Darmowa wycena

    Jeśli chcesz by Twoje zapytanie trafiło szybciej do odpowiedniego specjalisty wypełnij i wyślij poniższy szczegółowy formularz.

    Możesz także skorzystać z prostego formularza w stopce strony, aby nasz konsultant skontaktował się z Tobą.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez RSS Media Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (31-223), ul. Pachońskiego2/220, zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji przesłanego za jego pośrednictwem zgłoszenia. Zapoznałem/am się z Polityką Prywatności. Wiem, że moja zgoda może być w każdym czasie odwołana poprzez wysłanie maila na adres: iod@seolo.pl

    [c4wp_nocaptcha g-recaptcha-response]

    Konkursy na Facebooku? Organizuj je, nie łamiąc zasad!

    konkursy-na-facebooku

    Posiadasz fanpage’a swojej firmy i chciałbyś przeprowadzać konkursy na Facebooku? Nie wiesz jak? Podpowiemy Ci! Poznaj dobre (i złe) praktyki, które pozwolą Ci czerpać realne korzyści dla Twojej firmy z organizowania konkursów na Facebooku, którym zarządzasz!

     

    Nie trzeba wcale być mistrzem marketingu, aby zauważyć jaki wpływ na codzienne życie ludzi mają social media. Przeglądając popularne portale społecznościowe, np. Facebook, użytkownicy dokonują ciągłych (często nieświadomych) wyborów. Co sprawia, że poszukując towaru czy usługi decydują się na wybór tej a nie innej firmy? W naszym artykule postaramy się podpowiedzieć Ci:

     

    • jaki wpływ na Twój profil firmowy na Facebooku może mieć przeprowadzenie tak popularnej zabawy jak konkurs,
    • jak przyciągnąć uwagę nowych klientów i skutecznie wypromować przygotowany post konkursowy,
    • jakich praktyk unikać i co jest zabronione przez portal Facebook,
    • jak czerpać korzyści z przeprowadzonego konkursu, nawet gdy nagrody zostaną już rozdane.

     

    Mamy nadzieję, że zdobyta przez Ciebie wiedza zaowocuje wieloma skutecznie przeprowadzanymi konkursami, które pozwolą Ci na zdobycie licznego grona nie tylko przypadkowych followersów, ale także zainteresowanych Twoją branżą przyszłych klientów.

    Dlaczego warto zorganizować konkurs na Facebooku?

    Konkursy na Facebooku nie są jedynie elementem zabawy czy dobroduszności organizatorów, którzy zapewniają “Mamy do rozdania…”, stanowią raczej element przemyślanej strategii mającej na celu zarówno (nierzadko darmowe) zwiększenie zasięgu naszych postów i docieranie do szerszego grona odbiorców, jak i potencjalną konwersję ze strony klientów, którzy zdecydują się na wejście w interakcje z naszą firmą – wzięcie udziału w konkursie, zadanie pytania, odwiedzenie naszej strony, a w końcu dokonanie zakupu bądź zamówienie naszej usługi.

     

    Jakie korzyści mogą przynieść Ci zorganizowane konkursy na Facebooku? Zobacz sam:

     

    • większy zasięg – posty konkursowe cieszą się większą popularnością na Facebooku niż zwykle publikowane przez Ciebie posty. Kliknięcia w post i interakcje – polubienia, odpowiedzi, udostępnienia samoczynnie napędzają zasięg Twojego postu, który dociera do coraz większej liczby Twoich potencjalnych klientów….
    • więcej fanów – dzięki swojemu zasięgowi, Twój post dociera wielokrotnie także do osób, które nie były wcześniej fanami Twojego fanpage’a. Nierzadko decydując się na udział w Twoim konkursie, nie tylko odwiedzają one Twój profil ale także (o ile są zainteresowani choć minimalnie tematyką Twojej strony) zasilają grono Twoich dotychczasowych odbiorców.
    • więcej interakcji – wzięcie udziału w konkursie Facebook wymaga zawsze choćby minimalnego zaangażowania – odpowiedzi na pytanie, kliknięcia odpowiedniej ikonki, wysłanie zdjęcia itp. Post konkursowy wzmaga nie tylko lawinę zgłoszeń, ale także innych konwersji, które często w mniemaniu fanów zwiększają ich szansę na zwycięstwo. Stąd więcej polubień i komentarzy także pod innymi Twoimi postami.
    • większe zarobki – połączenie trzech powyższych punktów wpływa bezpośrednio na zwiększenie Twoich przychodów. Większy zasięg, więcej fanów i więcej interakcji to jednocześnie większe zainteresowanie Twoją ofertą, liczniej dokonywane zakupy i zamawiane usługi.

