Darmowa wycena

    Jeśli chcesz by Twoje zapytanie trafiło szybciej do odpowiedniego specjalisty wypełnij i wyślij poniższy szczegółowy formularz.

    Możesz także skorzystać z prostego formularza w stopce strony, aby nasz konsultant skontaktował się z Tobą.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez RSS Media Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (31-223), ul. Pachońskiego2/220, zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji przesłanego za jego pośrednictwem zgłoszenia. Zapoznałem/am się z Polityką Prywatności. Wiem, że moja zgoda może być w każdym czasie odwołana poprzez wysłanie maila na adres: iod@seolo.pl

    [c4wp_nocaptcha g-recaptcha-response]

    Emotki w kampaniach – jak szybko podnieść CTR dzięki Emoji?

    emotki-w-kampaniach

    Emotki to obecnie stały element komunikacji w Internecie. Coraz częściej wykorzystywane są również poza nim. Pomagają wyrazić emocje i ułatwiają stworzenie zrozumiałego przekazu. Pozwalają też nadać treści odpowiedni charakter. Emoji początkowo były stosowane głównie w mediach społecznościowych i komunikatorach. Obecnie można je spotkać także w innych miejscach. Na przykład na blogach i stronach internetowych firm. Jakie znaczenie mają emotikony w marketingu? Czy warto ich używać w kampaniach marketingowych i jak to robić? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury!

     

    Czym są emotki?

    Emotikony to ideogramy, czyli umowne znaki graficzne, które wyrażają dane pojęcie bez użycia liter. Składają się ze znaków dostępnych na klawiaturze. Przeważnie służą do wyrażenia emocji. Na przykład „:(” oznacza smutek, a „:)” to uśmiech. Emotikony często mylone są z emoji. Zdarza się również używanie tych dwóch wyrażeń zamiennie. Tymczasem mają one nieco inne znaczenie. Czym się różnią? Emoji jest graficzną ikonką. Nie tworzy się jej poprzez wpisanie znaków z klawiatury. Robi się to za pomocą osobnej funkcji. Dostępna jest ona obecnie we wszystkich portalach społecznościowych i komunikatorach (np. Messenger). Co więcej, wśród emoji znajdziemy nie tylko te wyrażające konkretne emocje. Są tam również symbole, ikonki roślin, zwierząt, czy zjawisk atmosferycznych.

    emoji

    Emotki są dobrym sposobem na wzbogacenie treści. Zwłaszcza tej kierowanej do młodych odbiorców. Z tego względu często wykorzystywane są w kampaniach reklamowych firm. Także tych ze stabilną pozycją na rynku, jak np. Coca-Cola czy McDonald’s.

    Znaczenie emotek w marketingu

    Emotikony są z powodzeniem stosowane w komunikacji marketingowej. Firmy coraz chętniej używają ich podczas tworzenia treści. Zwłaszcza na portalach społecznościowych. Do najważniejszych zalet emotek można zaliczyć:

     

    • Przyciąganie uwagi. Emotki sprawiają, że tekst wyróżnia się na tle innych. Dzięki temu przykuwa wzrok odbiorców;

     

    • Urozmaicenie tekstu. Kolorowe ikonki urozmaicają tekst. Łatwiej się go czyta i po prostu wygląda on ciekawiej;

     

    • Wzmocnienie przekazu i wzbudzenie emocji. Odpowiednia emotka dodana w tekście potrafi nadać mu pewnego charakteru. Sprawi też, że czytelnik odbierze go w dany sposób. Na przykład dodając do wpisu uśmiechnięte buźki przeważnie wywołamy pozytywne emocje. Może to w dużym stopniu wpłynąć na nastawienie odbiorcy do marki. Użycie niektórych ikonek dodatkowo wzmacnia przekaz i pomaga podkreślić wagę poruszanego tematu;

     

    • Zwiększenie zaangażowania odbiorców. Emotki i ikony emoji zmniejszają nieco dystans pomiędzy marką i jej klientami. Dzięki temu są oni bardziej skłonni do kontaktu. Chętniej dodają komentarze lub reagują na posty w mediach społecznościowych. Dużo zależy oczywiście od rodzaju działalności i wstawianych emotek. Jednak dzięki nim komunikacja z klientami często zyskuje mniej oficjalny ton;

     

    • Wywołanie określonych skojarzeń z marką. Wzbudzanie emocji sprawia, że klienci kojarzą firmę w określony sposób. Wiele przedsiębiorstw wzbogaca wpisy o uśmiechnięte emotki i kolorowe ikonki. Dlaczego? Powoduje to, że odbiorcy kojarzą markę jako „radosną” i pozytywnie nastawioną do klienta. Używanie odpowiednich znaków sprawia też, że treść wygląda profesjonalnie i na bardziej dopracowaną.

