Darmowa wycena

    Jeśli chcesz by Twoje zapytanie trafiło szybciej do odpowiedniego specjalisty wypełnij i wyślij poniższy szczegółowy formularz.

    Możesz także skorzystać z prostego formularza w stopce strony, aby nasz konsultant skontaktował się z Tobą.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez RSS Media Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (31-223), ul. Pachońskiego2/220, zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji przesłanego za jego pośrednictwem zgłoszenia. Zapoznałem/am się z Polityką Prywatności. Wiem, że moja zgoda może być w każdym czasie odwołana poprzez wysłanie maila na adres: iod@seolo.pl

    [c4wp_nocaptcha g-recaptcha-response]

    Jak zdobywać followersów na Instagramie – 3 kroki do sukcesu

    jak-zdobywac-followersow-na-instagramie

    Od kilku lat sukcesywnie przybywa w Polsce (i na świecie) aktywnych użytkowników Instagrama. Na całym świecie istnieje już ponad miliard kont na Instagramie. Natomiast w Polsce aktywne profile posiada ponad 6,8 miliona osób. Instagram (podobnie jak Facebook) to nie tylko interaktywna platforma, gdzie można spędzić czas z przyjaciółmi, czy śledzić najnowsze zdjęcia gwiazd, ale także sposób na konkretny zarobek i dobrą reklamę dla firmy. Jednak, aby móc w ogóle myśleć o pieniądzach i sławie potrzebni są… followersi.

    Czym są followersi?

    Odpowiedź na pytanie “jak zdobywać followersów na Instagramie” byłaby niemożliwa bez określenie tego, kim są followersi. Jeśli planujesz zakładać konto na Instagramie lub już je posiadasz, prawdopodobnie wiesz, że followersi to po prostu osoby obserwujące Twoje konta. A ich nazwa wywodzi się z od angielskiego słowa “follow” (tłum. podążać).
    To właśnie obecność (lub brak) followersów sprawia, że konta na Instagramie oraz ich twórcy zyskują (lub tracą) na popularności. Im więcej followersów – czyli obserwujących osób wchodzących w interakcje (dodających komentarze, czy polubienia), tym bardziej popularny profil IG. Jakie korzyści z tego wynikają? W przypadku profili prywatnych jego właściciel ma szansę stać się influencerem (czyli osobą uznawaną za wytyczającą nowe trendy). W przypadku profili firmowych – więcej followersów to więcej potencjalnych klientów, czyli w efekcie większy zysk.

    W poniższym artykule odpowiemy na pytanie jak w trzech prostych krokach zdobyć followersów na Instagramie. Zaprezentujemy:

    • jak zbudować atrakcyjny profil, który pozwoli wyróżnić Ci się wśród innych;
    • jakie działania podejmować, aby być widocznym na Instagramie;
    • czego warto spróbować, w ramach eksperymentów.

    Krok 1 – Zbuduj swój profil

    Pierwszym ważnym elementem budowy nowego profilu jest pomysł. Bez niego nawet najdokładniejsze przygotowanie profilu będzie na nic. Dlatego dobrze zastanów się, na czym Ci zależy, kto jest Twoją grupą docelową oraz jak chciałbyś do niej dotrzeć. Jeśli masz już opracowany pomysł i wiesz, jak w jakim kierunku chcesz się rozwijać- to super! Jednak jeśli jeszcze nie wiesz, skąd czerpać inspiracje – skoncentruj całą swoją uwagę na poniższym akapicie.

    Zrób research!

    Dokładnie przejrzenie profili konkurencji to bardzo dobra metoda zapoznania się z tym, co dzieje się na Instagramie w Twojej branży. Szybki reserch pozwoli Ci zarówno na zwrócenie uwagi na te dobre, jak i złe praktyki stosowane przez marki. Aby poprawnie przeanalizować dowolne Instagramowe konto koniecznie zwróć uwagę na kilka rzeczy:

    • liczbę obserwatorów profilu, czyli wspomnianych już followersów,
    • liczbę aktywności pod pojedynczymi postami (komentarze, polubienia) a także co ważne ich charakter i wydźwięk,
    • częstotliwość publikacji.