    Dodatkową wartością dla klientów, jeśli zdecydujesz, iż nagrodą będzie produkt z Twojego sklepu lub wykonanie przez Twoją firmę jakiejś usługi, będzie możliwość darmowego przetestowania tego, co oferujesz. A jednocześnie jasny sygnał, że warto zaufać Twojej marce, wywiązujesz się z obietnic i jesteś uczciwym kontrahentem. Dodatkową wartością dla klientów, jeśli zdecydujesz, iż nagrodą będzie produkt z Twojego sklepu lub wykonanie przez Twoją firmę jakiejś usługi, będzie możliwość darmowego przetestowania tego, co oferujesz. A jednocześnie jasny sygnał, że warto zaufać Twojej marce, wywiązujesz się z obietnic i jesteś uczciwym kontrahentem.

    Co musisz przygotować zanim uruchomisz konkurs Facebook?

    Jak zaznaczyliśmy na wstępie, liczne firmy walczą za pomocą Facebooka o przyciągnięcie uwagi użytkowników tego portalu, polubienia, a na dłuższą metę o pozyskanie potencjalnych klientów. Konkurs, który zdecydujesz się opublikować nie będzie jedynym na Facebooku, Ty również publikując go, musisz zawalczyć o uwagę odbiorców, o ich zainteresowanie i działanie. Jak to zrobić? Poniżej opiszemy kilka dobrych zasad, które ułatwią Ci poprawne wykonanie wszystkich elementów niezbędnych do tworzenia konkursu na Facebooku. Pamiętaj jednak, że decydująca w przypadku powodzenia (lub niepowodzenia konkursu) jest Twoja kreatywność, wyczucie panujących trendów oraz prawidłowe rozpoznanie rynku.

    Elementy konkursu na Facebooku:

    1. Format i zasady konkursu – decyzja o organizacji konkursu, wymaga od Ciebie wyboru formatu konkursu.
    • Jeśli jesteś marką, która dopiero pojawia się na rynku i chce zdobyć fanów nie warto decydować się na quiz o Twojej firmie. Pamiętaj, że zasady konkursu muszą być jasne, nie za bardzo skomplikowane i możliwe do wykonania.
    • Jeśli działasz w branży od dłuższego czasu i profil Twojej firmy funkcjonuje na Facebooku już od jakiegoś czasu, warto zaangażować w działanie fanów Twojej strony. Zwróć jednak uwagę, że jeśli jako warunek wzięcia udziału w konkursie podasz opublikowanie np. zdjęcia zrobionego własnoręcznie z zakupionym w Twoim sklepie produktem, zdecydowanie zawęzisz grono odbiorców Twojego konkursu, którzy będą mogli brać w nim udział. O ile nie jesteś właścicielem wiodącej marki, sprzedającej codziennie tysiące swoich produktów, nie licz raczej na to, że ktoś zakupi Twoją pralkę, tylko po to żeby w konkursie wygrać specjalnie przeznaczony do niej proszek.

     

    2. Czas trwania – nie ma optymalnego czasu, który byłby idealny dla każdego rodzaju konkursu. Jeśli zaproponowane przez Ciebie nagrody będą atrakcyjne, a Twój fanpage ma wielu fanów z pewnością szybciej uda Ci się zebrać pokaźną liczbę osób, które wezmą udział w Twoim konkursie.

     

    Czas trwania konkursów najlepiej testować metodą prób i błędów – zaplanuj swój pierwszy konkurs na tydzień, dokładnie wskazując w regulaminie jego początek i koniec. Pamiętaj, że “przedłużanie” konkursu nie jest mile widzianą praktyką. Nawet jeśli w Twojej ocenie liczba osób biorących udział w Twoim konkursie była za mała, nie przesuwaj daty jego zakończenia. Twoi fani mogliby poczuć się oszukani. Tym bardziej jeśli zwycięzcą byłaby osoba, której zgłoszenie wpłynęło już po upływie pierwotnie określonego czasu.

     

    Czy warto organizować szybkie konkursy?

     

    Oczywiście, że tak. Zasady trwania takich konkursów mogą być podobne jak w przypadku konkursów o dłuższym czasie przewidzianym na zgłoszenia. Jednak takie szybkie, nawet kilkugodzinne konkursy są dobrym rozwiązaniem, gdy przewidzianą przez nas wygraną jest np. wieczorny seans kinowy czy zaproszenie do naszej restauracji, gdy akurat wiemy, że zwolniła nam się duża rezerwacja na wieczór i w lokalu będzie sporo wolnego miejsca.

     

    3. Regulamin – jest najważniejszym a często pomijanym i bagatelizowanym elementem konkursów na Facebooku. Wydaje Ci się, że nie warto pisać regulaminu, bo i tak “nikt go nie przeczyta”? Nie popełniaj tego błędu. Według regulacji Facebooka tworzenie regulaminów konkursowych jest obowiązkowe! Regulamin stanowi nie tylko zbiór wszystkich zasad dotyczących organizowanego przez Ciebie konkursu, ale także Twoje zabezpieczenie na wypadek jakichkolwiek wątpliwości! W poście konkursowym brak istotnej informacji? Z pewnością jest w regulaminie. To właśnie regulamin określa wszystkie podstawowe reguły:

     

    – czy w Twoim konkursie udział mogą brać tylko osoby pełnoletnie? 

    – czy zgadzasz się na wysyłkę nagrody za granicę czy tylko na odbiór osobisty?

    – ile zgłoszeń do konkursu może wysłać jedna osoba?

     

    Regulamin konkursów Facebook jest na tyle obszernym zagadnieniem, iż poświęcimy omawianiu jego tworzenia cały kolejny rozdział. Na tym etapie jednak warto zaznaczyć i ponownie podkreślić, że regulamin stanowi niezbędny element konkursów na Facebooku.

     

    4. Nagrody – ciekawe i wartościowe nagrody są z pewnością tym, co przyciąga uwagę odbiorców. Ich wybór nie może być przypadkowy. Najlepszą praktyką jest dobór nagród w oparciu o cel kampanii.

     

    • Jeśli Twoim celem jest wypromowanie marki i zdobycie nowych fanów dla fanpage’a – zdecyduj się na kilka uniwersalnych nagród o średniej wartości. Kilka nagród zwiększa prawdopodobieństwo zwycięstwa a tym samym skłania do liczniejszego wzięcia udziału w zabawie.
    • Jeśli na rynek wprowadzasz nowy produkt/usługę – świetnie jeśli będzie stanowić nagrodę w Twoim konkursie, ale… pamiętaj, aby stosownie je uprzednio zaprezentować (np. we wcześniejszym reklamowym poście, dodając jednocześnie informacje, iż będzie do wygrania już niedługo). Istnieje małe prawdopodobieństwo, że ktoś będzie chciał brać udział w konkursie, w którym może wygrać przedmiot, którego zastosowania nie zna i nie rozumie.
    • Wykorzystuj swój potencjał – jesteś kosmetyczką? Nie organizuj konkursu, w którym do wygrania jest telefon komórkowy. Zaproponuj raczej wykonanie usługi dla wygranej osoby. Zaprezentujesz swój profesjonalizm, być może uda Ci się zyskać stałą klientkę lub chociaż polecenie.
    • Rozdawaj firmowe gadżety ale… zauważ, że rzadko kiedy mogą one stanowić nagrodę samą w sobie. Firmowy kubek czy breloczek to trochę za mało jak na wygraną (chyba, że chodzi o stylowe designerskie kubki czy breloczki, które stanowią część asortymentu Twojego sklepu lub poszukiwane przez kolekcjonerów unikatowe egzemplarze). Natomiast świetnie jeśli możesz dołożyć je jako dodatkową niespodziankę dla wygranego lub jako nagrody pocieszenia, dla wszystkich biorących udział w konkursie.
    • Nie rozdawaj nagród, których nie masz – nagrodą, w konkursie Facebook ma być jakiś towar pochodzący z Twojego sklepu? Przygotuj go przed rozpoczęciem konkursu. Niedopuszczalne są sytuacje, gdy wysłanie nagrody do zwycięzcy opóźnia się ponieważ czekasz na dostawę obiecanego produktu.
    • Doceniaj, ale nie przeceniaj – dostosuj wartość nagród do swojego konkursu, jego celów, swoich fanów, a także… swoich możliwości. Pamiętaj, że organizowanie konkursu i rozdanie nagród nie jest celem samym w sobie, ma ono natomiast wpłynąć na zwiększenie reakcji czy pozyskanie klientów, którzy zachęceni darmową usługą czy testowanym produktem, sami chętnie sięgną po więcej.

     

     5. Promowanie – mówi się, że szczęściu czasem trzeba pomóc. Tak samo jest w przypadku konkursów na Facebooku. Bywa, że nawet konkursy ze świetnymi nagrodami nie mają dostatecznie dużego zasięgu i zainteresowania. Warto wtedy trochę im pomóc i odpowiednio je rozpromować. Istnieje kilka możliwości promocji konkursu na Facebooku:

     

    • promowanie postu konkursowego na Facebooku. Najłatwiej dostępna opcja udostępniona przez Facebook w postaci aktywnego przycisku w prawym dolnym rogu postu. Zwiększa zasięg, jej minusem jest jednak to, że wymaga nakładów finansowych.
    • promowanie postu konkursowego na forach. Wystarczy, że na forach (najlepiej tych związanych z Twoją branżą) umieścisz wpisy informujące, że przeprowadzasz konkurs. Ważne jest podanie adresu URL do właściwego postu, tak, aby łatwo było trafić na Twój post. To rozwiązanie, w przeciwieństwie do poprzedniego, jest darmowe. Wymaga natomiast od Ciebie poświęcenia sporej ilości czasu i znajomości miejsc, w których Twoja informacja spotka się z zainteresowaniem, a Tobie nie zostanie zarzucone spamowanie.
    • promowanie na innych kanałach. Poza firmowym kontem Facebook, prowadzisz także Instagram? Udostępnij na nim wiadomość odnośnie organizowanego przez Ciebie konkursu. Być może część z Twoich followersów na Instagramie nie zna jeszcze Twojego konta na Facebooku i będzie to dla nich możliwość uzyskania nowych informacji o Twojej działalności. Nie zapominaj o odpowiednich hasztagach dzięki którym dotrzesz do jeszcze szerszego grona odbiorców!

    Jak utworzyć przejrzysty regulamin konkursów na Facebooku?

    Gdy tworzysz swój pierwszy konkurs i regulamin na Facebooku, warto wzorować się na jakimś istniejącym już regulaminie, który mógłby stanowić dla Ciebie źródło inspiracji. Niedopuszczalne jest oczywiście kopiowanie tego typu regulaminu, gdyż zawiera on szereg danych na temat firmy, które muszą być przez Ciebie uzupełnione. Jednak ważne, abyś pamiętał iż stworzenie regulaminu jest obowiązkowe!

     

    Dobrą praktyką jest podział poszczególnych punktów regulaminu według ich tematyki, np.

     

    1. Organizator konkursu – dane organizatora i sponsora konkursu. Tu także może pojawić się informacja iż Facebook nie jest w żaden sposób powiązany z Twoim konkursem.
    2. Czas trwania konkursu – warto wspomnieć tu nie tylko szczegółowo o czasie trwania konkursu, ale także o tym, kiedy nastąpi ogłoszenie zwycięzcy lub zwycięzców. Możesz tu umieścić także informacje o tym, ile czasu przeznaczasz na zgłoszenie się po nagrodę i wszelkie inne ustalenia dotyczące czasu.
    3. Komitet konkursowy – zapewne nie będziesz chcieć wyłaniać zwycięzcy swojego konkursu przez losowanie (dlaczego nie polecamy tego rozwiązania dowiesz się w następnym rozdziale), w tym punkcie umieść zatem krótką informację z ilu osób będzie składać się komisja, która wskaże zwycięzcę.
    4. Postanowienia i warunki konkursu – to tu umieszczasz wszystkie wytyczne odnośnie:
      – wieku osób, które mogą brać udział w konkursie Facebook (powyżej 18r.ż)
      – kraju, z którego musi pochodzić/ zamieszkiwać zwycięzca (jeśli chcesz uniknąć konieczności wysyłania paczki np. na inny kontynent)
      – tego, czy udział w konkursie mogą brać pracownicy i współpracownicy związani z Twoja firmą, a także ich bliskie rodziny
      – warto w tym punkcie wspomnieć także o tym, że brać udział w Twoim konkursie mogą tylko osoby posiadające prawdziwe konta na Facebooku. Unikniesz tym samym zgłoszeń z fałszywych kont, stwarzanych tylko przez jedną osobę, aby zwiększyć swoje szanse na wygraną
      – koniecznie w tym punkcie zaznacz także, że osoby biorące udział w konkursie zgadzają się na udostępnienie swoich danych osobowych organizatorowi, czyli Tobie. Oczywiście nie możesz potem posługiwać się dowolnie tymi danymi. Jednak nazwisko zwycięzcy koniecznie trzeba umieścić na Twojej stronie. Możesz potrzebować także danych takich jak adres korespondencyjny, jeśli planujesz wysyłać nagrodę.

     

    6. Zasady konkursu – w tej sekcji opisujesz dokładnie jakie są zasady konkursu i wszystkie warunki, które należy spełnić, aby wziąć w nim udział. Jest to niejako bardziej skrupulatne powtórzenie zasad, które powinny widnieć już w poście konkursowych lub na grafice konkursowej.

    Jeśli uczestnicy mają odpowiedzieć prawidłowo na jakieś zadane przez Ciebie pytanie – napisz dokładnie o jakie pytanie chodzi.

    Jeśli jest to konkurs na selfie, napisz że warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest zrobienie zdjęcia zwanego popularnie “selfie”, na którym np. widać twarz uczestnika.

    PAMIĘTAJ – zasady konkursu Facebook muszą być proste i wykonalne. Regulamin stanowi natomiast zbiór wszystkich zasad, które mają rozwiewać ewentualne wątpliwości uczestników konkursu.

    7. Nagrody – w tym punkcie umieść informacje odnośnie:

     

    • liczby przyznawanych nagród
    • rodzaju nagród – czy wygraną jest tablet konkretnej marki, czy bon na określoną kwotę do wydania wyłącznie w Twoim sklepie
    • możliwości wymiany nagrody na jej równowartość – czy dopuszczasz możliwość wymiany nagrody na gotówkę lub też zamiany jej na coś innego,
    • możliwości odbioru nagrody przez inną osobę niż zwycięzca, np. w przypadku, gdy darmowy zabieg przedłużania rzęs wygra mężczyzna – czy zabieg ten może oddać żonie,
    • wysyłki nagród – bardzo ważne jest w przypadku nagród, które mają zostać wysłane, aby pamiętać o wyraźnym zaznaczeniu, kto pokrywa koszty wysyłki nagrody.