     

    Użycie emotikon w ramach działań marketingowych może przynieść wiele korzyści. Gdzie mogą być używane? Media społecznościowe to pierwsze, co przychodzi na myśl, jeśli chodzi o emotikony. Facebook, Twitter i Instagram. Tam kolorowych ikonek używa się najwięcej. Mogą one być stosowane również w innych miejscach. Na przykład na blogach i stronach internetowych. Warto jednak wiedzieć jak ich używać. Dzięki temu faktycznie przyniosą korzyści i pozytywnie wpłyną na wizerunek.

     

    Emotikony – gdzie i jak ich używać?

    Warto wykorzystać popularność emotek w mediach społecznościowych. Tam najlepiej sprawdzą się jako element komunikacji z klientami. Emotikony na Facebooku wykorzystywane są przez firmy w kampaniach reklamowych, w postach i odpowiedziach na komentarze użytkowników. Dzięki nim można stworzyć wrażenie nowoczesnej marki. Wie ona, jak dotrzeć do swoich odbiorców i tworzyć atrakcyjne dla nich treści. Kampania na Facebooku wzbogacona o emotikony skutecznie przyciąga uwagę użytkowników. Przekłada się to na jej sukces. Poniższy przykład pokazuje, że użycie emotek i zachęcenie w ten sposób odbiorców do reakcji skutkuje ich dużym zaangażowaniem:

     

    emotikony-kampania-facebook

    Źródło: vaizle.com; facebook.com/innogypolska

     

    Twoja marka ma oficjalny profil na Instagramie? To również świetne miejsce na wykorzystanie emotek! Zdecydowana większość wpisów w tym serwisie je zawiera. Emotikony stanowią wręcz jego nieodłączny element. W bardzo dużym stopniu przyczynia się do tego wiek użytkowników. Znaczna większość osób korzystających z Instagrama to młodzi ludzie.

     

    Emotikony i emoji z powodzeniem są również stosowane w SEO. Na przykład podczas tworzenia meta opisów i tytułów. To bardzo dobry sposób na przyciągnięcie uwagi użytkowników wyszukiwarki Google. To także wyróżnienie tekstu spośród innych wyników wyszukiwania. Można jeszcze bardziej podkreślić w tekście reklamowym wyjątkowe cechy marki, które mogą decydować o jej przewadze nad konkurencją.

     

    emotki-seo

    Źródło: Serpsim.com

     

    Potrzebujesz więcej informacji na temat tekstów reklamowych? Znajdziesz je w artykule poświęconym optymalizacji kampanii AdWords.

     

    O czym należy pamiętać, używając emotek? Przede wszystkim o ich znaczeniu. Niektóre mogą mieć całkowicie inne znaczenie, niż nam się wydaje. Emoji mają formę małego obrazka. Każdy może je interpretować na swój własny sposób. Z tego powodu zawsze warto sprawdzić, co oznacza konkretna emotikona, zanim umieścimy ją w treści.

     

    Kolejnym ważnym aspektem jest ilość wykorzystywanych emoji. Dość łatwo z nimi przesadzić. Użyte w zbyt dużej ilości zmniejszają czytelność tekstu. Utrudniają też zrozumienie przekazu. W ten sposób uzyskujemy efekt odwrotny do zamierzonego. Masz wątpliwości odnośnie liczby użytych emotek? Zmniejszenie ich ilości będzie bezpieczniejszą opcją. Poniżej przykład prawidłowego użycia emoji:

     

    emoji-w-kampaniach

    Źródło: ECO Comfort (facebook.com/rekuperacja)

     

    Warto wziąć również pod uwagę grupę docelową, z jaką mamy do czynienia. W przypadku młodych odbiorców emotki sprawdzą się świetnie. Młodzi ludzie używają ich w komunikacji na co dzień i nie mają problemów z ich zrozumieniem. Wśród Twoich klientów przeważają osoby starsze? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że kolorowe ikonki będą dla nich dezorientujące. Takie treści niekoniecznie przypadną im do gustu.

     

    Emotikony powinny być także ostrożnie używane w przypadku stron o poważnej tematyce, np. związanej z biznesem. Użycie emotek w niektórych sytuacjach sprawi, że wpis będzie po prostu infantylny i nieodpowiedni do okoliczności. Na tego typu stronach zamiast buziek zdecydowanie lepiej sprawdzą się wszelkiego rodzaju strzałki, „fajki” i inne symbole:

    emotki-w-marketingu

    Podsumowanie

    Emotikony mają duże znaczenie w marketingu. Coraz więcej firm używa ich w kampaniach reklamowych lub w komunikacji z klientami. Przyciągają uwagę, urozmaicają tekst, wzmacniają przekaz i zwiększają zaangażowanie odbiorców. Wpływa to na ich nastawienie do marki. Korzystając z emoji trzeba przede wszystkim wiedzieć, co oznaczają. Należy używać ich w odpowiedniej ilości, a także adekwatnie do sytuacji. Emotki doskonale sprawdzą się jako element postów w mediach społecznościowych. To również dobry sposób na urozmaicenie tytułów i meta opisów. Używane zgodnie z powyższymi wskazówkami mogą przynieść wiele korzyści 🙂

    Brak komentarzy

    Dodaj komentarz: