięciu magicznego TOP 10 w wynikach wyszukiwania Google. Nie inaczej było w przypadku Toyota Wózki Widłowe, gdzie tworzyliśmy od podstaw strategię SEO i stronę internetową.

 

Toyota Wózki Widłowe na rynku jest już od 1994 roku, jako część grupy Lemarpol. Z Seolo związała się jednak dopiero pod koniec 2017 roku. Na co dzień zajmując się sprzedażą wózków jezdniowych podnośnikowych, nasz klient chciał przenieść część swoich działań do sieci. Rozpoczynając współpracę wspólnie wyznaczyliśmy podstawy naszej działalności, która dotyczyć miała:

  • stworzenia kreacji wizualnej strony oraz wdrożenia jej;
  • jak najszybszego uzyskania widoczności na monetyzujące frazy kluczowe;
  • uzyskania widoczności podobnej do największych marek konkurencyjnych – takich jak Jungheinrich czy Still.

Szczególny nacisk położyliśmy na analizę stron konkurencji pod kątem optymalizacji struktury strony. Na tej podstawie przygotowaliśmy taką strukturę, które umożliwiała maksymalnie szybki wzrost widoczności.
Jednym z działań, które okazało się szybko strzałem w 10- tkę było utworzenie specjalistycznej sekcji “blogowej”, z aktualnymi wpisami oraz poradami, która szybko uzyskała liczne grono odwiedzających witrynę.

 

 

Strategia działań

 

Działania zostały rozpoczęte od szczegółowej analizy konkurencji. Pozwoliła ona zauważyć, które z konkurencyjnych stron są najbardziej widoczne. Analiza wykazała m.in., że w Top 10 o najważniejsze frazy konkurują zarówno strony branżowe marek jak np:

  • still.pl
  • jungheinrich.pl

ale także duże portale z ofertami sprzedaży wózków widłowych takie jak OLX, Allegro, Gratka czy Otomoto.

Te informacje pokazały, jak ciężkie zadanie było przed nami. Musieliśmy tak dobrać strukturę tak aby móc konkurować z silnymi witrynami tematycznymi z długą historią a jednocześnie z największymi portalami jak OLX, Allegro, Gratka czy OtoMoto.
Właściwa struktura, zastosowanie strategii zgodnej z topical authority pozwoliły w zaledwie 1,5 roku prześcignąć na najważniejsze frazy kluczowe konkurencje posiadającą domeny z wieloletnią historią!

 

Jak udało się to zrobić?

Rozpoczęliśmy od sprawdzenia, która witryna jest najlepiej zoptymalizowana. Patrząc na poniższe zrzuty można zauważyć, że Jungheinrich posiada najbardziej wartościowy ruch, mimo tego, że Still posiada lepszy rating domeny:

Z kolei toyota-forklifts mimo całkiem dobrego ratingu domeny posiada bardzo niską szacowaną wartość ruchu. Dlaczego tak się działo? W momencie analizy, w tej witrynie występowało bardzo dużo podstron mało wartościowych dla wyszukiwarki. Powodowało to zbędne rozpłynięcie się mocy witryny.

Na podstawie powyższych wniosków przygotowana została dla naszego klienta witryna z minimalną potrzebną ilością informacje. Zapewniło to właściwy przepływ mocy wewnątrz strony.

 

Jakie zmiany wprowadziliśmy w witrynie?

ujednoliciliśmy nazwy kategorii, wybierając je na podstawie liczby wyszukań poszczególnych haseł;
• Korzystając z wiedzy naszego klienta, licznych programów i narzędzi dostępnych nam na codzień (takich jak np. Surferseo.com czy CognitiveSEO), a także swoich umiejętności, nasi copywriterzy przygotowali wartościowe teksty (opisy, metaopisy czy treści do poszczególnych zakładek);
• na stronie głównej witryny wprowadziliśmy dodatkową sekcję z pytaniami często zadawanymi przez klientów w temacie wózków widłowych

Do zebrania pytań posłużyliśmy się m.in.:
– answerthepublic.com
– senuto.com
– Google suggest (autocomplete)

Natomiast odpowiedzi na nie uzyskaliśmy od specjalistów marki Toyota-Widłowe.

  • Wprowadziliśmy sekcję blogową – na której zgodnie z koncepcją topical authority, regularnie, co 2 miesiące publikowany jest stale jeden artykuł. Na czym polega koncepcja topical authority? Przede wszystkim na regularnym publikowaniu treści, wysokiej jakości, powiązanych z branżą i poruszających wyczerpująco jak najwięcej jej zagadnień. Dzięki wprowadzaniu na stronę dużej ilości wartościowego, zgodnego z tematyką contentu, algorytmy Google odczytują stronę jako “eksperta” w danej dziedzinie i przyznają wysoki topical authority, który wpływa pozytywnie na pozycję strony.
  • Dodatkowo zadbaliśmy także o regularne publikacje dotyczące produktów witryny w sieci. Od początku naszej współpracy na ogólnopolskich portalach branżowych i tematycznych publikujemy w imieniu naszego klienta artykuły dotyczące urządzeń i usług, jakie oferuje.

I dzięki temu strona toyota-widlowe.pl od kilku miesięcy może pochwalić się pozycją w Top 10 na kluczowe frazy branżowe.

