Darmowa wycena

    Jeśli chcesz by Twoje zapytanie trafiło szybciej do odpowiedniego specjalisty wypełnij i wyślij poniższy szczegółowy formularz.

    Możesz także skorzystać z prostego formularza w stopce strony, aby nasz konsultant skontaktował się z Tobą.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez RSS Media Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (31-223), ul. Pachońskiego2/220, zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji przesłanego za jego pośrednictwem zgłoszenia. Zapoznałem/am się z Polityką Prywatności. Wiem, że moja zgoda może być w każdym czasie odwołana poprzez wysłanie maila na adres: iod@seolo.pl

    [c4wp_nocaptcha g-recaptcha-response]

    Śledzenie połączeń telefonicznych za pomocą Google Tag Manager

    sledzenie-polaczen-google-tag-manager

    W przypadku witryn mobilnych kliknięcie na numeru telefonu firmy skutkuje bezpośrednim połączeniem telefonicznym ze smartfona z danym numerem. Tego typu konwersja jest łatwo mierzalna. Co jednak dzieje się w przypadku, gdy na tego typu numer telefonu umieszczony na stronie internetowej klikniemy myszką? Jak zmierzyć ile osób wykonało taką czynność? Śledząc połączenia telefoniczne za pomocą Google Tag Managera.

    W poniższym artykule:

    • zaprezentujemy Ci narzędzie jakim jest Google Tag Manager,
    • podpowiemy jak przy jego użyciu śledzić połączenia telefoniczne,
    • omówimy jakie są główne korzyści śledzenia połączeń na swojej stronie internetowej i dlaczego warto to robić.

    Czym jest Google Tag Manager?

    Google Tag Manager czy inaczej Menedżer Tagów to bezpłatne narzędzie Google służące do obserwowania fragmentów kodów, tagów, które umieszczamy na stronach internetowych. Tagi pozwalają między innymi na śledzenie aktywności użytkowników na stronie oraz ułatwiają działania remarketingowe. W niniejszym artykule skupimy się przede wszystkim na śledzeniu połączeń telefonicznych – czy też kliknięć w numer telefonu umieszczony na stronie.

    Jak ustawić śledzenie połączeń telefonicznych za pomocą GTM – krótki poradnik krok po kroku

    Jeśli jesteś zainteresowany dodaniem na swojej stronie internetowej tagu śledzącego połączenia telefoniczne, zakładamy że spełniasz warunki konieczne do wykonania tej czynności, czyli:

    • posiadasz konto Google,
    • posiadasz konto w Google Tag Manager,
    • posiadasz podstawową wiedzę jak korzystać z Google Tag Managera,
    • posiadasz konto Google Analytics.

    Spełniasz powyższe warunki? W takim razie przejdźmy do rzeczy:

    1. W swoim kontenerze GTM utwórz trigger, który uruchomi się, gdy ktoś kliknie w numer telefonu opublikowany na stronie. Wybierz opcje podobnie jak na poniższej grafice, pamiętając koniecznie, aby numer telefonu swojej firmy wpisać w formacie pozwalającym na wywołanie go np:

      <a href=”tel:+48123073737″>12 307 37 37</a>

     

     

    Stworzony przez Ciebie trigger będzie śledził połączenia z każdej podstrony Twojego serwisu.

    2. Następnym krokiem będzie skonfigurowanie tagu, który wywoływał będzie zdarzenie, gdy nastąpi kliknięcie w numer telefonu.
    Ustawiając wybierz:
    Typ śledzenia -> “Event”
    Category -> np. “Kontakt” lub “Kliknięcie” (ta nazwa będzie wyświetlana w Google Analytics, dlatego lepiej przemyśl ją tak, aby była łatwo czytelna dla Ciebie czy Twoich współpracowników)
    Action -> “Telefon”
    Label -> “{{Page URL}}” (dzięki temu ustawieniu można zidentyfikować, z której podstrony odwiedzający Twoją stronę internetową najczęściej klikają na numer telefonu)
    Fire on -> Click (Tag uruchomi się w momencie kliknięcia numeru telefonu)
    Trigger -> wybierz Trigger, który przed chwilą stworzyłeś.

     

     

    Opublikuj swój Tag – jeśli został wykonany prawidłowo, najbliższe kliknięcie na Twojej stronie internetowej w numer telefonu spowoduje pojawienie się zdarzenia.

    Korzyści jakie daje śledzenie połączeń przy użyciu Google Tag Managera – sprawdź dlaczego warto!

    Jak każde z naszych działań w sieci – także śledzenie połączeń przy użyciu Google Tag Managera nie jest wyłącznie ciekawostką i nie służy samo sobie. Nie wiesz jakie korzyści niesie za sobą śledzenie połączeń dla Twojej firmy?

    1. Przede wszystkim – zyskujesz wiedzę, iż użytkownicy komputerów byli zainteresowani Twoją stroną i chcieli skontaktować się z Tobą. Być może równolegle z kliknięciem numeru telefonu odnotowałeś połączenie telefoniczne. Jeśli nie – możliwe, że dobrym rozwiązaniem będzie zamieszczenie na stronie np. szybkiego formularza ułatwiającego odwiedzającym kontakt z Twoją firmą.

    2. Jeśli odnotowujesz liczne przypadki kliknięć w Twój numer telefonu – pamiętaj, że bardzo ważne jest prawidłowe dostosowanie Twojej strony pod wyświetlenia na stronach mobilnych. Prawidłowo działająca strona na urządzeniach mobilnych pozwoli Ci nie tylko odnotować liczniejsze konwersje (np. wykonane telefony), ale również dotrzeć do większej liczby potencjalnych odbiorców, korzystających głównie ze smartfonów.
    3. Dzięki ustawieniu kategorii “Label” na zmienny URL, łatwo będzie Ci zidentyfikować podstronę, która cieszy się największą popularnością wśród odbiorców. I dzięki temu zoptymalizować również wygląd innych Twoich podstron, aby stały się bardziej atrakcyjne.

    Poza możliwością ustawienia śledzenia połączeń przy użyciu Google Tag Managera istnieje jeszcze inna forma pozyskiwania danych dotyczących zainteresowania umieszczonym na naszej stronie numerem telefonu, a jest to śledzenie najechania myszą na numer telefonu.

    Jednakże osobiście nie polecamy tej opcji śledzenia, gdyż może generować ona nadmierną liczbę zdarzeń, które nie mają dla nas większej wagi i znaczenia – np. w przypadku, gdy użytkownik komputera będzie poruszał myszą całkowicie przypadkowo w okolicy, w której na naszej stronie zamieszczony jest numer telefonu. Ten sposób oceny atrakcyjności naszej strony wydaje się zdecydowanie bardziej niepewny.

     

    Brak komentarzy

    Dodaj komentarz: