Darmowa wycena

    Jeśli chcesz by Twoje zapytanie trafiło szybciej do odpowiedniego specjalisty wypełnij i wyślij poniższy szczegółowy formularz.

    Możesz także skorzystać z prostego formularza w stopce strony, aby nasz konsultant skontaktował się z Tobą.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez RSS Media Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (31-223), ul. Pachońskiego2/220, zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji przesłanego za jego pośrednictwem zgłoszenia. Zapoznałem/am się z Polityką Prywatności. Wiem, że moja zgoda może być w każdym czasie odwołana poprzez wysłanie maila na adres: iod@seolo.pl

    [c4wp_nocaptcha g-recaptcha-response]

    Wizytówka Google – pomóż odnaleźć Twój biznes w sieci!

    wizytówki google

    Założenie konta w Google Moja Firma to dla przedsiębiorstwa działającego w określonym obszarze jedna z najlepszych opcji promocji w Internecie. Jeśli prowadzisz biznes, widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania może znacznie pomóc w pozyskiwaniu nowych klientów. Wizytówka w Google Moja Firma pojawia się przed wynikami organicznymi wraz z informacjami ułatwiającymi kontakt z Twoją firmą. Co trzeba zrobić, by się tam znaleźć? W tym artykule przybliżymy Ci charakterystykę wizytówki w Google oraz przeprowadzimy przez proces jej założenia.

    Czym jest usługa Google Moja Firma?

    Usługa Google Moja Firma, zwana też wizytówka w Google, pozwala bezpłatnie stworzyć profil firmowy w sieci Google. Dostępna jest dla każdej osoby, która prowadzi swój biznes i może dokładnie wskazać jego fizyczną lokalizację, ale także dla osób, które dojeżdżają do klientów. Wyświetla się, gdy użytkownicy korzystają z wyszukiwarki Google lub Mapy Google w poszukiwaniu konkretnej firmy lub określonego profilu działalności. Właściciel wizytówki może decydować, jakie informacje o jego firmie będą się tam pojawiać. Wizytówka Google zawiera m.in. nazwę firmy, godziny otwarcia, adres, dane kontaktowe oraz opinie klientów, którzy skorzystali z oferty firmy.

    Wizytówka firmy Google – dlaczego warto ją mieć?

    Przede wszystkim jest to obopólna korzyść – Ty pozyskujesz więcej klientów, a oni łatwo trafiają na firmę oferującą interesujące ich usługi, która znajduje się w dogodnym dla nich miejscu. W przypadku większych miast posiadanie wizytówki na pewno pomoże osobom w pobliżu na łatwiejsze zlokalizowanie Twojej siedziby, ale także – jeżeli wizytówka jest widoczna wysoko w wynikach – na pozyskanie dodatkowych zapytań. Bycie w Google Moja Firma jest o tyle istotne, że prawie zawsze wizytówki pojawiają się nad wynikami organicznymi, dlatego przykuwają uwagę.

    Dzięki danym teleadresowym wyświetlającym się w wizytówce, klienci mogą się z Tobą kontaktować telefonicznie lub mailowo. Prze wizytówkę mogą też dać Ci znać, co sądzą o Twoich usługach, wystawiając opinie. Więcej możliwości wchodzenia z nimi w interakcje to więcej okazji do sprzedaży Twoich produktów lub usług! Dlatego nie poprzestawaj na opcji minimum. W usłudze Google Moja Firma możesz prezentować swoją ofertę, dzięki czemu klienci będą mogli zamawiać usługi bezpośrednio w Twoim profilu.

    Wprowadzasz nowe produkty do oferty, zmieniasz godziny pracy lub numer telefonu? Klienci szukają nie tylko odpowiedniej firmy, ale także chcą mieć pewność, że informacje, które podajesz, są aktualne. Pamiętaj, aby o to zadbać.

    Wygląd wizytówki w Google – co zobaczą potencjalni klienci?

    Załóżmy, że spędzasz weekend w Łodzi. Nie mieszkasz tutaj na co dzień, więc korzystając z wyszukiwarki, chcesz dowiedzieć się, gdzie w okolicy możesz zjeść pizzę. Po wpisaniu słów pizza Łódź Fabryczna dostaniesz poniższe lub podobne wyniki. Zależą one od aktualnej pozycji wizytówek.

    jak dodać firmę do google maps

    Twoim oczom ukaże się mapa z pinezkami odpowiadającymi lokalizacji różnych pizzerii w dzielnicy Łodzi, która została wskazana. Poniżej wyświetlą się maksymalnie trzy wizytówki. Są one jednak tak zaprezentowane, że w przypadku małych rozdzielczości mogą zająć niemal całą powierzchnię ekranu. W zależności od tego, jak zostały zoptymalizowane, pojawią się tam dane teleadresowe, godziny otwarcia czy opinie klientów.

    Wizytówka konkretnej firmy w Google Maps wygląda w następujący sposób:

    pozycjonowanie wizytówki google

     

    Natomiast widok po wpisaniu nazwy firmy w wyszukiwarkę Google prezentuje się tak:

     

    wizytowka w google

     

    Co ważne, wizytówka Google wyświetla się w obu tych miejscach, więc klienci mogą w różny sposób trafić na profil Twojej firmy. Prócz informacji o lokalizacji możesz zauważyć zdjęcia, kategorię usług, wyświetla się również strona internetowa, godziny otwarcia czy opinie. Po kliknięciu w numer kontaktowy możesz od razu wykonać połączenie przez zidentyfikowany na Twoim koncie Google telefon.

    Jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma? Przewodnik krok po kroku

    Skoro już wiesz, jak wizytówka Google może pomóc w rozwoju Twojego biznesu w Internecie, przyszedł czas, aby ją stworzyć! Poniżej znajdziesz instrukcję, w której przeprowadzimy Cię przez proces tworzenia Twojego profilu w Google Maps.

    KROK 1: Zaloguj się w Google Moja Firma

    Przejdź na stronę Google Moja Firma, wybierz opcję Zarządzaj teraz i zaloguj się na konto Google, z którego chcesz zarządzać wizytówką. Następnie rozpocznij dodawanie informacji o swojej firmie.

    Tam też po wpisaniu nazwy firmy możesz sprawdzić, czy przypadkiem wizytówka firmy nie została już wcześniej utworzona. To możliwe, ponieważ mogła zostać dodana przez innego użytkownika lub przez Google na podstawie innych informacji o firmie, które krążą w Internecie – zgłoś prawo do własności, abyś mógł zarządzać firmą.

    wizytowka google prawo do wlasnosci

     

    KROK 2: Podaj nazwę i kategorię firmy

    Nazwa firmy powinna odpowiadać jej formie funkcjonującej w świecie rzeczywistym – widniejącej na szyldzie sklepu czy na stronie internetowej –  to sprawi, że klienci łatwiej ją znajdą i zapamiętają. Musi ona spełniać szereg wymagań, które są obszernie opisane w artykule Wskazówki na temat umieszczania informacji o firmie w Google, Między innymi nie możesz umieszczać w niej adresów URL, numeru telefonu czy haseł marketingowych (najlepsza pizza w mieście itp).

    Następnie trzeba dokonać analizy konkurencji w poszukiwaniu głównej frazy do kategorii. Kategorie główne oraz podkategorie są bardzo ważne, aby Google mogło w prosty sposób określić profil działalności Twojej firmy oraz dopasować ją do konkurencji. Aby to zrobić, można posłużyć się narzędziem Surfer Local lub zrobić to manualnie. W tym drugim przypadku wpisz w wyszukiwarce interesujące hasło + lokalizacja, np. pozycjonowanie stron Kraków, sprawdź 20 najlepszych wyników i określ częstotliwość każdej kategorii. Na kategorię główną wybieramy tę, która pojawia się najczęściej. W przypadku powyższego hasła będzie to agencja interaktywna.

    jak zrobic wizytowkę google

     

    KROK 3: Dodawanie lokalizacji firmy

    Na następnym ekranie zostaniesz zapytany o to, czy chcesz dodać lokalizację, którą klienci mogą odwiedzić, np. sklep lub biuro. Jeśli wybierzesz opcję „tak”, kreator przeniesie cię na następny ekran, gdzie będzie można wpisać dokładny adres. Jest to dobre rozwiązanie w przypadku, gdy świadczysz usługi w stałym miejscu, np. jesteś fryzjerem czy dentystą.

    Gdy nie działasz w jednej lokalizacji, lecz np. świadczysz usługi w miejscu wskazanym przez klienta (hydraulik, monter instalacji itp.), należy wybrać opcję „nie”, a następnie wpisać obszary działania (miasto/dzielnicę / całe województwo / kraj), np. Kraków Bieżanów.

    Jeśli prowadzisz działalność w stałym punkcie oraz w innych lokalizacjach, zostaw adres i ustaw obsługiwany obszar, w obrębie którego działasz. Dla firm działających w całym kraju najlepszym rozwiązaniem będzie stworzenie wizytówek dla każdej lokalizacji, w której firma posiada swoje oddziały.

    WAŻNE! Jeśli planujesz ukryć lokalizację, a konkurenci w top 10 ją podają, dyskwalifikuje Cię to z walki o wysokie pozycje.

    KROK 4: Dane kontaktowe

    Następnie zostaniesz poproszony o wpisanie numeru telefonu i/lub adresu strony internetowej (jeśli ją posiadasz). Możesz zdecydować, czy chcesz otrzymywać aktualizacje i rekomendacje dotyczące swojej firmy w Google.

    KROK 5: Weryfikacja wizytówki Google

    Na następnym ekranie wpisz swój adres pocztowy, na który Google będzie mogło wysłać kod weryfikacyjny. Pomiń ten etap, jeśli w kroku 3 zaznaczyłeś „tak”. Następnie możesz wybrać sposób weryfikacji konta przez Google – jest to możliwe przez wysłanie pocztą kodu weryfikacyjnego na wskazany w wizytówce adres.

    Po wpisaniu kodu weryfikacyjnego firma pojawi się na mapie do 24 godz. Od tej chwili wizytówka w Google będzie pokazywała Twoim odbiorcom bardzo cenne informacje np. numer telefonu czy opinie. 

    KROK 6: Dodawanie usług

    Na tym etapie określ oferowane przez Ciebie usługi. Możesz wybrać kilka spośród dostępnych bądź kliknąć opcję Dodaj usługę niestandardową i ręcznie wpisać własną. 

    WAŻNE! Opcja ta nie wyświetli się i automatycznie zostaniesz przeniesiony dalej, jeśli według Google wybrana przez Ciebie kategoria nie powinna posiadać oferowanych usług.

    KROK 7: Określ godziny otwarcia firmy

    Poinformuj klientów, kiedy mogą pojawić się w firmie osobiście lub w jakich godzinach mogą kontaktować się z Tobą telefonicznie lub mailowo.

    jak stworzyc wizytoowkee google

     

    KROK 8: Dodaj opis firmy

    Opis powinien być krótki i treściwy. Potencjalny klient po jego przeczytaniu nie może mieć wątpliwości, co do zakresu usług, które oferujesz. W opisie możesz umieścić do 750 znaków. Ważne, aby pierwsze 250 znakach zawierało najważniejsze informacje oraz – ze względu na pozycjonowanie – słowa kluczowe i nazwę miejsca, w którym firma świadczy swoje usługi. Pierwsze 250 znaków jest widoczne po wyświetleniu profilu firmy, pozostała treść pojawia się dopiero po kliknięciu przycisku „więcej”.

    KROK 9: Dodaj zdjęcia Twojej firmy

    To już ostatni krok przed stworzeniem profilu Twojej firmy w Google. Zdjęcia i grafiki zawsze świetnie  się sprawdzają w przedstawieniu oferty czy fizycznych produktów. Wykorzystaj tę okazję do przyciągnięcia uwagi klientów.

    zdjęcia w google moja firma

    Gotowe! Po zakończeniu procesu tworzenia wizytówki zostaniesz przeniesiony do panelu administracyjnego, w którym będziesz mógł nią zarządzać, aktualizować dane itp. Jeżeli w dalszym ciągu sądzisz, że potrzebujesz pomocy przy tworzeniu wizytówki Google, idealnym rozwiązaniem będzie skorzystanie z pomocy specjalistów, którzy oferują pozycjonowanie lokalne.

    Wizytówka Google My Business – to nic nie kosztuje!

    Założenie i prowadzenie wizytówki w Google Moja Firma jest całkowicie darmowe! Nie wiążą się z tym żadne opłaty zarówno w momencie tworzenia wizytówki, jak w czasie korzystania z niej. Również za darmo możesz zarządzać nią w panelu Google Moja Firma. Niestety z autopsji wiemy, że dość często zdarzają się sytuacje, kiedy właściciele firm odbierają telefony od nieuczciwych osób deklarujących, że należy zapłacić, aby pojawić się w Mapach Google. Przedsiębiorców, którzy już posiadają swoją wizytówkę w Google, straszą, że kończy się okres darmowego korzystania z tej usługi. Te działania są próbą wyłudzenia pieniędzy! Niestety przyzwyczajenie do corocznych opłat za domenę czy serwer dla swojej firmy każe niektórym poddać się tym manipulacjom.

    Pamiętaj jednak, że możesz zlecić założenie i optymalizację wizytówki w Mapach Google agencji zajmującej się marketingiem internetowym. Jest to natomiast Twoja indywidualna decyzja.

    Jak udoskonalić wizytówkę firmy w Google?

    Google oferuje dodatkowe funkcjonalności, dzięki którym można zwiększyć atrakcyjność wizytówki w oczach klientów oraz przedstawić dodatkowe informacje o działalności firmy. Poniżej przedstawiamy kilka z nich. Gorąco zachęcamy do szczegółowego zapoznania się z panelem administracyjnym wizytówki – z czasem Google może dodawać nowe opcje. Warto być na bieżąco i mieć równe szanse w konkurowaniu o wysokie miejsce w wyszukiwarce.

    Dodatkowe multimedia

    W zakładce Zdjęcia w panelu administracyjnym możesz dodać multimedia, które jeszcze lepiej pokażą Twój biznes. Znajdziesz tam sekcje Wideo, Wnętrze, Z zewnątrz, W pracy, Zespół i Tożsamość. Tutaj też dodasz zdjęcie okładki – powinno ono oddawać charakter Twojej firmy. To jest preferowane zdjęcie, które będzie wyświetlane w wyszukiwarce i Mapach Google.

    Informacje o ofercie

    Publikuj aktualności i specjalne oferty bezpośrednio w wizytówce Google, by zachęcić do wizyty wszystkich, którzy jej szukają. Udostępnij informacje o nowościach, produktach czy organizowanych przez Ciebie wydarzeniach, by Twoi klienci byli zawsze na bieżąco. Będziesz mógł zrobić to w zakładce Wpisy. Postaraj się, aby użytkownicy obserwujący Twoją firmę stali się Twoimi klientami.

    wpisy w wizytówce google

     

    Użytkownicy wizytówki Google Moja Firma

    Na sukces firmy lokalnej w Internecie pracuje zwykle cały zespół – jej właściciel, webmaster czy agencja marketingowa. Warto, aby te osoby mogły swobodnie wpływać na działania prowadzone w wizytówce Google. Aby to było możliwe, nadaj im uprawnienia menedżera bądź właściciela wizytówki Google. Nie musisz podawać im swojego loginu i hasła do konta Google (i nigdy tego nie rób!). Uprawnienia możesz nadać w panelu administracyjnym w zakładce Użytkownicy. Po wprowadzeniu adresu e-mail zaproszonej osoby i wyborze rodzaju roli, możesz wysłać zaproszenie.

    Korzyści z aplikacji Google Maps

    Skoro używasz Facebooka czy LinkedIna w wersji mobilnej, dlaczego nie postąpić tak samo z wizytówką Google? Do dyspozycji masz darmową aplikację Google Moja Firma na urządzenia mobilne, dzięki której wygodnie w każdym miejscu i o każdej porze możesz zarządzać swoim profilem w Google Maps. Zarówno instalacja, jak i konfiguracja jest bardzo prosta – należy jedynie pamiętać, aby po zainstalowaniu aplikacji na Twoim urządzeniu wprowadzić adres e-mail, jaki został przypisany do konta Google w ustawieniach Twojego telefonu lub tabletu.

    Zarządzanie opiniami

    Najnowsza funkcja w Google Moja Firma umożliwia przeglądanie ostatnich recenzji w jednym miejscu i sprawdzanie stanu tych zgłoszonych do Google. Możesz uzyskać dostęp do tego narzędzia tutaj. Gdy już przyjdziesz do panelu, pierwszym krokiem jest wybranie profilu firmy, a następnie określenie, czy chcesz sprawdzić stan zgłoszonej recenzji czy też zgłosić nową do usunięcia. Jeśli współpracujesz z niecierpliwym klientem lub szefem, masz możliwość przynajmniej przejść do tego narzędzia, aby pokazać im najnowszy status negatywnych opinii.

    Google Moja Firma – niezbędne narzędzie do promocji biznesu w Internecie

    Założenie wizytówki Google to pierwsza rzecz, która powinieneś zrobić, zaczynając działalność firmy w Internecie. To całkowicie darmowe narzędzie pomoże Ci zaistnieć na lokalnym rynku, a gdy poświęcisz czas na optymalizację – osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwarce Google. Poprawnie skonfigurowana i właściwie prowadzona wizytówka da Ci możliwość poinformowania potencjalnych klientów o lokalizacji firmy, godzinach otwarcia, profilu działalności, ofercie itp. Ponadto skróci drogę kontaktu, ponieważ wizytówka Google wyświetlana na ekranie telefonu komórkowego pozwala na wykonanie połączenia tylko jednym kliknięciem! Pozwól odnaleźć się swoim klientom i załóż wizytówkę Google dla swojego biznesu!

    Brak komentarzy

    Dodaj komentarz: