Kampanie Google Ads stały się jedną z najpopularniejszych form reklamy w internecie, nie tylko ze względu na swoją skuteczność i ogromny zasięg. Dużą zaletą kampanii Google Ads jest to, że pierwsze efekty można zobaczyć praktycznie od razu po uruchomieniu kampanii. Jako agencja SEM doskonale wiemy, jak ważną rolę pełnią kampanie Google Ads oraz jak duże zwroty z inwestycji mogą dostarczyć naszym klientom.
Wierzymy, że dobry klient to świadomy klient, dlatego jeśli wiesz wszystko o kampaniach Google Ads i interesuje Cię jedynie wycena konkretnej kampanii – wypełnij formularz kontaktowy. A jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o zasadach funkcjonowania i tworzenia kampanii Google Ads, zapraszamy do przeczytania naszego poradnika.
Kampanie Google Ads nie są nowym rozwiązaniem. Google już od wielu lat wspomaga małe i większe przedsiębiorstwa w dotarciu do klientów i utrzymaniu z nimi pozytywnych relacji. Google Ads jest stale udoskonalany, a innowacje wprowadzane są na bieżąco, tak by jak najdokładniej dopasowywać reklamy do zmieniających się potrzeb klientów.
Zacznijmy od tego, czym jest Google Ads: jest to system reklamowy wyświetlający linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google, a także na stronach współpracujących np. w ramach programu Google AdSense.
Już niedługo Google Ads stanie się pełnoletni, a mimo to trudno znaleźć w czeluściach Internetu informacje o jego powstaniu. Według samego Google historia właściwa rozpoczyna się w 2000 roku, jednak nazwisko twórcy systemu AdWords nie pada. Nam udało się dokopać do tych informacji.
Jak się okazuje, na pomysł stworzenia Google Ads wpadł niejaki Bill Gross, który w czasie przeglądania Żółtych Stron (Yellow Pages), czyli bazy firm, usług i produktów („żółte strony”, ponieważ w czasach, gdy jeszcze każdy z nas miał chociaż jedną książkę telefoniczną w domu i telefon stacjonarny, na białych stronach znajdował się spis abonentów prywatnych, a na żółtych reklamy. Obecnie internetowa wersja Yellow Pages dostępna jest również w Polsce), doszedł do wniosku, że można te wszystkie informacje przenieść do Sieci. Google chciało odkupić pomysł od Grossa, jednak do porozumienia między nimi nigdy nie doszło. Mimo to, to jemu warto podziękować za powstanie Google Ads w 2000 roku.
System bardzo szybko się rozwinął, dzięki czemu już 11 lat później odnotowano na rynku amerykańskim ponad milion firm, które skorzystały z tego rodzaju reklamy. Sukces kampanii Google Ads był ogromny, dlatego z łatwością system linków sponsorowanych przyjął się również w innych krajach.
Współcześnie każdego miesiąca odnotowuje się w Google kilkaset miliardów odsłon reklam. Nic więc dziwnego, że obecnie kampanie Google Ads to największy i najbardziej rozpoznawalny system reklamowy oparty na linkach sponsorowanych na świecie.
Przejdźmy jednak do konkretów. Z tego artykułu dowiesz się:
Aby reklamy mogły się wyświetlać trzeba najpierw stworzyć kampanię AdWords. Wybór typu kampanii powinien zostać oparty na celach reklamowych. Rodzaj kampanii pozwala określić, gdzie osoby zainteresowane będą mogły zobaczyć reklamy.
Kampania w sieci wyszukiwania (Tylko sieć wyszukiwania)
Reklamy w kampanii w sieci wyszukiwania wyświetlają się, kiedy użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę hasła związane z naszymi słowami kluczowymi. Są to reklamy pojawiające się obok wyników wyszukiwania Google, a także w innych witrynach Google (jeśli została wybrana odpowiednia opcja).
Jeśli użytkownik wpisze w wyszukiwarkę „drzwi wewnętrzne” zobaczy reklamy, które wykorzystują to wyrażenie jako słowo kluczowe (przykład obok).