    Dzięki tym kryteriom analizy łatwo zauważysz, czy Twoja konkurencja prowadzi skuteczną strategię obecności na Instagramie.

    Jak dokładnie działają zależności między kryteriami? To proste! Idealnie prowadzony profil na Instagramie powinien posiadać szybko rosnącą społeczność fanów, którzy często angażują się w publikowane regularnie posty.

    Zainspiruj się!

    To, że sprawdzisz jak wyglądają profile Twoich konkurentów, wcale nie znaczy, że musisz podążać ich śladami, czy wzorować się na ich pomysłach. Dobrą praktyką będzie szukanie inspiracji także wśród najbardziej popularnych profili firmowych oraz prywatnych. Możesz podpatrzeć u nich jakie są prawidłowe i najbardziej angażujące rodzaje postów, modne typy grafik czy pomysły na ciekawe strategie – o których dowiesz się z kolejnego podpunktu.
    Ważne, aby Twoje pomysły pasowały (lub mogły być w jakiś sposób dostosowane) do branży, w której funkcjonujesz.

    zbuduj-swoja-strategie-na-instagramie

    Zbuduj strategię!

    Strategia obecności na Instagramie jest dokumentem, który powinien znacznie ułatwić Ci poruszanie się w świecie social media. Odpowiednio skonstruowane i dokładnie przemyślane treści sprawią, że nigdy nie zboczysz z wytyczonej na początku ścieżki oraz, że jasno i klarownie będziesz widział punkt, do którego zmierzasz Instagramie. Do najważniejszych danych, które powinny znaleźć się w najprostszej strategii obecności na Instagramie są:

    • kolorystyka – zanim zaczniesz dodawać nowe posty zastanów się w jakiej kolorystyce chciałbyś tworzyć swój kontent. Kolorystyka Twojego profilu może zostać dostosowana do Twojego brand coloru (czyli wiodącego koloru Twojej marki) i dodawana do każdego zdjęcia. Równie dobrze możesz podjąć decyzję o zawężeniu kolorystyki profilu do kolorów tylko pastelowych, czarno-białych lub intensywnych/nasyconych. Warto pilnować kolorystyki dodawanych zdjęć, ponieważ dzięki temu Twój profil będzie sprawiał wrażenie spójnego i harmonijnego.
    • filtry – stosowanie filtrów jest absolutną koniecznością w Instagramowej rzeczywistości. Zdjęcia bez filtrów tracą na estetyce i nie są tak chętnie przeglądane, jak te, które zostały poddane tej dyskretnej edycji. Dlatego poszukaj filtra, który pasuje do Twojej marki i staraj się konsekwentnie go używać. Wskazówka: jeśli nie znalazłeś interesującego Cię filtra wbudowanego w Instagram – nic straconego! W sieci bez problemu znajdziesz wiele aplikacji, które dostarczą Ci dziesiątki nowych filtrów. Wypróbuj szczególnie te: Snapseed, PicsPlay, VSCO Cam™, Vignette, Afterlight lub Pixlr Express.
    • kompozycje – pod tym dość ogólnym słowem kryje się nic innego, jak Twój sposób na zdjęcie. Możesz wybierać między używaniem żabiej perspektywy, kadrowaniem centralnym, koncentrowaniem się na detalach lub wyjątkowo popularnym na Instagramie typie zdjęć “flat lay”. Oczywiście wybrany kadr nie musi być stałym elementem każdego zdjęcia, najważniejsze, żeby pojawiał się jako motyw przewodni i charakterystyczny element Twojego profilu.
    • fonty – wybór odpowiednich fontów, które będą stale używane w procesie komunikacji to również niezmiernie ważny element, który powinien znaleźć się w Twoim “przewodniku marki”. Wystarczy, że wybierzesz od 2 do maksymalnie 4 stylów, które będą do siebie pasowały i pozostaniesz im wierny. Dzięki naprzemiennym stosowaniu kilku różnych fontów na Twoim profilu nigdy nie zawita nuda.
    • rozmiar zdjęć i ich format – na początku istnienia serwisu warunkiem publikacji nowego zdjęcia był jego kwadratowy format. Aktualnie mnogość możliwych opcji formatu jest dość duża. Instagram bowiem pozwala na publikowanie zdjęć we wszystkich formatach ( w tym format video oraz dodawanie albumów ze zdjęciami). Jednak najpopularniejsze są grafiki o wymiarach 1080 x 1080 px.
    • umiejscowienie na zdjęciu logo oraz informacji o prawach autorskich– wybierz jedno miejsce, w którym za każdym razem pojawi się Twoje logo oraz jedno stałe miejsce, w którym będziesz umieszczać informacje o prawach autorskich (np. wtedy, gdy będziesz repostować zdjęcie lub udostępniać je z innego portalu).
    • hasztagi – aktualnie maksymalnie pod pojedynczym postem (zaleca się aby było to w pierwszym komentarzu) można dodać 30 hasztagów. Dzięki nim nie tylko zwiększasz swoją rozpoznawalność, ale równocześnie tworzysz w pewnym sensie katalog swojej marki. Warto używać ich wszystkich i dzięki temu zwiększać swoje szanse na zauważenie przez odbiorców.

