Darmowa wycena

Jeśli chcesz by Twoje zapytanie trafiło szybciej do odpowiedniego specjalisty wypełnij i wyślij poniższy szczegółowy formularz.

Możesz także skorzystać z prostego formularza w stopce strony, aby nasz konsultant skontaktował się z Tobą.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez RSS Media Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (31-223), ul. Pachońskiego2/220, zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji przesłanego za jego pośrednictwem zgłoszenia.
Zapoznałem/am się z Polityką Prywatności.
Wiem, że moja zgoda może być w każdym czasie odwołana poprzez wysłanie maila na adres: iod@seolo.pl

Obniż koszty pozyskania klienta

Remarketing to jedna z najskuteczniejszych metod reklamowych.

Remarketing to jedna z najskuteczniejszych metod reklamowych. Główną zaletą kierowania na osoby z list remarketingowych jest zdecydowanie niższy koszt pozyskania potencjalnego klienta niż w innych formach reklamy. Jako agencja SEM kładziemy szczególny nacisk na remarketing, ponieważ daje on, z reguły, największy zwrot z inwestycji.

Nieocenioną zaletą remarketingu jest możliwość stosowania go w wielu popularnych miejscach odwiedzanych przez potencjalnych klientów. Remarketing można stosować zarówno w kampaniach AdWords (lub pokrewnych), jak i kampaniach na Facebooku.

Wychodzimy z założenia, że dobry klient to świadomy klient. Jeśli wiesz jak działa remarketing i interesuje Cię, przede wszystkim, wycena konkretnej kampanii remarketingowej wystarczy, że wypełnisz formularz kontaktowy. Jeśli jednak chcesz się dowiedzieć więcej na temat remarketingu zapraszamy Cię do zapoznania się z szczegółowym poradnikiem.

Remarketing krok po kroku
– kompletny przewodnik

Remarketing

Czym jest i dlaczego warto go stosować?

remarketing

Źródło: Google Ads

Remarketing to rodzaj reklamy, który w dalszym ciągu nie jest doceniany w Polsce. Pozwala na wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili naszą stronę internetową lub wykonali zdefiniowane wcześniej zdarzenie (np. dodanie produktu do koszyka). Mamy wówczas pewność, że byli zainteresowani naszą ofertą, ale z jakiegoś powodu zrezygnowali z zakupu.

Remarketing sprawia, że nasza reklama trafia do osób znajdujących się na tzw. listach remarketingowych. Często spotykamy się ze stwierdzeniem, że remarketing podąża za użytkownikiem. Takie rozwiązanie pozwala klientowi oswoić się z naszą firmą poprzez wielokrotny przekaz, który jest istotny szczególnie podczas dłuższego procesu zakupowego. Przekaz reklam remarketingowych staje się bardziej wiarygodny, ponieważ pojawia się w reklamach na witrynach, które na co dzień odwiedza użytkownik. Dodatkowo w wielu przypadkach remarketing pojawia się w witrynach lub artykułach powiązanych tematycznie z treścią reklam remarketingowych, czyli w momencie, kiedy użytkownik z największym prawdopodobieństwem jest zainteresowany zagadnieniem podobnym do proponowanej na reklamach remarketingowych oferty.

Remarketing powinien być stosowany zawsze, jeżeli zależy nam na sprzedaniu produktu lub usługi. Warto zatem przypomnieć o sobie użytkownikom zainteresowanym naszą ofertą, którzy już odwiedzili naszą stronę internetową. Nie da się ukryć, że nakłonienie osoby, znającej już naszą firmę, do zakupu jest zdecydowanie prostsze niż znalezienie nowego klienta. Remarketing przyczynia się do znacznego wzrostu konwersji, a także podniesienia świadomości marki.

Bardzo ważne jest ustalenie odpowiednich zdarzeń lub segmentów użytkowników, którzy z punktu widzenia naszego biznesu są najcenniejsi. Na ich podstawie budujemy listy remarketingowe, do których trafią użytkownicy po wykonaniu istotnej dla nas akcji (np. dodaniu produktu do koszyka), lub trafili do nas z określonej kampanii (np. z kampanii Facebook kierowanej do młodych mam). Jest to niezwykle istotne już na początku planowania kampanii.

Po odpowiednim skonfigurowaniu kampanii możemy sprawić, że nasz przekaz remarketingowy będzie podążał za właściwym użytkownikiem, wyświetlając się na przykład:
– w dużej części witryn, które odwiedza (w przypadku braku dodatkowych zawężeń kierowania),
– w wybranych portalach lub na podstronach poświęconych tematyce powiązanej z naszą reklamą remarketingową (w momencie użycia bardziej zaawansowanych ustawień remarketingu jak kierowanie krzyżowe).

Czasami w grę wchodzą duże portale, czasem niewielkie. Najbardziej istotne jest to, jakiemu użytkownikowi wyświetlamy nasze reklamy remarketingowe oraz w jakim momencie.

Przykład: użytkownik dodał do koszyka w naszym sklepie internetowym buty do biegania, a następnie o nich zapomniał. Czytając recenzje obuwia sportowego może sobie przypomnieć o porzuconym koszyku, gdy zobaczy naszą reklamę remarketingową.

Jak działa remarketing?

remarketing-baner

Źródło: Mowimyjak.se.pl

Po odpowiednim skonfigurowaniu kampanii możemy sprawić,
że nasz przekaz remarketingowy będzie podążał
za właściwym użytkownikiem.