Kampanie w sieci wyszukiwania są skoncentrowane na zachęceniu użytkownika do podjęcia interakcji – kliknięcia w reklamę, albo skontaktowania się z firmą. Ten typ kampanii wyświetla reklamy jedynie osobom, które poszukują informacji związanych z naszymi słowami kluczowymi. Kiedy użytkownik szuka konkretnych produktów lub usług z naszej oferty, bardziej prawdopodobne jest, że nasza reklama będzie dla niego przydatna.
Kampanie Google Ads skierowane na sieć wyszukiwania polecane są osobom, które: chcą, by ich reklamy były widoczne obok wyników wyszukiwania Google, a także tym, chcącym docierać do klientów, którzy w danym momencie szukają produktów i usług znajdujących się w ich ofercie.
Reklamy w sieci wyszukiwania trafiają bezpośrednio do klientów zainteresowanych naszą ofertą, czyli osób, które wpisują w wyszukiwarkę słowa i frazy kluczowe ujęte w kampanii AdWords. Dlatego, jeśli reklamodawca do tej pory nie zwracał większej uwagi na słowa i wyrażenia, opisujące produkty lub usługi, które oferuje, warto poświęcić na to trochę czasu. Takie zoptymalizowanie opisów pozwoli klientom w łatwiejszy sposób dotrzeć do witryny reklamodawcy. Warto pamiętać, że słowa kluczowe powinny być dopasowane do specyfiki danej kampanii. Precyzyjne słowa kluczowe to gwarancja wyświetlenia reklam dobrze dopasowanych do potrzeb użytkowników.
Na uwagę zasługują również wykluczające słowa kluczowe. Frazy, które nie są wartościowe dla reklamodawcy mogą mocno nadszarpnąć jego budżet nie przynosząc przy tym żadnych zysków.
Kampania w sieci reklamowej (Tylko sieć reklamowa)
Jest to najlepszy typ kampanii dla osób, które chcą, by ich reklamy wyświetlały się na stronach internetowych lub w aplikacjach. Warto tutaj pomyśleć o zawężeniu kampanii do:
– list remarketingowych,
– zainteresowań,
– tematów (kierowanie reklam tylko do witryn o określonej tematyce),
– słów kluczowych (kiedy chcemy, aby reklamy z naszych kampanii pojawiały się tylko w witrynach w których występuje wybrane słowo kluczowe),
– a także o najskuteczniejszym kierowaniu krzyżowym czyli połączeniu np kierowania na zainteresowania oraz słowa kluczowe.
Kampanie Google Ads kierowane na sieć reklamową przeznaczone są dla doświadczonych reklamodawców. Mogą one dotrzeć do klientów, którzy przeglądają dopasowane tematycznie strony internetowe. Ten typ kampanii doskonale nadaje się do zwiększenia świadomości marki wśród klientów oraz kreowania sugestywnego wrażenia dotyczącego reklamowanej marki. Kampanie Google Ads skierowane na sieć reklamową przewidują znaczną różnorodność w formatach reklam oraz zróżnicowane sposoby na wynajdowanie nowych klientów opierając się na ich zainteresowaniach i demografii.
W kampanii na sieć reklamową można wyróżnić reklamy tekstowe, graficzne, multimedialne oraz wideo, a wśród nich:
Rodzaje kampanii w sieci reklamowej:
– Kampanie budujące zaangażowanie,
– Promowanie aplikacji mobilnych,
W czasie tworzenia kampanii w sieci reklamowej należy zwrócić szczególną uwagę na odpowiednie skonfigurowanie kierowania, by reklamy trafiały do osób nią zainteresowanych.
Kampania produktowa Google Ads (Produktowa)
Kampania produktowa prowadzona w systemie Google Ads pozwala promować ofertę sklepu internetowego, zwiększyć ruch w witrynie, albo w lokalnym sklepie oraz znajdować bardziej wartościowych potencjalnych klientów. Jest to chyba najbardziej pracochłonny typ kampanii, ponieważ wymaga od reklamodawcy stworzenia odpowiedniego pliku produktowego, przesłania go do Google Merchant Center oraz utworzenia kampanii. Reklamy produktowe wyświetlają się w sieci wyszukiwania, jednak są czymś więcej niż reklamą tekstową – użytkownikom ukazują się zdjęcia produktów, tytuł, cena, nazwa sklepu oraz inne, cenne informacje. Ten typ reklam dostarcza użytkownikom pożądanych informacji o sprzedawanym przez reklamodawcę produkcie jeszcze zanim zdecydują się kliknąć w reklamę, dzięki czemu zdobywani są tylko wartościowi klienci.
Reklamy produktowe wyświetlają się w Zakupach Google, w wyszukiwarce oraz w witrynach partnerów w sieci wyszukiwania (również na YouTube oraz w wyszukiwarce grafiki w niektórych krajach) – o ile została wybrana opcja partnerów w sieci wyszukiwania.
Kampanie AdWords tego typu wymagają szczególnej uwagi w związku z przygotowaniem pliku produktowego, tak by był on rzetelny i nie znajdowały się w nim produktów, które nie są dostępne. Znaczące są również dobrej jakości zdjęcia, które odgrywają ważną rolę w kampanii produktowej.
Kampania wideo (Wideo typu Instream)
Kampanie wideo dają możliwość wyświetlania reklam wideo niezależnie, albo w ramach strumieniowej transmisji wideo w YouTube oraz w sieci reklamowej.
Kampania wideo przewiduje następujące formaty reklam:
Uniwersalna kampania promująca aplikację
Kiedy reklamodawca wypuszcza na rynek aplikację mobilną chce, aby użytkownicy jak najszybciej zaczęli z niej korzystać. Z pomocą przychodzą uniwersalne kampanie Google Ads promujące aplikację, które umożliwiają skuteczną reklamę aplikacji na Androidzie albo iOS, w najważniejszych usługach Google, jak: wyszukiwarka Google, Google Play, YouTube oraz sieć reklamowa Google.
Pamiętaj! Kampanie Google Ads pozwalają reklamodawcom na lokalne oraz globalne reklamowanie firmy, są one bowiem dostosowane do możliwości oraz zasięgu klienta. Reklamy nie muszą być kierowane na cały kraj, jeśli dana firma działa jedynie w obrębie konkretnego miasta.
Lokalny biznes
Kampanie Google Ads dają możliwość precyzyjnego docierania do klientów, którzy mogą być zainteresowani ofertą reklamodawcy. Bardzo ważne jest tu oczywiście słowo kluczowe wpisywane do wyszukiwarki przez użytkownika. Internauci coraz częściej, chcąc, by wyniki były możliwie jak najtrafniejsze, dodają do zapytania miejsce, które ich interesuje. W ten sposób użytkownik, który będzie szukał „hydraulik kraków” otrzyma oferty wszystkich krakowskich hydraulików, które znajdują się w Google Ads.
W przypadku, gdy internauta nie umieści w zapytaniu nazwy miasta, wyszukiwarka Google oraz odpowiednie ustawienia kampanii AdWords pomogą precyzyjnie określić lokalizację. Zatem, jeśli reklamodawca jest właścicielem salonu kosmetycznego może wskazać w jakim promieniu od siedziby jego firmy potencjalnym klientom będzie się wyświetlała jego reklama. Działania te są bardzo korzystne dla użytkowników, ponieważ zazwyczaj szukają oni firm czy usług, znajdujących się w pobliżu ich miejsca zamieszkania. Precyzyjne ustalanie lokalizacji w przypadku lokalnego biznesu jest bardzo korzystne – z jednej strony zwiększa szanse na dotarcie do potencjalnych klientów, a z drugiej niwelują zbędne koszty reklamy wygenerowane przez osoby, które z racji zbyt dużej odległości i tak nie skorzystałyby z oferty.