    Uzupełnij profil!

    Ostatni etap działań podejmowanych w pierwszym kroku pozyskiwania followersów to tworzenie profilu i uzupełnianie danych. Pamiętaj o tym, że Instagram jest portalem społecznościowym, który koncentruje się wokół zdjęć, dlatego wszystkie informacje tekstowe schodzą tu na drugi plan. Nie mniej, szczególnie w przypadku firmowych kont na Instagramie bardzo ważne jest dodanie podstawowych informacji, kierujących do Twojej strony, czy ułatwiających komunikację.
    Jakie informacje powinien zawierać profil na Instagramie?

    • łatwą do zapamiętania, adekwatną do stanowiska nazwę – w przypadku profili firmowych najlepiej, aby była to nazwa firmy;
    • dobrze widoczne zdjęcie profilowe – może to być np. logotyp;
    • opis “Bio” czyli coś na kształt krótkiego biogramu, wizytówki firmy, czy kilku słów o użytkowniku konta. Istotne, aby opis nie był długi, przekazywał jak najwięcej sensownej i atrakcyjnej treści. W tym np. dane kontaktowe.
      Dla urozmaicenia i lepszej widoczności w biogramie można umieścić także popularne emotikony.

    Jeśli opanowałeś już wszystkie podpunkty z tej części artykułu – masz założony i uzupełniony profil na Instagramie, wiesz jakie treści chcesz publikować i do kogo trafiać, możesz przejść do kroku drugiego, gdzie pokażemy Ci jak aktywnie zdobywać followersów na Instagramie.

    Krok 2 – Bądź aktywny

    badz-aktywny

    Jeśli posiadasz już podstawową wiedzę na temat prowadzenia profili na Instagramie, czas przejść do praktycznych zadań, które pomogą zdobywać followersów na Instagramie.

    ⏩ Po pierwsze – publikuj

    Nawet najlepszy profil z najpiękniejszymi zdjęciami oraz najlepszą strategią nie zostanie zauważony, jeśli nie poświęcisz mu wystarczająco dużo czasu i uwagi. Brak regularnych publikacji powoduje, że profil staje się “martwy”, a potencjalni followersi nie widząc publikacji nie mają potrzeby kliknięcia w follow button (brak tej potrzeby szczególnie uwidacznia się przy profilach statycznych, które pomimo tego, że są efektowne, to nie posiadają dużej liczby followersów). To bardzo ważne, ponieważ konto, na którym zdjęcia pojawiają się rzadko lub prawie wcale jest w praktyce kontem “martwym” i nikt nie zdecyduje się na jego obserwowanie. Złoty środek, czyli optymalna częstotliwość publikacji może oczywiście różnić się w zależności od branży, jednak absolutnym minimum jest dodawanie atrakcyjnych grafik minimum 3-4 razy w tygodniu.