Najważniejsze informacje

Remarketing zwykły

Remarketingiem, potocznie nazywanym zwykłym lub standardowym, określa się działania, które mają na celu dotarcie do użytkowników już wcześniej przebywających na naszej stronie internetowej. Remarketing jest jedną z funkcjonalności systemu Google AdWords, która wymaga również posiadania konta Google Analytics. Zdobyte w ten sposób listy remarketingowe mają ułatwić dostosowanie reklam do odpowiednich odbiorców, a także przypomnieć im o firmie i przekonać do dokonania zakupu.

Po czym poznać remarketing Adwords?
Reklamę remarketingową AdWords można poznać po trójkącie znajdującym się w prawym górnym rogu reklamy.

remarketing-dynamiczny
Co warto o nim wiedzieć?

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny to system dynamicznego wyświetlania reklam konkretnych produktów, które wcześniej oglądali użytkownicy.
Uwaga! Warto tu przy okazji wyłączyć użytkowników, którzy dokonali już zakupu, by nie wyświetlać im reklamy produktu, który już posiadają.

Remarketing dynamiczny korzysta z danych z pliku Feed lub ręcznie przesłanych danych do systemu Adwords (np. w postaci tabeli Excel). Umożliwia to generowanie indywidualnych reklam dla każdego użytkownika, na podstawie oglądanych przez niego produktów.

Remarketing dynamiczny znacznie poprawia parametry kampanii reklamowej, ponieważ użytkownik widzi tylko te produkty, które oglądał wcześniej, a co za tym idzie – był nimi zainteresowany. Ma to swoje odzwierciedlenie w ilości dokonanych konwersji. ROI kampanii reklamowej zdecydowanie wzrasta.

Remarketing dynamiczny jest w tym momencie jednym z najlepszych narzędzi, które w znaczący sposób poprawiają parametry reklamy.

Jak to działa

Remarketing na Facebooku

Z remarketingu na Facebooku najczęściej korzystają firmy, takie jak:

– sklepy internetowee,
– restauracje, firmy usługowe,
– oraz te, w których klienci potrzebują dłuższego okresu na zastanowienie się przed dokonaniem zamówienia.
Serwisy tego typu posiadają zazwyczaj dużą ilość podstron z produktami lub rozwinięte części informacyjne, co ma wpływ na większe możliwości reklamowe. Użytkownik, który odwiedził jedną z takich podstron i posiada aktywne konto na Facebooku, prawdopodobnie trafi na odpowiednią listę remarketingową, a właściwie stanie się członkiem jednej z niestandardowych grup odbiorców.

Facebook umożliwia skorzystanie z tak zwanego remarketingu statycznego oraz dynamicznego.

W przypadku remarketingu statycznego użytkownik, który kliknie w reklamę zostaje przekierowany na ustaloną wcześniej stronę docelową (np. z ofertą rabatową) – niezależnie od tego, jakie miejsca w witrynie odwiedził.

W przypadku remarketingu dynamicznego użytkownik powinien zostać przekierowany na wybraną wcześniej odwiedzoną podstronę, jednak jego konfiguracja jest zdecydowanie bardziej skomplikowana.

remarketing-5

Remarketing dynamiczny na Facebooku, można uruchomić z poziomu:
– narzędzi zewnętrznych,
– za pomocą gotowych rozwiązań do integracji dostarczanych przez Facebooka,
– posiadając odpowiednie zaplecze programistyczne.

Aby w pełni korzystać z możliwości remarketingu należy użyć pixela Facebooka oraz połączyć fanpage, konto reklamowe i (w przypadku sklepów) katalog produktów. W celu implementacji w kodzie swojej strony internetowej dodajemy odpowiednie fragmenty kodu.

remarketing-na-facebooku-lyson

Piksel remarketingowy
Niezwykle ważna jest implementacja facebookowego piksela remarketingowego, który należy zapisać na każdej podstronie w witrynie. Tworzy się go w czasie budowania niestandardowych grup odbiorców.

Przygotować je można z poziomu Menedżera reklam oraz Power Editora.

Więcej informacji znajdziesz tu

Należy jednak zastanowić się, jakich użytkowników powinien zliczać piksel. Mogą to być osoby, które odwiedziły stronę internetową w określonym czasie, ci, którzy weszli na jedną konkretną podstronę, ale nie odwiedzili innej (sprawdza się to w przypadku porzuconych koszyków) oraz osoby, które nie odwiedzały strony od dłuższego czasu.

Pamiętaj! Dane dotyczące użytkowników, którzy odwiedzają witrynę, zbierane są od momentu umieszczenia na niej piksela remarketingowego.

Reklama remarketingowa musi być bardziej spersonalizowana niż inne kreacje reklamowe, ponieważ w tym wypadku, grupa odbiorców jest znacznie dokładniejsza. A co za tym idzie – zdecydowanie lepiej znane są jej potrzeby, na które reklama powinna odpowiadać.

Kampanie remarketingowe należy traktować jako uzupełnienie tradycyjnych kampanii sprzedażowych. Starają się bowiem ponownie zaangażować użytkowników, tak by kupili konkretny produkt czy usługę. W przypadku Facebooka remarketing można wykorzystać również do zwiększenia liczby polubień fanpage’a, a także informowania o bieżących promocjach.

Remarketing odznacza się zdecydowanie większą skutecznością niż inne formy reklamy na Facebooku, ponieważ trafia do użytkowników, którzy już znają naszą firmę i odwiedzili stronę internetową. Zatem – wykazali zainteresowanie treścią, jednak nie zdecydowali się na zakup. Wielokrotnie klienci zapominają o witrynie i jej ofercie, i już nigdy do niej nie wracają. O ile sprzedawca się im nie przypomni, właśnie za pomocą remarketingu. To dzięki niemu nasza strona internetowa nie popadnie w zapomnienie, a same reklamy są kierowane do osób zainteresowanych naszą ofertą.