Dowiedz się więcej o tym, jak to zrobiliśmy:

 

 

Jak dobry blog wpływa na wysoką pozycję strony?

 

Przykładowa chmura słów kluczowych z Senuto

Przykładowa chmura słów kluczowych z Senuto

Jak podkreślaliśmy już w case study innego naszego klienta, firmy DTS (o jej strategii więcej możecie przeczytać tutaj) w pracy nad odpowiednią pozycją witryny liczy się przede wszystkim regularność. Jednak sama regularność publikacji nie wystarczy, aby strona uzyskała wysoką pozycję w rankingu Google. Bardzo ważna jest także jakość tekstu. O tą zadbali nasi copywriterzy.
Tematy artykułów na blogu marki Toyota-Widłowe nie mogły być przypadkowe. Zależało nam na dotarciu wyłącznie do osób, które mogą być zainteresowane zakupem czy w jakikolwiek sposób związane z branżą logistyczną i transportową. W tym celu, wybierając tematy tekstów korzystaliśmy z narzędzi takich jak:
Senuto.com

umożliwiające wyszukanie pokrewnych słów kluczowych na trzech poziomach dopasowania:
– w wyszukiwaniu dokładnym (obejmującym tylko konkretne, użyte słowo);
–  przy uwzględnieniu odmian (dotyczy odmiany fleksyjnej i w kontekście innych wyrazów)
–  przy uwzględnieniu synonimów (co znacznie zwiększa możliwości).

przykładowe słowa kluczowe powiązane ze słowem "wózek widłowy". Zrzut z Senuto.

przykładowe słowa kluczowe powiązane ze słowem “wózek widłowy”. Zrzut z Senuto.

Ahrefs.com – gdzie mogliśmy sprawdzić na jakie słowa kluczowe wyświetlają się witryny, które stanowią największą konkurencję dla naszego klienta.

Zgromadzenie wiedzy i niezbędnych słów kluczowych pozwoliło nam na przejście do następnej części – tworzenia wartościowych, atrakcyjnych tekstów.
Choć niektórzy sądzą, że praca copywritera to bułka z masłem, my wiemy, jak ważne jest pisanie artykułów i publikacji na wysokim poziomie, z zachowaniem wszystkich zasad
poprawnej polszczyzny, a przy tym po prostu… dających się dobrze czytać! W przypadku tego klienta, poza tymi oczywistymi wartościami, musieliśmy skupić się na wiedzy merytorycznej i zagadnieniach technicznych dotyczących tego tematu.
Każdorazowo przygotowane przez nas artykuły trafiały pod konsultację i do akceptacji naszego klienta. Dzięki temu udało nam się osiągnąć takie wyniki:

Przygotowując artykuły blogowe dla marki Toyota-Widłowe stale odnotowujemy rosnące wyniki ruchu organicznego w witrynie klienta:


A co za tym idzie, stale wzrasta ilość słów kluczowych pojawiających się Top 3, jak i Top 10 w pozycjach wyszukiwania:

Źródło: Senuto

oraz zwiększa się ilość użytkowników odwiedzających witrynę:

Nasze działania w blogowej sekcji witryny mają rzeczywisty wpływ i przekładają się na jej pozycję oraz widoczność.
Kompleksowe działania naszej agencji oraz stale utrzymywany wysoki poziom publikacji pozwalają na zapewnienie (z naturalnymi niewielkimi wahaniami) pozycji witryny klienta na wysokiej pozycji.

 

 

Efekty działań

 

Osiągnięcie pozycji TOP 10 w wynikach wyszukiwania jest najlepszym podsumowaniem efektów naszej pracy wykonanej dla klienta. Wysoka pozycja, wygenerowana przez optymalizację strony oraz publikację wartościowych tekstów generuje coraz większy ruch na stronie oraz przyciąga wartościowych, zainteresowanych zakupem produktów klienta użytkowników internetu.
Przejrzysta strona umożliwia w łatwy i szybki sposób wyszukanie odpowiedniego urządzenia, a czytelny formularz kontaktowy – zadanie pytania.
W celu lepszego dopasowania się do współczesnych realiów i urządzeń, z których korzysta większość użytkowników internetu – utworzona przez naszą agencję witryna jest również w pełni dostępna na urządzeniach mobilnych.

 

 

Jak wspólnie z Toyota-Widłowe osiągnęliśmy sukces?

 

Sukcesy i rozwój naszych klientów to także nasze sukcesy. Osiągnięcie pozycji Top 10 w wynikach wyszukiwania przez Toyota Wózki Widłowe było możliwe nie tylko dzięki pełnemu zaangażowaniu naszej agencji, ale również dzięki doskonałej współpracy z naszym klientem, która pozwoliła nam na wdrożenie wszystkich planowanych zmian i założeń przy zachowaniu wysokiej jakości merytorycznej wiedzy. Na szczególne wyróżnienie zasługuje tutaj również zaangażowanie klienta za merytoryczną pomoc w tworzeniu materiałów 🙂
Naszym kolejnym długoterminowym celem jest utrzymanie wysokiej pozycji strony klienta w wynikach wyszukiwania oraz systematyczny wzrost liczby nowych użytkowników witryny.
Jesteście zainteresowani jak wygląda opisywana w naszym case study strona klienta? Zapraszamy na www.toyota-widlowe.pl