
Jednym z najczęściej zadawanych przez klientów pytań jest to dotyczące faktury AdWords. Niewiele osób wie, gdzie znaleźć faktury w systemie AdWords, ani w jaki sposób je pobrać. Z myślą o naszych klientach powstał ten krótki poradnik. Zatem zacznijmy od początku!
Lokalizacja faktur AdWords
- Po zalogowaniu się na konto AdWords należy wybrać trzy pionowe kropki, znajdujące się w prawym górnym rogu panelu.
2. Po kliknięciu w ikonę rozwinięte zostanie menu, z którego należy wybrać opcję „Rozliczenia i płatności”:
3. Wybranie tej opcji skutkuje przeniesieniem użytkownika na kartę, na której znajdują się głównie informacje dotyczące płatności:
4. W sekcji „Transakcje” należy wybrać „Wyświetl transakcje i dokumenty”.
5 . Wyświetlone zostały aktywności kampanii w konkretnych miesiącach. Wystarczy odszukać interesujący nas okres i kliknąć ciąg niebieskich liczb, znajdujący się pod napisem „Faktura VAT”.
6. Faktura AdWords zostanie automatycznie pobrana i zapisana w formacie PDF na urządzeniu, z którego obecnie korzystamy.
7. Nie tak dawno AdWords wprowadził też prostszą wersję generowania faktur – wystarczy pozostać na karcie, która została wyświetlona po wybraniu z menu „Rozliczenia i płatności”, czyli:
8. W sekcji „Transakcje”, obok kwoty i zakresu dat z poprzedniego miesiąca, pojawia się ikona pobierania:
9. Wystarczy ją wybrać, by system AdWords wiedział, że zależy nam jedynie na pobraniu faktury, a nie na analizie aktywności:
10. Po wybraniu tej opcji faktura AdWords zostanie pobrana i zapisana w formacie PDF na urządzeniu, z którego korzystamy.
Faktury AdWords z niestandardowego zakresu dat
System AdWords automatycznie ustawia widok karty na ostatnie trzy miesiące. Jeśli reklamodawca chce zobaczyć faktury VAT za dłuższy okres i nie interesują go aktywności, może przefiltrować widok.
- Po wejściu na kartę „Transakcje” mamy do czynienia z trzema kolumnami, które w standardowym widoku AdWords wyglądają następująco:
2. Jeżeli reklamodawcę interesują jedynie faktury wygenerowane przez system AdWords, wystarczy, że w sekcji „Wszystkie transakcje” wybierze opcję „VAT”:
3. A w miejscu, w którym automatycznie ustawiono trzy miesiące, wybierze interesujący go zakres dat:
4. Jak widać powyżej, faktury nie są od razu dostępne. Reklamodawca musi wybrać sekcję „Dokumenty”, która znajduje się pod zakresem dat:
5. Faktury AdWords z wybranego zakresu dat są gotowe do pobrania.
W jaki sposób rozliczana jest faktura AdWords?
W tym wypadku muszą zostać rozpatrzone dwa czynniki – rozliczenie podatku VAT i rozliczenie faktury w kosztach działalności. Sposób rozliczenia zależny jest od tego, czy reklamodawca jest czynnym płatnikiem VAT czy nie.
Więcej informacji na ten temat znalazło się w artykule poświęconym księgowaniu faktur Google AdWords i Facebook.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.