W przypadku lokalnego biznesu najkorzystniejsze na początek będzie skoncentrowanie się na reklamach w sieci wyszukiwania, ponieważ zapytania użytkowników powinny świetnie wpisywać się w reklamę skierowaną lokalnie. Wraz z upływem czasu promocja może zostać zwiększona o działania wizerunkowe w sieci reklamowej oraz remarketing, czyli docieranie do użytkowników, którzy już odwiedzili witrynę reklamodawcy.
Małe lub średnie firmy
Kampanie AdWords doskonale sprawdzają się zarówno w małych jak i średnich firmach (i oczywiście dużych przedsiębiorstwach). Wiele zależy od rodzaju branży i typu reklamy, jaki reklamodawca wybiera.
Właścicielom małych firm zaleca się wybór kampanii AdWords skierowanej na sieć wyszukiwania. Takie rozwiązanie pomoże im trafić do najbardziej wartościowych klientów za pomocą wybranych słów kluczowych, bazując na rodzaju usługi, produkcie czy lokalizacji. W tym przypadku znaczące wzrosty konwersji można uzyskać niewielkim kosztem.
Natomiast właściciele średnich firm zazwyczaj wybierają kampanie mieszane – kampanie na sieć wyszukiwania oraz kampanie na sieć reklamową. Dzięki temu mogą dotrzeć do klientów szukających w danym momencie produktów lub usług, które reklamodawca oferuje, a także pojawiać się na najważniejszych portalach o pokrewnej tematyce. Użytkownicy wówczas odbierają firmę, która jest obecna na tego rodzaju serwisach, jako bardziej wiarygodną, a także rozpoznawalną.
Duże firmy bardzo często wykorzystują wszystkie dostępne kampanie AdWords, dzięki takiemu zmasowanemu działaniu marka staje się rozpoznawalna, a wzrost sprzedaży znacząco rośnie. Jeśli planujesz prowadzenie kampanii AdWords dla dużej firmy, zdecydowanie zleć to profesjonalistom i wypełnij formularz kontaktowy!
E-Commerce
Kampanie Googke Ads przeznaczone dla e-commerce powinny być skoncentrowane na generowaniu sprzedaży oraz utrzymaniu zwrotów z inwestycji w reklamę. Dlatego w przypadku e-commerce warto prowadzić różne kampanie, by dotrzeć do jak największej liczby klientów.
Jakie rodzaje reklam wykorzystuje się na potrzeby kampanii AdWords dla e-commerce?
Praktycznie wszystkie, które przynoszą odpowiedni zwrot z inwestycji. Na pewno warto sprawdzić poniższe:
Reklama tekstowa stała się już podstawą większości kampanii AdWords. Dla e-commerce ten rodzaj reklam jest szczególnie ważny, ponieważ daje on możliwość opisania i zaprezentowania produktu, a także sklepu. Bywa to jednak kłopotliwy rodzaj kampanii, jeśli wymagane jest stworzenie kilku tysięcy osobnych grup reklam. W takiej sytuacji zdecydowanie polecamy skorzystanie z usług agencji SEM, ponieważ zautomatyzowanie działań pozwoli Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu.
DSA – dynamiczne reklamy w wyszukiwarce przychodzą na pomoc dużym przedsiębiorstwom. Treść reklamy dostosowuje reklamodawca, jednak nagłówki są generowane automatycznie na podstawie informacji znajdujących się na podstronach sklepu.
Reklamy produktowe przeznaczone są dla sklepów internetowych. Jest to wymagający typ kampanii Google Ads, jednak w przypadku e-commerce – bardzo korzystny. Cała oferta sklepu jest prezentowana w wynikach wyszukiwania wraz ze zdjęciem, ceną, nazwą sklepu oraz tytułem.
Reklama displayowa może być kierowana na zainteresowania, tematy, miejsca docelowe oraz słowa kluczowe, dzięki temu reklamodawca może zawężać na swoje potrzeby grupę odbiorców. A klienci zostają przyciągnięci przez przekaz wizualny.
Remarketing jest niezwykle ważny w przypadku e-commerce, ponieważ pozwala dotrzeć do osób, które, na przykład, porzuciły koszyk, nie zrealizowały transakcji, albo oglądały konkretny produkt na stronie sklepu. Remarketing pozwala wyświetlić takim użytkownikom rabaty oraz promocje. Reklamodawca może zdecydować się również na wykorzystanie remarketingu dynamicznego, czyli nieco bardziej zaawansowanej opcji polegającej na graficznym prezentowaniu produktów, które użytkownik odwiedził w czasie wizyty w sklepie internetowym.
Każda kampania Google Ads wymaga dokonania optymalizacji, szczególnie gdy wykonana została przez osoby początkujące, ponieważ śmiało możemy zaryzykować stwierdzenie, że na pewno znajduje się w niej bardzo dużo błędów.
Temat optymalizacji kampanii AdWords jest bardzo rozległy, dlatego bardziej szczegółowo opisany został tutaj: Optymalizacja kampanii AdWords krok po kroku.
Źródło: Google Ads
Dobre rezultaty kampanii Google Ads zależą, między innymi, od jasno określonych celów, jakie reklamodawca chce osiągnąć. Niestety, bardzo często okazuje się, że jest to jeden z najbardziej zaniedbanych przez firmy elementów. Precyzyjnie sformułowane cele pomagają monitorować czy kierunek jaki został obrany jest trafny oraz śledzić postępy działań. Bardzo często zdarza się, że cele promocyjne są pomieszane z celami sprzedażowymi.
W przypadku, gdy reklamodawca chce osiągnąć kilka celów, które są dla niego równie ważne, powinien je zaplanować, skupiając się na początku na tym najważniejszym. Takie działania ułatwiają opracowanie poszczególnych kampanii i rozłożenie ich w czasie.
Inne wymagania mają reklamodawcy, którzy chcą skupić się na sprzedaży, a inne ci, którym zależy na pozyskaniu klienta, subskrybenta czy czytelnika. Taka sytuacja ma miejsce w przypadku, na przykład, serwisów informacyjnych. Dla takich reklamodawców najważniejszy jest ruch na stronie, utrzymywanie statystyk na wysokim poziomie, a także pozyskanie jak najszerszej grupy odbiorców treści, które prezentują, w tym także reklam oraz ofert reklamodawców, którzy bywają klientami takich portali. Taka forma sprawdza się również w propagowaniu określonych idei. Cel kampanii powinien zostać ustalony również pod kątem adresatów, do których ma trafić. Właściwie określona grupa docelowa wraz z odpowiednio dobraną treścią oraz formą zwiększa szanse na pozyskanie nowych klientów. Gdy reklamy są zgodne z zainteresowaniami, potrzebami oraz problemami użytkowników, stają się one dla nich atrakcyjniejsze. Jeśli natomiast chodzi o cele ofertowe – mogą dotyczyć jednego produktu, ale także jakiejś grupy. W początkowym etapie kampanie mają mieć charakter pilotażowy, by dopiero z czasem mogły zacząć promować ogólną ofertę. Najprościej mówiąc – pomagają pozyskać klienta na ich konkretną część, tak, by zainteresowany, chciał obejrzeć cały asortyment.
Odpowiednio rozbudowana oraz pogrupowana struktura kampanii AdWords ułatwi dobór precyzyjnych słów kluczowych odpowiadających każdemu produktowi z osobna, albo całej grupie. Oczywiście można słowa kluczowe dobierać „na oko”, jednak brak im będzie rzetelności. W przypadku Google AdWords nic nie zastąpi narzędzi statystycznych. Do dyspozycji mamy udostępnione przez Google – Planer słów kluczowych AdWords oraz Google Trends. Skorzystać można również z narzędzi takich jak: Semstorm czy Senuto. Reklamodawca zyska wówczas dostęp do zasięgu, częstotliwości oraz skali wyszukiwania konkretnych słów oraz fraz kluczowych, które w określonym przedziale czasowym interesowały użytkowników. Dzięki tym narzędziom reklamodawca może przekonać się, że te same produkty lub usługi wyszukiwane są na kilkadziesiąt sposobów, odmieniane przez osoby, przypadki, a czasem nawet w bardzo zaskakujący sposób.