     

    Najlepszą praktyką jest pokrycie kosztów wysyłki przez organizatora konkursu. Lepiej uniknąć sytuacji, w której zwycięzca rezygnuje z nagrody, bo np. opłacenie jej przesyłki byłoby nieopłacalne w stosunku do wartości samej nagrody. Niemiłym zaskoczeniem będzie też z pewnością sytuacja, w której zwycięzce naszego konkursu postawimy naprzeciw kuriera czekającego na opłacenie paczki przy odbiorze. Pamiętaj, że takie działania na pewno nie polepszą wizerunku Twojej firmy, na Twoim fanpage’u mogą pojawić się wpisy dotyczące niezadowolenia, czy wręcz oszustwa, gdyż zwycięzcy Twojego konkursu mogą odnieść wrażenia, że “dopłacają” do wygranych nagród. Lepiej stanowczo unikać takich sytuacji!

     

    8. Dodatkowe ograniczenia – może Ci się wydawać, że w swoich regulaminie zawarłeś już wszystkie warunki i zasady, sprawdź jednak czy na pewno! W ostatnim punkcie regulaminu zawrzyj wszystko to, co nie pasowało do poprzednich punktów. Na przykład:

     

    • informacje, że jako Organizator masz prawo do weryfikacji i sprawdzenia profili, które biorą udział w konkursie (unikniesz dzięki temu sytuacji, w której konkurs wygrywa np. osoba niepełnoletnia podająca się za pełnoletnią, bądź profil, który został utworzony równolegle z publikacją Twojego konkursu Facebook)
    • zalecenia, gdzie można kierować ewentualne pytania dotyczące organizowanego konkursu (na specjalnie utworzony w tym celu e-mail lub za pośrednictwem wiadomości prywatnej na Facebooku)
    • zastrzeżenia – warto też zastrzec sobie prawa do wprowadzania ewentualnych zmian w regulaminie i warunkach konkursu. Oczywiście nie zawsze konieczne będzie korzystanie z tego przywileju, warto posiadać jednak tego typu furtkę.

    Czego nie wolno robić organizując konkursy na Facebooku – poznaj zasady!

    Facebook nakłada ze swojej strony sporo obostrzeń, do których musisz się koniecznie stosować, jeśli nie chcesz, aby Twój fanpage miał jakieś kłopoty związane z nieprzestrzeganiem przez Ciebie postanowień portalu, z którego korzystasz.

     

    Pamiętaj, że nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania, dlatego na bieżąco śledź zmiany regulaminu zachodzące na Facebooku (możesz go znaleźć tutaj: https://www.facebook.com/page_guidelines.php).

     

    Istnieją trzy najważniejsze zasady, które musisz uwzględnić chcąc prawidłowo organizować konkursy na Facebooku, a których bardzo często nie przestrzegają nawet agencje marketingowe. Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na trzy najczęstsze wątpliwości, które pomogą uniknąć Ci błędu podczas organizowania konkursów Facebook:

     

    1. Losowanie czy wybór zwycięzcy – sprawdź, którego rozwiązania lepiej unikać!
      Stanowczo zalecamy unikać wyłaniania zwycięzców przez losowanie! – Wydawać by się mogło, że losowanie jest najlepszą i najbardziej uczciwą metodą, która pozwala wytypować zwycięzców w konkursach. Być może tak jest. Jednak każde losowanie wymaga zgłoszenia do Izby Celnej. Jeśli Twoja firma jest potentatem na rynku, a nagrodami w Twoim konkursie są najnowsze modele samochodów prosto z salonu, być może warto pokusić się o dopilnowanie tych formalności. Jednak, gdy do rozdania masz trzy kosze słodkości, prościej i sprawniej będzie w regulaminie zaznaczyć, że zwycięzców w konkursie wyłoni komisja.
    2. Prośby o udostępnianie na osi czasu – konieczne czy zakazane?
      Nie wymagaj udostępnienia konkursu! – Facebook zabrania wykorzystywania prywatnej osi czasu do promocji konkursów. Widnieje to dokładnie opisane w trzecim podpunkcie punktu “E. Promocje”.
    3. Prośby o oznaczanie znajomych w komentarzach – co na to Facebook?
      Nie wymagaj tagowania/oznaczania znajomych – podobnie jak wymóg udostępnienia grafiki konkursowej na swojej osi czasu, tak i prośba  oznaczenie jak największej liczby znajomych i “zaproszenie” ich do konkursu – jest zabronioną przez portal Facebook praktyką.
    4. Nagrody zwolnione z podatku czy nie? Nagroda wręczana zwycięzcy konkursu stanowi jego przychód, w związku z czym na laureacie konkursu spoczywa obowiązek opłacenia podatku dochodowego w wysokości 10% nagrody. Niestety brak jednolitego i przejrzystego prawa dotyczącego portali społecznościowych, takich jak Facebook sprawia, że konkursy organizowane w mediach społecznościowych nie są zwolnione z podatku.
      Jak uniknąć niezręczności w kwestii płacenia podatków? Częstą, a jednocześnie zalecaną również przez nas praktyką, jest umieszczenie w regulaminie krótkiej informacji o tzw. “drugiej nagrodzie” równej owym 10% niezbędnym na poczet podatku dochodowego. Suma ta nie jest jednak wypłacana uczestnikowi konkursu, a stanowi ubruttowienie nagrody, które jako organizator konkursu musisz odprowadzić do Urzędu Skarbowego.

     

    Organizując konkurs lepiej nie działać w myśl zasady – wszyscy łamią prawo Facebooka, więc dlaczego ja nie? Konsekwencje takich działań mogą być naprawdę nieprzyjemne – począwszy od usunięcia naszego konkursowego postu, aż po blokadę i skasowanie fanpage’a. Czy naprawdę warto ryzykować aż tyle?

     W czym pomógł Twój konkurs Facebook? – Oceniaj korzyści i wyciągaj wnioski

    Konkursy na Facebooku nie powinny być wydarzeniami samymi w sobie. Jednorazowe konkursy z pewnością wpłyną pozytywnie na nagłe skoki zainteresowania Twoim fanpagem, chwilowe wzrosty polubień, istotą Twoich działań musi być jednak pozyskanie stałych klientów i zatrzymanie przy sobie fanów.

     

    Po zakończeniu konkursu i rozdaniu nagród warto skupić się na kilku aspektach:

     

    Po pierwsze – oceń krytycznie swój konkurs – co się udało a co nie wypaliło? Czy liczba zgłoszeń była zadowalająca? Czy nie wystąpiły jakieś techniczne problemy? Czy zasady Twojego konkursu były jasne, czy pojawiło się dużo pytań ze strony osób biorących udział?

     

    Następnie – wyciągnij wnioski – zapamiętaj co musisz zmienić organizując następne konkursy Facebook – być może dla zwiększenia zasięgu skorzystasz z płatnej promowania postu na Facebooku lub wręcz przeciwnie – Twój konkurs miał tak duży zasięg, że następnym razem nie będziesz uruchamiać tej opcji.

     

    Podtrzymuj aktywność – najgorszą perspektywą byłoby utracenie wszystkich nowo pozyskanych fanów, “odlajkowanie” przez nich Twojego fanpage’a. Postaraj się po ogłoszeniu wyników konkursu zwiększyć swoją aktywność na Facebooku, publikuj ciekawsze niż zwykłe posty, angażuj.

     

    Spraw, by nagroda stała się promocją – po otrzymaniu nagrody poproś zwycięzcę o krótką informację czy jest zadowolony z wygranej. Może to być także zdjęcie, na którym pokazuje swoją nagrodę, jej zastosowania itp. Jeśli nagrodą była wycieczka w regulaminie możesz zastrzec, że wygrany zobowiązany będzie do przeprowadzenia krótkiej relacji (np. w formie 3 dowolnych zdjęć), na których pokaże jak dobrze się bawił. Tego typu relacje i zdjęcia zdecydowanie podnoszą wiarygodność Twojej firmy. A zadowolenie z wygranego produktu czy usługi jest reklamą dla Twojej marki samą w sobie!

    Mamy nadzieję, że w tym krótkim artykule dostarczyliśmy Ci wystarczająco dużo dobrych rad i sugestii, jakich praktyk lepiej unikać, tak aby tworzone przez Ciebie konkursy cieszyły się dużą popularnością, która przełoży się na zyski i lepszą rozpoznawalność Twojej marki.

     

    Brak komentarzy

    Dodaj komentarz: