Jednym z najczęściej zadawanych przez klientów pytań jest to dotyczące faktury AdWords. Niewiele osób wie, gdzie znaleźć faktury w systemie AdWords, ani w jaki sposób je pobrać. Z myślą o naszych klientach powstał ten krótki poradnik. Zatem zacznijmy od początku!
Lokalizacja faktur AdWords
- Po zalogowaniu się na konto AdWords należy wybrać trzy pionowe kropki, znajdujące się w prawym górnym rogu panelu.
2. Po kliknięciu w ikonę rozwinięte zostanie menu, z którego należy wybrać opcję „Rozliczenia i płatności”:
3. Wybranie tej opcji skutkuje przeniesieniem użytkownika na kartę, na której znajdują się głównie informacje dotyczące płatności:
4. W sekcji „Transakcje” należy wybrać „Wyświetl transakcje i dokumenty”.
5 . Wyświetlone zostały aktywności kampanii w konkretnych miesiącach. Wystarczy odszukać interesujący nas okres i kliknąć ciąg niebieskich liczb, znajdujący się pod napisem „Faktura VAT”.
6. Faktura AdWords zostanie automatycznie pobrana i zapisana w formacie PDF na urządzeniu, z którego obecnie korzystamy.
7. Nie tak dawno AdWords wprowadził też prostszą wersję generowania faktur – wystarczy pozostać na karcie, która została wyświetlona po wybraniu z menu „Rozliczenia i płatności”, czyli:
8. W sekcji „Transakcje”, obok kwoty i zakresu dat z poprzedniego miesiąca, pojawia się ikona pobierania:
9. Wystarczy ją wybrać, by system AdWords wiedział, że zależy nam jedynie na pobraniu faktury, a nie na analizie aktywności:
10. Po wybraniu tej opcji faktura AdWords zostanie pobrana i zapisana w formacie PDF na urządzeniu, z którego korzystamy.
Faktury AdWords z niestandardowego zakresu dat
System AdWords automatycznie ustawia widok karty na ostatnie trzy miesiące. Jeśli reklamodawca chce zobaczyć faktury VAT za dłuższy okres i nie interesują go aktywności, może przefiltrować widok.
- Po wejściu na kartę „Transakcje” mamy do czynienia z trzema kolumnami, które w standardowym widoku AdWords wyglądają następująco:
2. Jeżeli reklamodawcę interesują jedynie faktury wygenerowane przez system AdWords, wystarczy, że w sekcji „Wszystkie transakcje” wybierze opcję „VAT”:
3. A w miejscu, w którym automatycznie ustawiono trzy miesiące, wybierze interesujący go zakres dat:
4. Jak widać powyżej, faktury nie są od razu dostępne. Reklamodawca musi wybrać sekcję „Dokumenty”, która znajduje się pod zakresem dat:
5. Faktury AdWords z wybranego zakresu dat są gotowe do pobrania.
W jaki sposób rozliczana jest faktura AdWords?
W tym wypadku muszą zostać rozpatrzone dwa czynniki – rozliczenie podatku VAT i rozliczenie faktury w kosztach działalności. Sposób rozliczenia zależny jest od tego, czy reklamodawca jest czynnym płatnikiem VAT czy nie.
Więcej informacji na ten temat znalazło się w artykule poświęconym księgowaniu faktur Google AdWords i Facebook.