Narzędzia analityczne pozwalają znaleźć słowa i frazy kluczowe, które cieszą się największą popularnością wśród klientów na konkretny temat.
W czasie szukania słów kluczowych do kampanii AdWords można trafić na słowa lub frazy, na które reklamodawca nie chce wyświetlać swoich reklam. Warto je zatem wyeliminować, dodając do wykluczających słów kluczowych w kampanii AdWords. Sprawi to również, że reklamodawca uniknie niepotrzebnego ruchu na stronie, a co za tym idzie – zbędnych wydatków, które nie poskutkują transakcjami.
Określenie wykluczających słów kluczowych nie jest procesem jednorazowym – agencja, która zajmuje się prowadzeniem kampanii AdWords powinna stale weryfikować, na jakie frazy wyświetla się reklamodawca. Dzięki systematycznym działaniom na bieżąco mogą być eliminowane nieefektywne wejścia na stronę.
Na szkoleniach często przytaczana jest historia firmy kamieniarskiej, korzystającej z usług jednej z agencji marketingowej, która początkowo cieszyła się z ogromnego ruchu na stronie internetowej. Z czasem jednak okazało się, że owy ruch jedynie wyczerpuje budżet, a klientów jak nie było tak nie ma. Dopiero wówczas okazało się, że firma kamieniarska wyświetla się na hasło „kamienie na szaniec”, a wzmożony ruch powodują uczniowie, którzy szukają streszczenia lektury. Jest to doskonały przykład na to, jak ważny jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Samo wyświetlanie się i ruch na stronie nic nam nie da, jeśli użytkownicy nie znajdą interesujących ich treści, ponieważ opuszczą naszą stronę bez dokonania konwersji.
Źródło: Google Ads
Źródło: Google Ads
Aby działania promocyjne nie poszły na marne, należy zaplanować kampanie oraz grupy reklam. Odpowiednio uporządkowana kampania AdWords ułatwia późniejsze tworzenie tekstów reklamowych oraz pomaga uniknąć podstawowych błędów, takich jak przekierowywanie użytkowników bez względu na treść reklamy do strony głównej. Pamiętajmy, że klient, który nie znajdzie tego czego szukał od razu opuści stronę internetową i uda się do konkurencji.
Precyzyjny podział kampanii na grupy reklam wymaga wiedzy oraz czasu, jednak żmudna początkowo praca owocuje dużą liczbą zadowolonych klientów.
Wiele osób stawiających pierwsze kroki w kampaniach Google Ads nie dba o strukturę konta, przez co wraz ze zwiększającą się ilością nowych kampanii i grup reklam, po pewnym czasie nie jest się w stanie odnaleźć na koncie. Jest to jeden z powodów, dla których warto dbać o zachowanie porządku – dzięki niemu kontrolowanie kampanii jest znacznie uproszczone. Dobrą praktyką jest odwzorowanie struktury witryny w strukturze konta Google Ads. Strukturę konta można również zorganizować pod kątem określonych celów biznesowych.
Dla prawidłowego funkcjonowania konta bardzo istotne są grupy reklam w kampaniach Google Ads. Warto tutaj pamiętać, że jeden z tekstów reklamowych w danej grupie ukaże się osobom wpisującym w wyszukiwarkę hasło pasujące do Twoich słów kluczowych. Dlatego można pokusić się o stwierdzenie, że tworzenie grup reklam to przede wszystkim porządkowanie reklam tekstowych. Grupy reklam powinny być wąskie, tak aby mogły w łatwy sposób dopasować się do zapytań wpisywanych w wyszukiwarkę. Dlatego tak ważne jest, by wszystkie słowa kluczowe znajdujące się w danej grupie reklam były ze sobą ściśle powiązane i generowały odpowiedzi na konkretne pytania użytkowników.
Współczesny świat wymaga od nas wyrażania się w sposób skrócony. Nasze myśli muszą zmieścić się w ograniczonej ilości znaków na Twitterze czy w SMSie. Podobnie jest z tekstami reklamowymi w kampanii Google Ads. Mamy niewiele znaków, by zachęcić klientów do skorzystania z naszej oferty. Mimo tego znacznego ograniczenia, musimy stworzyć reklamę, która spełni następujące cele:
Tworzenie tekstów reklamowych, które będą skuteczne jest obecnie nie lada umiejętnością. Nie da się ukryć, że wymagają one kreatywności i znajomości potrzeb oraz zainteresowań odbiorców. By tekst reklamowy był chwytny, ale też nie wprowadzał w błąd, warto użyć sloganu powszechnego dla danej grupy docelowej. Takie reklamy przyciągają uwagę, ale też utwierdzają w przekonaniu, że na konkretnej stronie docelowej klient znajdzie dokładnie to, czego szuka.
Aby przekonać użytkownika do kliknięcia w reklamę, musisz się wyróżnić. Może warto zaprezentować w tekście reklamowym jakiś profit dla użytkowników, którego nie posiada konkurencja?
Co warto umieścić w tekstach reklamowych?
– liczby,
– zachętę do działania,
– korzyści.
Pamiętaj, że nieprzemyślana reklama, która nie wyróżnia się tekstem i przekazuje odbiorcom te same informacje, co konkurencja, nie ma szans na wzbudzenie zainteresowania.
Źródło: Google
Źródło: Google
Wydawać by się mogło, że wystarczy stworzyć dobrą kampanię, a potem odpowiednio ją zoptymalizować, by osiągnąć sukces. Czasami to wystarczy – to prawda, jednak pozostała jeszcze jedna istotna kwestia, która bezpośrednio wpływa na sukces kampanii. Klienci nic u nas nie kupią, jeśli obietnica zawarta w treści przekazu reklamowego nie została spełniona. Mowa tu o stronie docelowej. W dzisiejszych czasach liczą się konkrety, jeśli po kliknięciu w reklamę użytkownik zostanie przeniesiony na stronę docelową, która nie spełnia jego wymagań, nie będzie się zastanawiał – zrezygnuje z szukania informacji na własną rękę i odejdzie do konkurencji. Sprawi to, że współczynnik odrzuceń będzie bardzo wysoki. To z kolei spowoduje słaby docelowy wynik kampanii. Jeśli zależy Ci na dużej liczbie konwersji musisz zadbać o dobrej jakości i maksymalnie dopasowanej stronie docelowej.
Bywają sytuacje, w których strona główna jest odpowiednią stroną docelową, ale na pewno nie sprawdzi się to w przypadku sklepów internetowych. Zależy to oczywiście od zapytania użytkownika oraz słowa kluczowego i reklamy. Pamiętajmy jednak, że internauta oczekuje maksymalnie uproszczonej drogi zakupu. Jeśli poszukuje on „kremu na noc”, odeślij go za pomocą reklamy do odpowiedniej podstrony, na której się one znajdują, ponieważ na pewno nie będzie zainteresowany „kremami na dzień”, czy przeklikiwaniem się ze strony głównej do właściwej kategorii. Natomiast jeśli hasłem użytkownika jest „drogeria internetowa”, wówczas odsyłanie go do strony głównej sklepu jest jak najbardziej zasadne.
Podsumowanie
Kiedy kampania Google Ads została już stworzona i zoptymalizowana, należy pamiętać o jej stałym kontrolowaniu. Przynajmniej raz w miesiącu warto weryfikować wykluczające słowa kluczowe oraz brać pod uwagę możliwość dodawania nowych. Warto zwracać również uwagę na sezonowość wyszukań i jej wpływ na kampanię Google Ads. Nie bójmy się też przeprowadzania testów A/B.
Powodzenia!