    ⏩ Po drugie – planuj

    Staraj się przygotowywać swoje materiały dużo wcześniej (nawet z miesięcznym wyprzedzeniem!). Takie planowanie ma bardzo dużo zalet. Oto kilka z nich:
    Dzięki planowaniu postów nigdy nie znajdziesz się w sytuacji, w której brakuje Ci zdjęcia do wrzucenia na Instagrama.
    Planowanie sprzyja samodyscyplinie oraz daje możliwość spojrzenia z szerszej perspektywy. Jeśli przygotujesz około 20-30 zdjęć i dodasz je do jednego folderu na Twoim komputerze – z łatwością zauważysz, które z nich do siebie nie pasują lub które z nich daleko wykraczają poza przyjętą przez Ciebie wcześniej strategię obecności na Instagramie.
    Oszczędność czasu – zdjęcia, które zostały już wcześniej przygotowane wystarczy tylko i wyłącznie opublikować na swoim profilu. Dzięki temu, że publikacja zdjęcia zajmie Ci tylko kilka chwil, zyskasz cenne minuty, które możesz poświęcić na inne, ważniejsze sprawy.

    ⏩ Po trzecie – nie kradnij

    Zwracaj uwagę na prawa autorskie. Szczególnie wtedy, gdy często repostujesz zdjęcia innych osób lub wykorzystujesz fotografie pochodzące z innych stron internetowych. Pamiętaj, że łamanie praw autorskich jest nielegalne i może skończyć się nawet skazującym wyrokiem sądu.

    ⏩ Po czwarte – wchodź w interakcje

    Zarówno na poziomie Twojego profilu, jak i profili innych użytkowników. Odpowiadaj na zadane pytania, dołączaj do toczącej się dyskusji pod Twoimi postami oraz ogólnie reaguj na to, co dzieje się na Twoim profilu. Dodatkowo, możesz również aktywnie uczestniczyć w życiu Twoich obserwatorów. Od czasu do czasu skomentuj dodawane przez nich zdjęcia, lajkuj ich nowe posty, a z całą pewnością oni odwdzięczą Ci się tym samym.

    ⏩ Po piąte – dbaj o jakość

    Staraj się publikować tylko zdjęcia wysokiej jakości. Twój profil na Instagramie jest Twoją wizytówką, zadbaj więc o to, żeby wyglądał jak najlepiej. Wrzucanie mało interesujących grafik, zdjęć rozmytych lub rozpikselowanych w 100% zadziała na Twoją niekorzyść. Od tego punktu nie ma wyjątków, więc jeśli nie masz przygotowanego dobrego zdjęcia – to wstrzymaj się z publikacją do momentu, gdy będziesz posiadać odpowiednią grafikę.

    dbaj-o-jakosc-grafik-i-zdjec

    ⏩ Po szóste – zachęcaj

    W tym podpunkcie do hasła głównego “zachęcaj” warto dodać “ale nie bądź nachalny”. Warto, co jakiś czas na Instagramowym profilu dodać zdjęcie dotyczące najnowszej promocji, czy w toczącej się w komentarzach rozmowie wspomnieć, iż Twój biznes zajmuje się poszukiwaną przez komentujących usługą itp.
    Ważne jednak jest, aby znaleźć w tym działaniu złoty środek. Nachalna reklama w każdym komentarzu dodanym na innych profilach przyniesie Ci raczej więcej szkód niż pożytku.

    Krok 3 – Eksperymentuj!

    Możesz przeczytać kilkadziesiąt artykułów oraz poradników dotyczących prowadzenia kont w social mediach i tego, jak zdobywać followersów na Instagramie. Możesz przejrzeć miliony profili konkurencyjnych firm oraz zainstalować setki aplikacji edytujących Twoje zdjęcia. Możesz również przygotować idealną strategię marketingową oraz publikować nowe zdjęcia nawet kilka razy dziennie. Niestety, wciąż nie daje Ci to gwarancji sukcesu.
    W obawie przed utratą followersów lub spadkiem tempa ich wzrostu często zapomina się o tym, żeby bawić się mediami społecznościowymi. A przecież jest to tak ważny element, który bardzo często decyduje o tym, czy dane konto wyróżnia się spośród wielu takich samych, “idealnie” zaprojektowanych.
    Jeśli udało Ci się wdrożyć choć część elementów, o których pisaliśmy – czas na ostatni krok. Jaki? Eksperymentowanie, doświadczanie, zabawa – jednym słowem wszystko, co wyróżnić Ci się w sieci i przyciągnąć nowych followersów.

    Co może Ci w tym pomóc?

    • śledzenie aktualnych trendów i dodawanie postów na czasie – czyli Real Time Marketing;
    • własny, chwytliwy hasztag lub cała akcja związana z wymyślonym przez Ciebie hasztagiem.
      Przykładem może być tu, wymyślona przez aktorkę Aleksandrę Domańską akcja body positive, mająca na celu promocję akceptacji różnorodnych typów kobiecej urody przez nie same oraz ogólnej samoakceptacji własnej fizyczności. Specjalnie w tym celu powstał hasztag #ciałoboginizanicsięniewini, a swoje zdjęcia opatrzone tym chwytliwym hasłem opublikowało wiele znanych influencerek oraz kobiet.
      Tego typu akcje społeczne są bardzo popularne.
    • publikowanie video – krótkie, dobrej jakości filmiki znacząco mogą podnieść atrakcyjność Twojego profilu;
    • relacje na Instagramie – jeśli chcesz publikować naprawdę dużo – najlepsze do tego typu działań będą relacje. Sprawiają, że nie “zaśmiecasz” swojego walla, na który trafiają tylko najważniejsze informacje i grafiki, według wcześniej opracowanej przez Ciebie strategii.
    • zabawy i gry– pamiętaj jednak, aby były dopasowane do grona Twoich odbiorców i charakteru branży jaką reprezentujesz
    • płatna reklama na Instagramie. Nawet najlepszy post i atrakcyjna grafika może nie uzyskać spektakularnych wyników na nowopowstałym Instagramie. Jak zdobywać followersów na nowym Instagramie? Pomóc w tym mogą płatne kampanie na Instagramie czy też opcja sponsorowania wybranych postów.
      Należy jednak pamiętać, aby tak samo jak w przypadku kampanii Facebook prawidłowo dobrać grupę potencjalnych odbiorców, którzy mogą stać się przyszłymi followersami. Jeśli nie wiesz jak poradzić sobie z płatną reklamą na Instagramie – w jej tworzeniu pomóc Ci może interaktywna agencja reklamowa – taka jak nasza.

    Podsumowanie

    podsumowanie

    W powyższym artykule zaprezentowaliśmy Ci 3 proste kroki, które pomagają zdobywać followersów na Instagramie. Liczba osób obserwujących Twój profil jest bardzo ważna, jeśli chcesz wypromować swój biznes i w szybszy oraz łatwiejszy sposób trafiać do swoich potencjalnych klientów. Współcześnie każda marka stara się być dobrze widoczna w sieci, prowadzić aktywnie swoje kanały w social mediach i angażować fanów.
    Jak duży potencjał posiada Instagram, wiedział na pewno Mark Zuckerberg kupując w 2012 roku Instagram za okrągły miliard dolarów.

    Brak komentarzy

    Dodaj komentarz: