Darmowa wycena

    Jeśli chcesz by Twoje zapytanie trafiło szybciej do odpowiedniego specjalisty wypełnij i wyślij poniższy szczegółowy formularz.

    Możesz także skorzystać z prostego formularza w stopce strony, aby nasz konsultant skontaktował się z Tobą.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez RSS Media Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (31-223), ul. Pachońskiego2/220, zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji przesłanego za jego pośrednictwem zgłoszenia. Zapoznałem/am się z Polityką Prywatności. Wiem, że moja zgoda może być w każdym czasie odwołana poprzez wysłanie maila na adres: iod@seolo.pl

    [c4wp_nocaptcha g-recaptcha-response]

    Wysoka skuteczność prowadzenia kampanii na Facebooku

    Jak wykorzystać potencjał swojego fanpage’a?

    Kampania na Facebooku to dziś prawdziwe “must have” każdego przedsiębiorcy prowadzącego fanpage. Kampanie tego typu wymagają nie tylko nakładu finansowego, ale przede wszystkim pracy, ponieważ tylko starannie przygotowana kampania ma szansę odnieść sukces. Jako agencja SEM doskonale wiemy, jak ważne w dzisiejszych czasach jest prowadzenie kampanii na Facebooku i ile staranności należy w nią włożyć, by z czasem przyniosła korzyści naszym klientom.

    Wychodzimy z założenia, że dobry klient to świadomy klient, dlatego jeżeli wiesz już wszystko na temat kampanii na Facebooku, a interesuje Cię jedynie wycena konkretnych działań marketingowych – wypełnij formularz kontaktowy. Jeśli natomiast interesują Cię zagadnienia związane z kampanią na Facebooku, zapraszamy do zapoznania się z naszym poradnikiem

    Bardzo ważne, wręcz kluczowe, jest ustawianie
    osobnych kampanii do osobnych celów reklamowych!

    Czym jest Kampania na Facebooku?

    Kampanie na Facebooku można podzielić na płatne oraz bezpłatne. W tym poradniku skupimy się na tym jak wygląda część płatnych działań. O bezpłatnych działaniach przeczytasz więcej w sekcji reklama na Facebooku. Obecnie, gdy bezpłatny zasięg fanpage’y został znacznie ograniczony, a ich rozreklamowanie bez nakładów finansowych wymaga naprawdę wiele czasu, coraz więcej osób prowadzących fanpage kładzie większy nacisk na kampanie płatne Facebook Ads.

    Nie myśl jednak, że tworzenie kampanii nie wymaga od Ciebie żadnych, poza finansowymi, nakładów pracy. Wręcz przeciwnie! Tylko starannie przygotowana kampania na Facebooku ma szanse na sukces.

    Z naszego krótkiego poradnika nauczysz się:

    • jak wygląda struktura kampanii na Facebooku,
    • jakie są najpopularniejsze typy kampanii i cele reklamowe,
    • jak zaplanować i stworzyć swoją własną kampanię na Facebooku,
    • jak wyciągać wnioski z zakończonych kampanii.
    kampania-na-facebooku

    Kampania reklamowa na Facebooku – struktura

    Struktura kampanii na Facebooku jest bardzo prosta i czytelna. Obejmuje tylko 3 poziomy:

    • KAMPANIA
    • ZESTAW REKLAM
    • REKLAMA

    Jednak każdy z tych poziomów odpowiada za konfigurację odmiennych danych.

    Każda z kampanii może liczyć sobie jeden lub więcej zestawów reklam, tak jak i zestaw reklam (wbrew swojej nazwie) może zawierać jedną lub więcej reklam.

    Bardzo ważne, wręcz kluczowe, jest ustawianie osobnych kampanii do osobnych celów reklamowych!

    Popularne cele kampanii na Facebooku

    Za każdym razem, gdy tworzysz nową kampanię do wyboru masz kilka celów, które możesz obrać jako nadrzędne i będą miały one wpływ na cały późniejszy rozwój kampanii oraz jej efekty.

    Zanim zdecydujesz się, na wybór któregoś celu marketingowego – przemyśl dobrze swoją decyzję. Początkujące biznesy zwykle swoją przygodę z Facebookiem zaczynają od tworzenia kampanii, w których liczy się rozpoznawalność marki i jak największy zasięg reklam, w następnej kolejności tworzy się kampanie, mające na celu wzrost aktywności oraz konwersji a w końcu kampanie remarketingowe. Oczywiście kolejność takich działań nie jest ściśle narzucona, a typ kampanii powinien być powiązany z celem jaki chcemy osiągnąć oraz zaplanowaną strategią działań.

    cele-kampanii-facebook

    Targetowanie – czym jest w praktyce?

    Targetowanie w kampaniach na Facebooku polega na dobieraniu właściwej grupy docelowej. Grupy, która będzie zainteresowana Twoją ofertą reklamową, co w efekcie przełoży się na konkretne konwersje – odwiedziny Twojej strony, zakup produktu czy zamówienie usługi.

    W trakcie tworzenia kampanii zostaniesz poproszony o określenie, komu ma wyświetlać się Twoja reklama, czyli ustalenie grupy odbiorców. Możesz określać grupę odbiorców każdorazowo przy tworzeniu pojedyńczych kampanii lub skorzystać z utworzonej wcześniej i zapisanej grupy. W poniższym artykule zaprezentujemy Ci jak skonfigurować nową grupę odbiorców bezpośrednio w trakcie tworzenia kampanii na Facebooku (zobacz przykład poniżej – screen pierwszy).

    Tworząc grupę odbiorców swojej kampani na Facebooku możesz posłużyć się opcjami targetowania ze względu na:

    • lokalizację (państwo, miasto, ulicę – całe lub cały obszar w promieniu określonej przez Ciebie liczby kilometrów – zobacz przykład poniżej – screen drugi)
    • wiek
    • płeć
    • języki, którymi mają się posługiwać osoby, do których ma trafić Twoja reklama (chodzi oczywiście o język ojczysty)
    • szczegółowe opcje targetowania (zobacz przykład poniżej – screen trzeci)
    grupy-odbiorcow-kampania-facebook
    lokalizacje-kampania-facebook
    opcje-targetowania-kampania-facebook

    Pamiętaj iż do sukcesu Twojej kampanii na Facebooku w znacznej mierze przyczynia się właśnie odpowiednie targetowanie. Młodzieżowe bluzy męskie z logo lokalnej drużyny piłkarskiej łatwiej uda Ci się sprzedać, jeśli reklamę skierujesz do mężczyzn pomiędzy 18 a 35 r.ż., którzy kibicują tej właśnie drużynie i mieszkają w zasięgu 30 km od stadionu, niż przypadkowej 60-latce z drugiego końca Polski.

    Grupę odbiorców możesz tworzyć każdorazowo do pojedynczych kampanii
    lub skorzystać z utworzonej wcześniej i zapisanej grupy.

    Tworzenie kampanii na Facebooku – krok po kroku

    Nie wiesz od czego rozpocząć tworzenie kampanii na Facebooku? Jeśli wybrałeś cel marketingowy już wykonałeś pierwszy krok!

    1. Wybierz cel marketingowy swojej kampanii.

    2. Określ grupę odbiorców, do której ma trafić Twoja kampania.

    3. Następnym krokiem jest wybór umiejscowienia kampani – wybierz typy urządzeń, na których wyświetlać będą się Twoje reklamy. Bardzo ważne jest dostosowanie celu kampanii do jej umiejscowienia. Jeżeli chcemy np. promować naszą aplikację mobilną – raczej nie zdecydujemy się na umiejscowienie reklamy w prawej kolumnie na komputerach itp. Przed utworzeniem pierwszej kampani z pewnością będzie trudno Ci zadecydować jakie umiejscowienie Twoich reklam będzie najskuteczniejsze. Z czasem, tworząc kolejne kampanie – nauczysz się dostosowywać wszystkie opcje i konfigurować skutecznie swoje kampanie.
    Wybierając umiejscowienie kampanii pamiętaj, aby na końcu sprawdzić jak prezentuje się Twoja grafika na różnych typach urządzeń. Jeśli, wgrywając obraz widzisz, że jego część zostaje ucięta – np. na urządzeniach mobilnych, lepiej stwórz specjalną grafikę na urządzenia mobilne i dla tego typu reklam twórz osobne zestawy reklam.

    umiejscowienie-kampanii-facebook
    harmonogram-wyswietlania-reklam

    4. Określ budżet i harmonogram. Masz możliwość ustalenia budżetu dziennego lub całkowitego. Tworząc kampanie Facebook możesz również zadecydować czy chcesz żeby Twoje reklamy wyświetlały się przez cały dzień, czy też według ustalonego harmonogramu (harmonogram możesz zaplanować co do godziny).

    Ponadto możesz skorzystać z funkcji wyboru typu wyświetlania kampanii na facebooku:

    • wyświetlanie standardowe, które pozwala na pojawienie się Twoich reklam mniej więcej równomiernie przez cały dzień,
    • wyświetlanie przyśpieszone, które sprzyja na początku jak najczęstszemu wyświetlaniu Twoich reklam, jednak z czasem może wyczerpać budżet i doprowadzić do sytuacji, że Twoja reklama już np. około godziny 10. czy 12. (w zależności od wielkości budżetu) przestanie być wyświetlana.

    Pomimo iż w większości przypadków zalecamy korzystanie z wyświetlania standardowego, zdarzają się przypadki, w których zdecydowanie lepiej sprawdza się wyświetlanie przyśpieszone. Za przykład posłużyć mogą np. reklamy barów z bogatą ofertą śniadaniową, restauracji zachęcających do zjedzenia lunchu, ofert last-minute lub po prostu pizzy z dowozem w przerwie meczu reprezentacji Polski:)

    5. Po skonfigurowaniu wszystkich danych dotyczących kampanii na Facebooku, przechodzimy do tworzenia konkretnej reklamy, należącej do nowopowstałej kampanii.

    6. Wybierz format reklamy i wgraj stosowne grafiki. Pamiętaj, że tekst znajdujący się na grafice nie może zajmować więcej niż 20% jej powierzchni. Jeśli nie wiesz jak sprawdzić, czy Twoja grafika spełnia te wymogi sprawdź to używając narzędzia do nakładek tekstowych: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

    7. Uzupełnij niezbędne informacje – takie jak np. tekst reklamy czy połączenie reklamy z Twoim fanpagem na Facebooku. Użyj jednego z wezwań do działania, tak aby zwiększyć atrakcyjność Twojej reklamy i podnieść jej klikalność. Pamiętaj – im więcej informacji i danych o Twojej firmie uda Ci się uzupełnić, tym lepsza i bardziej wiarygodna jest Twoja reklama.

    8. Koniecznie sprawdź “Podgląd reklamy”, aby upewnić się, że Twoja grafika nie zostanie “ucięta” a tekst jest dobrze widoczny i czytelny.

    9. Jeśli wszystko jest w porządku, kliknij zielony przycisk w prawym dolnym rogu “Złóż zamówienie”.

    10. Po złożeniu zamówienia czekaj na akceptację Twojej kreacji reklamowej. W tym czasie możesz utworzyć podobne reklamy. Akceptacja Twojej reklamy nie potrwa długo, o ile jest ona zgodna z zaleceniami Facebooka. Wszystkie zasady dotyczące reklam w kampaniach Facebook poznasz klikając w ten odnośnik: https://www.facebook.com/policies/ads

    Nie zapominaj iż samo utworzenie kampani stanowi zaledwie początek Twojej pracy. Kolejnym ważnym elementem jest podsumowanie kampanii reklamowej, które omówimy w następnej części naszego artykułu.

    format-reklam-facebook

    Ważnym elementem, który pozwoli ocenić Ci jakie efekty przyniosła Twoja kampania
    na Facebooku jest podsumowanie kampanii reklamowej.

    Podsumowanie kampanii reklamowej na Facebooku

    Bez wątpienia ważnym,a wręcz niezbędnym elementem, który pozwoli ocenić Ci jakie efekty przyniosła Twoja kampania na Facebooku jest podsumowanie kampanii reklamowej. Nie ma żadnego wzoru czy wyznacznika jak przeprowadzić tego typu podsumowanie, jednak efekty każdej kampanii są jak najbardziej mierzalne. Mamy wgląd w to, ile kliknięć miała poszczególna kreacja reklamowa, jaki był jej zasięg, ile na nią wydaliśmy z zaplanowanego budżetu oraz ile w skali od 1 do 10 wynosił jej wskaźnik trafności.

    Co warto przeanalizować przed utworzeniem nowej kampanii:

    • czy Twoja kampania na Facebooku ma odpowiednio wybrany cel?
    • czy Twoja grupa docelowa była dobrze dobrana, czy warto ją jeszcze doprecyzować?
    • czy Twoja kampania nie wykorzystała budżetu przed czasem?
    • czy Twoje reklamy uzyskały wysokie wskaźniki trafności?
    • czy Twoje reklamy cieszyły się zainteresowaniem i były często klikane?
    • czy kliknięcia Twojej reklamy przekładały się na konwersje (zamówienia, telefony, zakupy, przesłanie prywatnej wiadomości, zapis na newsletter)?
    • czy Twoje reklamy przekierowywały odbiorców na właściwą stronę docelową?

    A przede wszystkim:

    • który z powyższych czynników mogę zmienić, aby ulepszyć moją następną kampanię na Facebooku?
    kampania-na-facebooku-9

    Podsumowanie

    Podsumowanie kampanii reklamowej na Facebooku może często prowadzić do wielu ciekawych wniosków, podsyłać nam nowe rozwiązania, pomysły, możliwości. Dobrą praktyką jest testowanie kilku kreacji reklamowych czy zestawów reklam kierowanych na różne urządzenia, kampanii z kierowaniem na płeć. Jeśli oferujemy usługi teoretycznie przeznaczone dla obydwu płci, np. wycieczki – możemy uruchomić kampanię testową kierowaną do wszystkich, aby po jej wynikach dowiedzieć się tego, jak plasowała się klikalność naszej reklamy w przypadku kobiet i mężczyzn i w jakim przedziale wiekowym byli odbiorcy zainteresowani naszą ofertą. Następnym krokiem będzie utworzenie już reklamy ściśle dopasowanej do sylwetki konsumenta.

    Mamy nadzieję, iż po serii naszych artykułów dotyczących reklamy na Facebooku, prowadzenia fanpage’a na Facebooku a teraz kampania na Facebooku – sprawne poruszanie się po tym portalu oraz reklamowanie swojego biznesu nie będzie stanowiło dla Ciebie żadnego problemu.