Darmowa wycena

    Jeśli chcesz by Twoje zapytanie trafiło szybciej do odpowiedniego specjalisty wypełnij i wyślij poniższy szczegółowy formularz.

    Możesz także skorzystać z prostego formularza w stopce strony, aby nasz konsultant skontaktował się z Tobą.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez RSS Media Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (31-223), ul. Pachońskiego2/220, zawartych w formularzu kontaktowym w celu realizacji przesłanego za jego pośrednictwem zgłoszenia. Zapoznałem/am się z Polityką Prywatności. Wiem, że moja zgoda może być w każdym czasie odwołana poprzez wysłanie maila na adres: iod@seolo.pl

    [c4wp_nocaptcha g-recaptcha-response]

    Tytuł SEO, czyli skuteczny headline! Czym jest i jak tworzyć go poprawnie?

    1 Tytuł SEO, czyli skuteczny headline! Czym jest i jak tworzyć go poprawnie?

    Tytuł SEO to tekst, który został szczegółowo zoptymalizowany w taki sposób, aby zarówno artykuł, jak i strona, na której znajduje się stworzona treść, mogły zająć jak najlepszą pozycję w wyszukiwarce. Odpowiednio dobrany i sformułowany tytuł pomaga wyszukiwarce w poprawnym kategoryzowaniu zawartości witryny. Ponadto dobrze dostosowany headline zachęca osoby surfujące i poszukujące ciekawych treści do kliknięcia i dłuższego pozostania na stronie. Jeżeli jesteś zainteresowany tym, jak tworzyć dobry tytuł pod względem SEO oraz jak pozyskać konwertującego użytkownika – przeczytaj dalszą część artykułu!

     

    Rola nagłówków

    Tytuł SEO oraz inne nagłówki, jak H2, H3…mają ogromne znaczenie dla sukcesu publikowanej treści. Odpowiednia optymalizacja nagłówków, poprzez nasycenie ich wartościowymi słowami kluczowymi, przekłada się na zwiększenie ruchu organicznego na stronie, który pozwala na lepsze jej wypozycjonowanie. Elementy te, pomagają stworzyć czytelną strukturę i hierarchię tworzonego tekstu, co ma znaczenie zarówno dla jakości zoptymalizowanej treści, jak i jej odbioru przez czytelnika.

    Nagłówki, często nazywane śródtytułami, są to wyróżnione graficznie, poprzez pogrubienie fragmenty tekstu, które jasno określają pozostałą, przyporządkowaną do nich treść. Elementów tych, używa się głównie w celu stworzenia uporządkowanej struktury pisanej treści, czyli jej podziału na rozdziały i podrozdziały. Ponadto tytuł SEO i inne nagłówki, które zostały stworzone w oparciu, np. o analizę konkurencyjnych stron, mogą znacznie pomóc podczas procesu, jakim jest pozycjonowanie strony.

    Przy pisaniu treści używa się sześciu różnych poziomów nagłówków: H1, H2, H3, H4, H5 oraz H6. Najistotniejszy z nich, to tytuł SEO, czyli nagłówek o oznaczeniu H1. Następne w hierarchii, są niżej oznaczone liczbowo śródtytuły, z czego H6 to wyróżniony tekst, który pojawia się w treści bardzo rzadko.

     

    2 1 Tytuł SEO, czyli skuteczny headline! Czym jest i jak tworzyć go poprawnie?

    Optymalizacja nagłówków ma wpływ na SEO, jednak nie można zapominać o pozostałej treści tworzonego tekstu. Śródtytuły pełnią funkcje pomocnicze w celu lepszego zrozumienia struktury tekstu na stronie. Natomiast Google korzysta z wielu czynników, które są brane pod uwagę przy pozycjonowaniu stron, tak, aby użytkownicy znajdowali najbardziej satysfakcjonujące ich treści. Wiele tych składników, które są ważne dla Google znajdują się właśnie w tytułach, a pozostała ich część powinna zawierać się w dalszej części tekstu.

     

    Tytuł SEO – H1

    H1 to wyróżniona graficznie treść, która odnosi się do całego wpisu. Tytuł ten, jest najistotniejszym nagłówkiem spośród pozostałych, gdyż szczególną uwagę zwracają na niego roboty wyszukiwarek. Jednak jak zoptymalizować nagłówek H1 w poprawny i skuteczny sposób? Istnieje kilka zasad tworzenia wartościowego tytułu SEO:

     

    1. Słowo kluczowe – zawarcie słowa kluczowego w nagłówku H1, to bardzo ważna czynność. Warto postarać się, aby wkomponowane słowo kluczowe prezentowało się naturalnie i było użyte w pierwotnej formie, jeżeli jest to możliwe.
    2. Nagłówek H1 powinien być sformułowany w taki sposób, aby zaciekawił odbiorcę i był dla niego atrakcyjny.
    3. Warto zawrzeć słowo kluczowe na samym początku tytułu H1.
    4. Dobry nagłówek posiada optymalną ilość wyrazów. Ważne jest, aby sformułowany tytuł nie był zbyt krótki, ani zbyt długi i składał się maksymalnie z 72 wyrazów.
    5. Korzystne jest tworzenie unikalnych nagłówków H1 dla każdej ze stron. Ponieważ tytuły stanowią informację o tym, o czym jest dalsza zawartość strony, dlatego to, nagłówki są w pierwszej kolejności brane pod uwagę przez robota Google. Dzieje się tak, z tego względu, iż roboty wyszukiwarek chcą uzyskać dane o tym, czego dotyczy strona. Sytuacja, kiedy wszystkie artykuły mają takie same tytuły może doprowadzić do konfliktu, wynikającego z trudności związanymi z ustaleniem treści w artykułach – przez co robot zaprezentuje i wypozycjonuje (lub nie) całkiem inne zagadnienia, niż te, na których nam zależy.

    H1 to bardzo ważny element na każdej ze stron. Pojawia się on w wynikach wyszukiwania i jest tzw. “pierwszym wrażeniem” dla osoby surfującej i poszukującej odpowiedniej dla siebie treści. Chwytliwy headline stanowi fundament dla całego artykułu i właśnie od niego warto rozpocząć tworzenie nowej treści.

    Wyróżnia się kilka skutecznych typów nagłówków H1. Tytuły sformułowane na podstawie poniższych przykładów sprawdzą się w tworzeniu treści o różnej tematyce.

     

    • Pytania – osoby szukające treści, najczęściej poszukują odpowiedzi na różne pytania, dlatego ta metoda tworzenia nagłówków może okazać się strzałem w dziesiątkę!

    Przykład: Kosmetyki dla kobiet w ciąży, czym kierować się przy wyborze preparatów?

     

    • Rozwiązania – ludzie lubią otrzymywać konkretne rozwiązania, dlatego warto wykorzystać ten sposób do stworzenia dobrego headline.

    Przykład: Klimatyzacja – wszystko, co powinieneś wiedzieć przed instalacją systemu

     

    • Wyliczenia – liczby przykuwają uwagę, jeśli nie masz pomysłu na tytuł wykorzystaj ten sposób!

    Przykład: 6 kroków do uzyskania nawet 20 000 zł dofinansowania do wymiany pieca

     

    Nagłówki H2-H6

    Tworzenie śródtytułów innych, niż H1 przebiera dość odmienną formułę. Oficjalnie nie ma potwierdzonych informacji, iż optymalizacja śródtytułów niższego poziomu ma wpływ na poprawę pozycji w wyszukiwarkach. Jednakże, z tego względu, że większość czynników rankingowych Google jest domniemywana – warto zadbać o śródtytuły. Nie opłaca się omijać tych elementów, z tego względu, iż przykuwają one uwagę odbiorców. Formułując nagłówki H2-H6, ważne jest, aby tworzyć je podobnie jak H1, jednak bez umieszczania w każdym z nich słowa kluczowego. Częste uwzględnianie słowa kluczowego w nagłówkach może zostać uznane przez Google, jako tzw. Keyword stuffing, czyli celowe „upychanie” słów kluczowych, co może osłabić pozycję naszej strony. Ponadto nadmiar keywords w nagłówkach może prezentować się bardzo nienaturalnie, co najprawdopodobniej odstraszy potencjalnych czytelników od pozostania na danej stronie.

    Co stosować w śródtytułach w zamian słów kluczowych? W nagłówkach na poziomie H2 możemy ująć słowo kluczowe niezmienione lub w zbliżonej formie. Natomiast w pozostałych wyróżnieniach, jakim są śródtytuły H3, H4… warto uwzględnić słowa typu LSI Keywords, czyli wyrazy tematycznie związane z wiodącą frazą. Mogą być to także synonimy.

     

    Podsumowanie

    To tylko niektóre zasady i informacje, które odnoszą się do tworzenia optymalnego tytułu SEO. Dobrze sformułowane nagłówki, wpływają na ranking prowadzonej strony w wyszukiwarkach Google, dlatego warto w tej kwestii być precyzyjnym. Ponadto, nawet jeżeli śródtytułu, takie jak H3 czy H4 nie wpływają na wyniki w wyszukiwarkach, stosowanie ich pozwala na uporządkowanie struktury tekstu oraz poprawia jego czytelność. Klarownie przedstawione informacje zachęcają czytelników do pozostania na stronie, co także może przełożyć się na podniesienie rankingów w Google.

    Brak komentarzy

    Dodaj komentarz: